App voor wintersport

Zijn er mensen die gebruik maken van speciale apps voor de wintersport? Ik zie dat Bergfex een app heeft met alle informatie, maar die hebben geen info over Frankrijk en daar ben ik nou juist wél in geïnteresseerd.

Zijn er verder nog leuke apps die met wintersport te maken hebben voor Android telefoons?

Bij voorbaat dank…

Allerlei GPS-apps om snelheid, afstand en andere dingen te meten. Werk zelf veel met SportsTracker bijvoorbeeld. Er zijn een heleboel verschillende, even kijken welke je zelf het fijnst vindt werken en welke op GPS-gegevens de meest betrouwbare informatie lijkt te geven. Let ook op het batterijgebruik van die apps. Ik had andere apps, waarmee ik niet eens een hele dag kon skiën voordat de batterij leeg was. Maar dat is meer het falen van de batterijduur van m’n HTC.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Volgens mij is dat sowieso vaak met de huidige generatie smartphones met grote touchscreens. Ik heb mijn Nokia E72 (zonder touchscreen) een week lang gebruikt inclusief 9 uur per dag Sportstracker aan en bellen en spelletjes spelen en muziek luisteren enzo zonder op te hoeven laden… Lijkt ook weinig last te hebben van de koude (in tegenstelling tot de accus van video/foto camera’s helaas).

Maar inderdaad, dat soort apps zijn leuk. Let er ook op dat je apps neemt die geen data gebruiken, anders zou het nog wel eens een dure grap kunnen worden!

Verder denk ik dat de grotere gebieden steeds meer eigen apps zullen ontwikkelen.

Ik heb dat probleem ook met de Samsung Galaxy S2. Gaat me ook niet zozeer om GPS apps alswel om apps die sneeuwhoogten, kaarten, etc tonen…

Ik was toevallig vandaag in de androidmarket aan het zoeken naar een app van ws.nl maar helaas :-P
Ik vind de ski apps nog maar beperkt, volgens mij moet er veel meer mee kunnen, ben nog niet echt een complete tegen gekomen.

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Ik zoek nog wel een goede app! Vorig jaar de kaarten van het gebied in PDF gedownload op mijn phone veel gebruik van gemaakt! Hoogte/snelheid enzo vind ik niet zo van belang!

Seriously snow addicted family!

Heb zelf ‘skitrialmaps’ op mijn HTC staan, maar zie er eigenlijk het nut niet van in. Deze app geeft piste, sneeuwhoogte en weer informatie. Nauw, sneeuwhoogte en weer informatie zie ik ter plekke live of vooraf via een daarvoor geschikte site. Mobiel heb ik daar niet zo veel behoefte aan en anders kan dat ook gewoon via de browser. De piste map is zo veel te klein om te lezen en na uitvergroten wordt de tekst te vaag om te lezen. Nutteloos dus. Zoals Jeffrey aangeeft kun je beter zelf voor een geschikte PDF zorgen en de gebruiken. Deze app gaat er in ieder geval gauw weer af.

Groeten,
Harrie

satski pro gold. met navigatie en resort info.

sportstracker. houd alles bij.

iski austria/italy.

deze apps gebruik ik.

Ik heb Skitracks op mijn Iphone staan. Werkt perfect. GPS tracking Ipod ondersteuning e.d.

Kan je uploaden naar je pc en in GoogleMaps je routes kijken!!

Ik gebruik op m’n I-Phone Sportstracker…kan je van alles instellen en werkt goed.

Silvretta Montafon Liefhebber

Jammer dat je geen iPhone hebt, anders kon ik nog es reclame maken voor mijn eigen app, SkiMaps ;-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Snel beschikbaar maken voor Android dan :D

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

@tum Als ik ooit een idee heb hoe ik het even performant kan krijgen op Android, sure ;-)

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Heb zelf een Iphone en heb in de zomer de app SkiMaps gedownload. Ben benieuwd hoe het gaat werken, maar de service vanuit de site laat niets te wensen over. Mijn favo-skigebied was niet beschikbaar in de app: één mailtje die kant op en ik kreeg een tijdje later een mailtje terug dat ze het gebied hadden toegevoegd. Volgens mij gebruikt deze app geen internet, alleen GPS en dus kost het je geen drol. Ik ben benieuwd hoe het werkt!

@Sven Graag gedaan ;-) SkiMaps werkt perfect zonder internetverbinding, maar als je wel een internetverbinding hebt kan je nog webcams bekijken op de meeste kaarten.

