Drukte tijdens krokusvakantie

Wij zijn al een tijdje aan het zoeken naar een verblijf in Oostenrijk ( Voralberg/Tirol/Salzburgerland) maar wat ons opvalt dat het al aardig vol begint te raken.
Zou het dan in die vakantie overal razend druk zijn ? Het is nog zo vroeg in het jaar of zou iedereen afgelopen jaar gelijk weer dezelfde bestemming geboekt hebben.

Krokusvakantie is inderdaad de drukste periode…

Ga in de paasvakantie! Deze valt vroeg dit jaar (31 maart-14 april). Als je iets zoekt in die omgeving voor in de paasvakantie wat dan nog goed te doen is kan je naar Damüls en Warth-Schrocken in Vorarlberg. St.Anton is ook goed te doen. Het Zillertal, Nauders, Serfaus, Kaunertaler Gletscher. Stubaier gletscher, Axamer Lizum, Kühtai, Ötz, Sölden, Obergurgl, Pitztal. Ook Zwitserland en Andorra zijn in de paasvakantie in vele gebieden nog goed te doen. Als je nog nooit in de paasvakantie hebt geboekt moet je last-minute boeken, er is altijd nog veel plaats. In de paasvakantie is het goedkoper, je hebt normaal beter weer en je hebt geen drukte. Alleen de sneeuwkwaliteit is in het dal wat minder, maar in vele gebieden is de sneeuw vaak evengoed. Ik heb vorig jaar in de paasvakantie nog poeder gehad in Andorra. Als je nog wat info wilt mag je het vragen. :)

Heb er onlangs ook nog een post over geplaatst over die drukke voorjaarsvakantie / krokus. Even oplijsten wie er allemaal vakantie heeft:

  • heel belgie (hoera)
  • het grootste deel van nederland (afh. per regio)
  • in duitsland: provincies beieren en saarland (veel skiers uit beieren!)
  • frankrijk: regios Caen, Clermont-Ferrand, Grenoble, Lyon, Montpellier, Nancy-Metz, Nantes, Rennes, Toulouse
  • oostenrijk: regios noorden en steiermark (tirol heeft een week vroeger vakantie)

Maw: het wordt allicht de drukste week van het jaar op de pistes en wij hebben ook al gemerkt dat het aardig vol zit in Tirol. Good luck!

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@Kristof: Bayern heeft pas in de tweede week van maart wintervakantie. Daar hoef je je dus niet druk om te maken. ;-)

Rustige skigebieden tijdens de krokusvakantie in Oostenrijk die ik ken zijn:

  • Warth-Schröcken
  • Stubaier Gletscher
  • Matrei i. Ost-Tirol-Kals am Großglockner
  • Sillian
  • Lienz

Dus er zijn (vooral in Oost-Tirol) nog redelijk wat mogelijkheden te vinden om lekker rustig te kunnen skiën! Daar staat wel tegenover dat je après-ski op je buik kan schrijven.

Hey Frans, ben je daar zeker van? Ik haalde mn gegevens hier:
http://www.schulferien.org/Schulferien_nach_Jahren/2012/schu…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraag. Over welke week hebben jullie het als het over de crocusvakantie gaat? week 8 (18 feb t/m 26 feb.) of week 9 (25 feb. t/m 4 maart). Wij vallen in de regio midden. Landelijk zou het dan week 8 moeten zijn, maar de school van onze kinderen houd week 9 als crocus vakantie aan. In week 8 hebben midden en zuid nederland vakantie en in week 9 noord nederland.

Mvg,

Rick

misschien wel handig als er idd duidelijk de week wordt vermeld, zijn immers twee weken!

@Kristof: Ach, je hebt helemaal gelijk! De data waarin ik dat gezien had was van 2011. Dit jaar dus. De vakanties vallen in Duitsland elk jaar soms compleet anders. Vooral de wintervakantie is erg gevoelig voor veranderingen.

Dat is mooi! Wij zitten in Noord en zo te zien geen drukte van Duitsland!

Piste riderrrrr

Arie, ik herken je probleem.
Er zijn jaren geweest dat we bij 30 graden onze wintersport aan het uitzoeken waren en dan nog moesten we genoegen nemen met een tweede keus.
Als je wacht op de reisgidsen eind augustus ben je sowieso al te laat, tenzij je een groot budget hebt.
Sinds dit jaar hebben we het volgende jaar al direct bij thuiskomst geregeld. We weten toch al dat we aan de krokusvakantie vast zitten.
Het is niet dezelfde bestemming als afgelopen jaar, maar wel ergens waar we eerder zijn geweest.
Je kan het maar geregeld hebben. Geeft een hoop rust en voorkomt dat je teveel compromisen moet maken.

@Erik: Ja, de paasvakantie valt vroeg dit jaar, maar het Kleinwalsertal is niet sneeuwzeker genoeg, mede door de geringe hoogte.

Plaats een reactie