Samen rijden naar de sneeuw!

Hoi Iedereen!

De afgelopen jaren ben ik op veel verschillende manieren naar de sneeuw gegaan (vliegtuig - trein - bus - camper gehuurd) maar 1 manier blijft naar mijn mening toch het meest relaxed en dat is zelf rijden!
Niet iedereen heeft alleen een auto (ik ook niet) en benzine is duur.
Daarom zouden wintersporters meer samen moeten reizen! Ook leuk om mensen te ontmoeten!

Een paar weken terug heb ik een Facebook groep opgericht waar mensen om ritten kunnen vragen of kunnen posten als er nog een plekje vrij is naar de sneeuw. Er zijn al behoorlijk wat ritten op gepost en ik heb zowel heen- als terugreis te danken aan deze Facebookgroep (2 verschillende aanbieders van een rit zelfs).

Dus word vooral allemaal lid van deze groep:

https://www.facebook.com/groups/442141869314618/

Het wordt nu wel Spam. ik ben lid van de Facebook-groep, helemaal prima. Maar 2 topics is te veel.

Nou, zeg. Het is non-profit en de enige reden dat ik het in twee forum onderwerpen zet, is om meerdere mensen te verbinden.

Het gaat meer om je 4 reacties in een paar minuten. Wordt op deze site meestal niet gewaardeerd…

6 achter elkaar… Weet je dat alleen in de auto ook heel relaxed kan zijn ;-)

Bah! Iemand met Facebook in m’n auto.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

@A.S. Ik vind het een prima initiatief hoor, maar wat @GiGi zegt klopt wel een beetje. Andere kant van het verhaal is dat topics hier zo snel onderaan de lijst verdwijnen vanwege de vele topics en reacties op andere topics dat je eigen topic geen lang leven beschoren is.

PS Ik kan soms ook een hork zijn, maar de 2 reacties boven die van mij laten ook te wensen over!

When life gets too complicated.... SKI

De afgelopen jaren ben ik op veel verschillende manieren naar de sneeuw gegaan (vliegtuig - trein - bus - camper gehuurd) maar 1 manier blijft naar mijn mening toch het meest relaxed en dat is zelf rijden!
Niet iedereen heeft alleen een auto (ik ook niet) en benzine is duur.
Daarom zouden wintersporters meer samen moeten reizen! Ook leuk om mensen te ontmoeten!

Samen rijden en mensen ontmoeten?
Tja, maar hebben ze daar nu niet juist die genoemde trein en bus voor uitgevonden?

Benzine duur?
Tja, maar welk aandeel is dat op het totale budget.

Relaxed?
Autorijden relaxed?
Ja, als de zon schijnt en het rustig is… Maar in D op de snelweg in de file terwijl er 20cm sneeuw per uur naar beneden komt of als er net een ijzelfront passeert en je al 4 vrachtwagens bent gepasseerd … die achterste voren, ondersteboven in de greppel liggen …

Alleen al het idee, dat ik me zou moeten laten rijden door iemand die ik niet ken en van wie ik niet weet wat voor rijstijl hij/zij er op na houdt …

Geef mij de trein maar, lekker zittend boekje lezen of liggend op een oor me laten rijden en uitgerust aankomen.
Als ik een lijst moet maken van dingen die ik tijdens de wintersport kan missen, staat de auto op 1.

Het verbaast me telkens weer (en niet alleen hier) hoe verknocht men toch is op het vervoer per auto.
Zou het dan toch iets met autoverslaving te maken hebben?
Of zou het bottom-line terug te voeren zijn op de onweerstaanbare drang om je eens lekker uit te leven:
Eindelijk lekker planken over de Autobahn.

Rob

Ik weet niet hoe ik mijn bericht verwijder,maar zou het dolgraag doen met al dat nederlandse gezeik op elkaar!
Je vindt het een goed idee (en joint de FB) of niet, prima. Om het nou af te gaan zeiken en te gaan discusiëren wat nou beter vervoer is… pff

Als je de vergelijking maakt tussen reizen per trein, vliegtuig, bus of auto van dezelfde vertrekplaats in Nederland en naar dezelfde wintersportbestemming in Oostenrijk, Zwitserland, Frankrijk én Italië (4 vergelijkingen dus), ben ik benieuwd welke vorm van vervoer als beste uit te bus komt op het gebied van prijs (inclusief transfers), reistijd (van deur tot dorpsplein), comfort (van reizen), gedoe (sjouwen van bagage) en risico’s (gemiste aansluitingen, slecht weer, etc.).
We moeten dan een wintersportbestemming nemen zonder treinstation (80% van de gebieden heeft geen eigen treinstation denk ik). Wie maakt zich kwaad?

Ik weet niet hoe ik mijn bericht verwijder,maar zou het dolgraag doen met al dat nederlandse gezeik op elkaar!
Je vindt het een goed idee (en joint de FB) of niet, prima. Om het nou af te gaan zeiken en te gaan discusiëren wat nou beter vervoer is… pff

A.S. op 26 nov 2015 11:45

Welkom op een forum. Op Epicski is het niet anders trouwens.

We moeten dan een wintersportbestemming nemen zonder treinstation (80% van de gebieden heeft geen eigen treinstation denk ik). Wie maakt zich kwaad?

