mayrhofen en sneeuw

Ik ga 19december een week naar mayrhofen toe, nu zie ik dat de sneeuw er nog niet super is (slechts 20cm). Ze beschikken uiteraard wel over sneeuwkanonnen.

Maar valt er in mayrhofen een beetje te skiën als er slechts 20cm ligt? De penkenbahn gaat pas de 19e ook open, daarom denk ik dat nu nog lang niet alle pistes open zijn. Iemand die toevallig in de buurt woont of er meer over weet?:D

Op de interactieve kaart kan je zien wat nu open is:
http://ski3.intermaps.com/zillertal/index.asp?Lang=de&ch…
Volgens mij was de opening van de penkenbahn gepland op 19 of 20 december, dus dat is ongeacht sneeuwcondities. De meeste pistes liggen niet zo laag en er zijn sneeuwkanonnen, dus ik verwacht dat je je lekker kan uitleven, maar tot nu toe lijken droomcondities id. uit te blijven.

Het voordeel van Mayrhofen is, is dat je gratis met de bus naar de Hintertuxer Gletscher kan. Alleen zal het daar druk zijn in de kerstvakantie als er in Mayrhofen niet veel pistes open zijn.

Ik zou me er op dit moment nog niet al te veel zorgen over maken.

Je kan sowieso naar de Hintertuxer Gletscher toe vanuit Mayrhofen en het skigebied zelf ligt ook iets hoger (er is volgens mij nog steeds geen dalafdaling) dus met sneeuwkanonnen kunnen ze vast heel wat bereiken :-)

Vorig jaar redelijk hetzelfde verhaal, maar door de kunstsneeuwproductie was alsnog praktisch elke piste open ;) En Hintertux is een prima alternatief voor een dag!

Ik ga morgen naar Mayerhofen toe, zal wel even een update sturen. De penkenbahn is nog dicht omdat hij vernieuwd is en hij eerst nog ingeweid/gezegend moet worden voordat hij voor publiek open gaat. Dat gebeurt pas de 19e. Normaal gesproken kun je perfect skieen/boarden met deze omstandigheden in dit gebied.

ok top ben benieuwd voor je hoe het er morgen bijligt! Ik las dat ze morgen 25cm sneeuw voorspelden via de FB van mayrhofen

Ik ben zondag in mayrhofen gaan skiën, niet alle pistes zijn open maar het was toch prima skien!
De penkenbaan opent pas laat omdat hij helemaal vernieuwd is, via de hornbergbaan kan je nu in het gebied komen. Maar vanaf de 19e is de penken open!

iemand nog wat updates voor mayrhofen?:D

@Hansiehans Er is momenteel 90km piste geopend en er zijn 19 liften geopend. Aankomende zaterdag wordt de nieuwe Penkenbahn geopend. Op de webcams van Mayrhofen zijn er al wel skiërs en snowboarders bezig :)

Ik ga de condities goed opvolgen tot er nog eens een goeie dump valt.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Ik volg dit ook even!

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Zie dat er weer meer liften open gegaan zijn en 10km extra aan pistes:)

Heel erg duimen dat de neerslag vandaag en morgen als sneeuw valt en niet als regen, dan heb ik hoop voor volgende week:D

Dus mocht er nu nog iemand in mayrhofen zitten updates zijn welkom, zou enorm balen als het skiën een flop wordt volgende week.

Ik vertrek de 26ste naar Mayrhofen, nog 11 dagen kans op meer sneeuw. Dus ik ga het hier ook een beetje in het oog houden. Je kunt altijd de webcams bekijken.

@hansvdz ik zal updates sturen van wanneer ik er ben!:)

Prima @hansiehans

Ik zie dat jij juist in Mayrhofen vertrekt als ik aan kom lol.

Op de weg terug uit Mayrhofen. Wat momenteel open is in het Zillertall ligt er super bij. Maar de voorspelde regen zal killing zijn voor de gebieden. De pisten zijn smaller dan normaal, de kerstdrukte zal ook te merken zijn. Afgelopen week was het lekker rustig

Volgens mij is de neerslag de laatste 2 dagen gevallen als sneeuw als het hetzelfde is gegaan als in gerlos?! Ik ga ervan uit dat skiën dus geen probleem gaat worden volgende week:D

voor degene die na kerst komen zal ik zo nu en dan een update sturen:)

Ik ben benieuwd!!

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Afgelopen dag lagen de pistes er niet zo goed meer bij, de schaduw pistes waren voornamelijk ijs/keihard. En de pistes die in de zon lagen was veel pap te vinden, echter zijn er natuurlijk ook nog genoeg goede stukken te vinden.
Helaas blijft het warme weer nog wel aanhouden en dat zal niet goed zijn voor de kwaliteit van de pistes…

Pistes momenteel niet geweldig helaas, desondanks blijft het natuurlijk genieten dat je in ieder geval kan skiën.