Hoe dan ook schakel je best data roaming uit, want bv. push notifications en email kunnen je in de achtergrond op kosten jagen.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ik gebruik op mijn Iphone Skitracks een super app. Registreert oa, snelheid, hoogteverschil, hellingshoek totaal aantal km op de skies. Zolang je niet op de kaartfunctie drukt maakt ie alleen gebruik van je GPS.

De app weet zelfs de liften en haalt die netjes uit je totale aantal km en laat de lift ook zien op de kaart erg leuk.

Voor gebied/piste info gebruik ik iski austria en swiss snow. Deze zijn gratis en prima te gebruiken. Er zal er vast ook een zijn voor Frankrijk.

Member of global cooling initiative

Op mijn iphone gebruik ik iTrailmap. Leuke app waar je de piste kaarten op kan downloaden (wel van te voren doen).
Pear.ar geeft de namen van de bergtoppen als je toestel in foto modus staat.
View2ski kan je webcams mee bekijken
Snow report van The North Face en van REIen natuurlijk de app SNEEUW van deze site (hopelijk krijgt deze app wat meer functionaliteit)

op de nokia heb ik sportstracker.com, werkt prima, kan een dag mee kwa batterij maar heeft soms kuren…

op de HTC wm6.5 kan ik geen geschikte apps vinden, dus die gebruik ik niet…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@jos, werkt deze App echt goed? En moet je ervoor betalen om hem te downloaden?

Die App lijkt me namelijk wel wat…

App’s die nu op mijn smartphone staan: SportsTracker, iSölden, iSki Austria, iSki Deutschlan, Snow Reports

Ik gebruik Iski Austria op mijn Iphone om alvast in de stemming te komen. Dit seizoen gaat ook mijn Garmin GPSMap 62ST GPS mee. Ik heb via skidea.com mappen gekocht die ik in de GPS kan laden. Deze mappen bevatten niet alleen pistes, maar ook liften en hutten.

Goedenavond,

Nog een vraagje over de App Skitracks, heb hem gekocht en uitgeprobeert op de fiets en brommer, mooi ding zeg, werkt top. Alleen toen kwam er in mij op, werkt deze ook gewoon op de piste waar je geen internet heb? Aangezien de GPS toch via internet signalen wordt gezocht, of heb ik dat mis?

Alvast bedankt!

@Tim, quote van jos; ‘Zolang je niet op de kaartfunctie drukt maakt ie alleen gebruik van je gps’

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Luie lezer ben ik toch, alsnog bedankt!

@Tim en @bartus : Even een aanvulling: voor GPS is er eigenlijk geen internetverbinding nodig, maar:

In telefoons wordt de GPS wel bijgestaan door de dataverbinding. Dit heet A-GPS en zorgt ervoor dat je veel sneller een positie krijgt de eerste keer dat je de GPS inschakelt nadat je ver gereisd bent. Om je coordinaten te vinden op basis van de GPS-satellieten heb je namelijk signaal nodig van 3 satellieten + een tabel met gegevens over die satellieten. Bij A-GPS wordt die tabel over je dataverbinding binnengehaald.

Je kan dus bij het toekomen even een dataverbinding inschakelen, je positie opvragen en daarna je internetverbinding uitschakelen. Je GPS zal vlot blijven werken.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Lieven, je kunt toch ‘almanacs’ voor A-GPS vooraf downloaden, welke dan zo’n 28 dagen geldig zijn?

I even pee standing sideways...

Jack, could be, maar op iOS heb ik dat toch nog nooit gezien… kan dat op Android?

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Lieven, SkiMaps is toch jouw eigen app? Waarom moet het dan al beschikbaar zijn? Als je men vooraf een offline keuze biedt en vervolgens een x-aantal almanacs opslaat voor de gekozen sector, ben je toch klaar?

I even pee standing sideways...

Jack: Yep, maar je hebt op iOS niet echt veel controle over de werking van de GPS… 't Enige wat je kan doen is vragen aan CoreLocation waar je bent. Na een tijdje krijg je dan een coördinaat (met precisie), of niets…

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Ah, oke, ik ben een beetje allergisch voor iSpul, vandaar…

A-GPS is natuurlijk meer dan alleen de almanacs, maar als men moet roamen, is een dataverbinding niet altijd even verstandig. Om dan toch een beetje A-GPS te kunnen bieden buiten de evt. WiFi’s en telcodata, kun je de almanacs vooraf al opslaan, zodat dat deel van het GPS-tracen overgeslagen kan worden. De almanacs voorzien info over de positie van sats, zodat de GPS-unit weet welke sats gebruikt kunnen worden.

Almanacs kun je o.a. vinden op http://www.navcen.uscg.gov/?pageName=gpsAlmanacs

I even pee standing sideways...

Plaats een reactie