GiGi op 26 nov 2015 11:46

Daar hoe je je niet kwaad voor te maken, want qua reistijd zal de auto het vaak zeker winnen.
Maar reistijd is niet voor iedereen het belangrijkste …

Overigens denk ik dat met de Thalys naar 3V sneller is dan met de auto, zeker als je bij dat autorijden rekening houdt met:

  • We houden ons aan de verkeersregels, incl. het in D geldende adviesmaximum
  • Na 2 uur rijden, een kwartier rust, ook bij meerdere chauffeurs
Rob

Het verbaast me telkens weer (en niet alleen hier) hoe verknocht men toch is op het vervoer per auto.
Zou het dan toch iets met autoverslaving te maken hebben?

RCGrootveld op 26 nov 2015 11:39

Simpel: Je bent mobiel en onafhankelijk. Dat veel mensen de auto kiezen als hoofdzakelijk vervoermiddel vind ik daarom ronduit begrijpelijk. Desalniettemin zou ik zeker niet persé de trein willen ontmoedigen, maar dan moet dat wel zin hebben. Eventueel is het vliegtuig natuurlijk ook altijd nog een optie bij grotere afstanden met eventueel een huurauto ter plaatse als je wat wil rondtrekken.

Dat mensen meer samen willen rijden kan ik alleen maar toejuigen. De benzinekosten worden erdoor gedrukt, je hebt wat gezelligheid in de auto en bent vaak sneller ter plaatse als met het OV. En een bestuurder met een beetje gezond mensenverstand past met een vol beladen auto extra goed op.

Of zou het bottom-line terug te voeren zijn op de onweerstaanbare drang om je eens lekker uit te leven:
Eindelijk lekker planken over de Autobahn.

RCGrootveld op 26 nov 2015 11:39

Ach, dat is pure stoere borrelpraat. Laat je daardoor niet opjutten. Het is uiterst zeldzaam dat een auto met NL-kenteken in Duitsland plankgas geeft. De meesten moet je als Duitser van de linker baan schuiven. :P

Welkom op een forum. Op Epicski is het niet anders trouwens.

GiGi op 26 nov 2015 11:47

Een forum is niet per definitie bedoeld om te discussiëren. Dat dit forum grossiert in discussies en ontspoorde topics (en ja, daar doe ik ook aan mee, maar al tot een minimum beperkt omdat ik er ook een beetje simpel van wordt) ligt toch echt aan de mensen en niet aan het feit dat dit een ‘forum’ is.

Volgens mij is het allemaal heel simpel:

  • Als iemand een vraag stelt geef dan gewoon antwoord
  • Als je iets niet leuk vind, onthou je van commentaar
  • En last, but not least: Stick to the subject.
When life gets too complicated.... SKI

Goed initiatief die FB groep. Mensen die graag met de auto gaan, zoals ik en velen met mij, hebben er vast wat aan.

Denk dat je met een gezin met drie kinderen toch met de auto een stuk beter af bent qua prijs en gesjouw ;)
Ik vindt het heerlijk om te gaan vliegen, maar ga dan wel zonder bagage, heb in Oostenrijk gewoon een auto nodig en er een huren is wel erg prijzig voor meerdere weken :D
Maar vindt de FB meerijden site wel wat, ga vaak alleen en dan is het toch gezelliger om aanspraak te hebben en iemand die even mijn kopje thee wil vullen, drink nl veel :D
Dus kijk er wel of niet naar en behoud je van commentaar als je er niets mee hebt.

Dienten Die Alte schule

Niks voor mij maar het zal leuk zijn als mensen er hun voordeel mee kunnen doen.
Mensen met initiatief altijd +1. Een idee afzeiken kunnen we allemaal.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Ach, dat is pure stoere borrelpraat. Laat je daardoor niet opjutten. Het is uiterst zeldzaam dat een auto met NL-kenteken in Duitsland plankgas geeft. De meesten moet je als Duitser van de linker baan schuiven. :P

Frans op 26 nov 2015 14:46

Hmm, mijn ervaring is juist het omgekeerde: Als er een 500m achter je één begint te seinen terwijl je gewoon met 130 een inhaal manoeuvre bezig bent, blijkt dat voertuig na passeren meestel NL platen te hebben.

Rob

@RCGrootveld: Dat is niet gewoon. Ik rij zowel privé als voor m’n werk ca. 40.000 km op jaarbasis alleen al op de Autobahn en ben dat nog nooit tegengekomen. Ook niet op de A3, A40 of A57 kort over de Nederlandse grens. Toegegeven, ik rij sneller als 130 en incognito als Duitser, maar zelfs in m’n vroegere tijden met kleine auto en NL-kenteken heb ik dat nog niet meegemaakt. Wel werd ik vroeger soms door Duitsers aangeseind - die hebben sowieso (niet geheel onterecht) wat tegen gele kentekenplaten - maar niet door Nederlanders.

In Duitsland staan Nederlandse automobilisten bekend om het ervoor gooien op de linkerrijstrook bij veel te weinig snelheid, om de beruchte afkorting “Nur Links” en last but not least: Het alleen kunnen aanhouden van twee typische snelheden: 60 of 80 op binnenwegen en 120 of 140 op de snelweg. Welke Vmax geldt maakt daarbij niks uit. Of ze worden ermee geflitst of houden het verkeer ermee op. :p

Plaats een reactie