Veel ijzige pistes die in de schaduw liggen en wat wel in de zon ligt is na 1 uur echt pap sneeuw.

Verder is het nu vrij rustig dat is wel een voordeel!

Hopen dat ik over 4 week in les sybelles betere sneeuw omstandigheden heb.

Groeten vanuit mayrhofen

Ondertussen al een hele tijd deze blogs aan het lezen en forum aan het volgen. Ben nu toch benieuwd hoe de pistes er bij liggen in het Zillertal 3000. Ik vertrek aanstaande vrijdag naar Mayrhofen om een weekje te gaan skiën. Heb gekozen voor Mayrhofen om het feit dat de gletsjer in de buurt ligt. Is de gletsjer deze periode goed te skiën of is het erg druk?

Groetjes, Daan

proost

Ik ga ervan uit dat het gezien de kerst drukte en matige omstandigheden in mayrhofen zelf het wel druk zal zijn op de gletsjer. Ik ga wellicht vrijdag daar een dagje heen dan kan ik het laten weten maar twijfel nog.

Momenteel zijn de pistes nog wel te doen in de ochtend maar worden in de loop van de dag wel echt slechter, zoals vandaag was het ook 14 graden op de piste dus dat werkt niet echt mee natuurlijk.

Pff als je dit zo leest ga je echt niet lachen. Ik ga 16 Januari er heen, ja ok ik hoor al mensen roepen dat is nog ver weg, maar dat riepen die mensen ook rond 10 December dat alles goed kwam met Kerst. Er zijn nu toch tekenen dat er wat kou de Alpen gaat binnen glijden en hopelijk brengt dit ook neerslag mee want de Alpen schreeuwen toch stilaan op goed pak sneeuw.
Maar nu nog genieten op Tenerife van de zon, enkel spijtig dat er hier op de vulkaan ook geen sneeuw ligt.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Momenteel wordt het hier iets kouder… vannacht hebben ze de sneeuw kanonnen weer beter kunnen laten draaien dus dat scheelt weer.

Het is niet geweldig skiën maar ik moet zeggen dat er nog genoeg pistes zijn die best ok zijn. Vooral wanneer je de 150er tux omhoog gaat, die rode daar zijn prima te doen! Enige nadeel is dan de terugweg mocht je niet heel vertrouwd zijn op rood zijn de pistes terug richting penken vanaf daar best zwaar. 1 echt pap sneeuw piste met veel bugels en de rest is gewoon echt ijzig. Wanneer je goed kan skiën is dit echter niet echt een probleem .

@Arno11: nou zie je daar dan! ;) Wij gaan ook de 16e heen. Zit je ook in het dorp?

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

@Arno11: nou zie je daar dan! ;) Wij gaan ook de 16e heen. Zit je ook in het dorp?

Quisa2 op 25 dec 2015 08:41

Ja ook in het dorp. Appartement Noal.

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Ah, wij met een groepje van 8 vrienden in appartement Burtscher. Is volgens mij aan de hoofdstraat. Eerste keer voor ons in Mayrhofen. Jij al eerder geweest?

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

Allen,

Zojuist terug van “mijn” seizoensopening, weekje met vele (oud) bekenden in Mayrhofen. Over de “kwaliteit” is al veel gesproken, maar ja, het is maar hoe je het ziet: wil je skiën, ja dat kan. Ga je eisen stellen, dat kan niet echt. Maar het is te doen, en zoals al beschreven, als je met de 150er Tux naar boven gaat, is het daar nog wel te doen vind ik. In ieder geval goed genoeg gezien de omstandigheden nu.

Gezien de omstandigheden hadden wij een bepaalde route, om toch EEA aan “schi freude” te beleven: om ca. 0930 boven op de Penken, vervolgens de rode 26 een tweetal keren doen om vervolgens (via de rode 32/33) door te steken naar de blauwe 14, vervolgens doorsteken rond 2230 van de rode 15 (bij de schneekar hutte) af te gaan, om direct de rode 10 te doen. De zwarte 12 is een optie, maar gezien de nogal ijzige conditie moet je wel enige techniek hebben. Vervolgens weer via de blauwe 14 naar de rode 48 (finkenberg) welke nog te doen is tot ca. 1230, anders is het pap aan het worden. Daarna eten (aanrader< penken panorama restaurant) en door via de rode 32/33 naar de 150er Tux om dan nog daar te blijven (rastkogel op 2500 meter, prima te doen) en o.a. rode 64, maar al wel papperig. Daarna maar terug via de rode 66 etc naar Mayrhofen voor de apres ski ;-0

Het voordeel is, dat je (in de ochtend) de pap zal mijden op de diverse pistes met deze route, maar je moet wel voor lief nemen dat bij de trip terug van de 150er naar mayrhofen je toch wel wat pap tegen zal komen…

Als je er nu zit, enjoy en maak er wat van, want als je van zon houdt, dan is het super!

Plaats een reactie