Jouw mooiste wintersport foto

Geluksvogel.

Keuzes Christiaan… Iedereen kan het doen, maar durven het risico niet te nemen of durven niet in het onbekende te stappen… ;-) Ik kies voor de bergen boven alles (droom sinds jongs af aan)…

Sjakie: Samoëns lijkt me super om te wonen, maar nogal duur zeker?

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Keuzes, daar heb je gelijk in. Ik heb alleen de keuze 20 jaar geleden gemaakt om de zeevaart in te gaan en nu ben ik nautisch verkeersleider. Die tak van werk kom ik helaas weinig tegen in de Alpen. Ik vind mensen die het wel aandurven wel stoer hoor.Ik kies inderdaad wel voor zekerheid.
Misschien nog een keer als ik op mijn 78ste met pensioen kan.

Ja het is in de Franse Alpen soieso super duur (soieso savoie en haute savoie die ik goed ken)… Je betaald voor 100 vierkante meter chalet al gauw 350 tot 400 duizend euro…
Gelukkig kan er ook gehuurd worden ;-) Zag dat je voor 700/800 euro per maand leuke chaletjes kan vinden in de regio…

Ja precies! even van de laatste jaren genieten ;-)

@ Rogier

Hoe is het bij jou gegaan? Wat heeft je doen besluiten om te vertrekken naar het paradijs? had je toen al je vriendin/vrouw? huis gehuurd/gekocht?? Wist je toen al dat je ging schrijven/fotograferen voor de kost?.. en hoe kwam je bij die locatie etc? ben benieuwd… Miss een topic openen in die trant?

https://www.wintersport.nl/forum/topic/25065
Hier vind je oa al wat info.

Thanks ;-)

er is een webkrant van wintersportes.nl en daarin staat ook wel eea over Rogier en zijn verblijf in de franse alpen,
kan alleen de link niet meer vinden, maar het is en app op oa de ipad

Hierbij wat foto’s van mijn kant:

en

sorry foutje. hierbij alsnog de foto’s (als het goed is)

null

null

Iemand anders nog mooie foto’s? Misschien zelfs al van dit seizoen?!

Hierbij mijn foto… 2 jaartjes geleden in Wyoming met heliskiën! Was mijn 1e keer in de prachtige poeder. Ik neem zelf de foto en mijn skigroep zie je net naar beneden komen als de helikopter opstijgt. Geweldige herinneringen en als ik het geld had zou ik nu weer gaan!

null

One mans intermediate is another mans expert

@sander gaaf hoor. Dit zou ik ook wel eens willen doen

@Sander Toffe foto!

MAND!

Inderdaad een erg mooie foto. Zo mooi dat die op meerdere sites te vinden is. Zoals:
http://www.heliskijackson.com/
of
http://www.tetonspringslodge.com/winterfun/post/North-Cascad…
of
http://www.vrbo.com/236540

ik begrijp dat we overgestapt zijn van de statische landschapsfoto’s naar de dynamische aktiefoto’s ;-)

@Yo-han @Tijn Ja het was echt een bijzondere ervaring. Niemand in de buurt te bekennen alleen jij en de eeuwige sneeuw.

Hier nog een foto uit diezelfde serie: Toen we ergens beneden waren terugkijkend op de afdaling. Alleen maar verse sporen. Elke keer als ik die fotoserie weer zie moet ik weer kwijlen. Jammer dat het zo duur is.

One mans intermediate is another mans expert

Vergeet ik de foto haha… stom!
Hierbij

null

One mans intermediate is another mans expert

@Paul E Dat klopt ook, want ik heb geboekt bij totalheliski. De meest linker persoon op de foto woont in Wyoming en werkt daar zelf, vandaar dat ik mee kon op de trip. Anders niet te betalen.

Hele fotoserie is op die site te vinden

One mans intermediate is another mans expert

Deze foto op te vinden op livethedreamcafe.files.wordpress.com is nog net slag groter:

null

@ Paul E

Gehehehehehheheheheh LOL +1 voor jou! Jammer Sander ;-)

@Paul E @Sjakie -1

Jammer… Matt van die site was daar bij en zit in mijn skigroep. meer van hem is inderdaad op zijn wordpress te vinden.

Jammer dat mensen je gelijk niet geloven bij een foto die ook op internet staat. Jaloezie?

Picasa foto’s zijn toch ook voor iedereen te vinden op internet en kan je eigenaar van zijn of niet dan?

One mans intermediate is another mans expert

Ja pff zo gaan we ni beginnen eh…

@Sander
Als je die eerste foto zelf hebt genomen en je komt uit die helikopter, waar lopen jou sporen dan??

Geheh dacht ik ook al aan ;-)

En hoezo is bij de eerste foto de 2e van rechts aan het boarden (zie je aan lichaamshouding en richting van opspattende sneeuw) en hoezo op de 2e foto iedereen op ski’s (te zien aan elk mini spoortje van de stokken naast de grote sporen in de sneeuw)?? :P

nu blijken we dus een Sherlock Holmes nodig te hebben, of heeft deze zich inmidels al aangediend ;-)

Hij krijgt het warm denk ik… :p

gehehe :P Flauw dit… maakt nie uit hoor Sander ;-)

Plaats een reactie