Après-ski met fatsoenlijke muziek

Ik ben al 30 jaar helemaal gek van wintersport. Ik vind bijna alles aan wintersport leuk: de bergen, de sneeuw, het weer, het eten, het drinken, etc… Het enige wat ik nooit heb begrepen is waarom de après-ski altijd gepaard gaat met van die ongelooflijke kut muziek (sorry, ik kan het echt niet anders omschrijven). Ik hou erg van een biertje na het skiën en ik ben gek op muziek, maar in de gemiddelde après-ski tent hou ik het niet lang uit. Daarom mijn vraag: Is er ergens in de Alpen een kroeg waar een oude rocker het een beetje naar z’n zin kan hebben ? Ik ben niet veeleisend, als er 1à 2 keer per uur een nummer als Highway to Hell, Smells like Teen Spirit of Killing in the Name of voorbij komt, ben ik al blij. Iemand tips ?

Muzieksmaak ontwikkelen?

(Geintje, kon het niet laten)

Enige “alternatievere” tent die ik tot nu toe ben tegen gekomen is Scotland Yard in Mayrhofen. Nog steeds redelijk tegen het commerciële en après-ski aan, maar de 2 avonden dat wij er waren tenminste wel goede muziek (en alles wat je ongeveer aandraagt). Hier te vinden: https://www.wintersport.nl/dorpen/mayrhofen/locatie/scotland…

Rock de pistes in pds misschien de moeite waard om eens heen te gaan? O.a. ook wat rock muziek (niet de klassiekers), maar ook andere muziek. Afwezig zijn de Nederlands en Duitstalige meezingers.

De Irish Pub onder hotel Goldener Adler in Ischgl.
Weg van alle Duitstalige schlagers, gezellig een Guinness nuttigen.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Biker bar in Hinterglemm.

Aeterna Nive

Moet je dan niet op zoek naar gebieden waar veel Engelsen komen? Denk dat die minder met de schlagers hebben dan wij Nederlands en Duitsers. Ik weet niet waar Britten graag skiën, maar t zal wel in de buurt van vliegvelden zijn…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dan komt er opeens heel veel Franse après-ski om de hoek kijken. In de gemiddelde Franse bar wordt eerder dit soort muziek gedraaid dan de Oostenrijkse après-ski muziek. Denk dan zeker eens aan de Portes du Soleil (leuke tenten!)!

Click. Click. Peace

In Obergurgl bij de Nederhütte 4 x per week live band Die Nederlumpen. Mix van rock, pop en schlagers. Stoere dame achter de drums

Wie tot tien kan tellen kan de hele wereld bellen

In St Anton, de Piccadilly Bar of de Murrmel Bar (met Gunar, wie kent hem niet).

https://www.facebook.com/piccadilly.stanton/?ref=py_c…
https://www.facebook.com/murrmel/?ref=py_c

In Flachau was (is?) een Engelse/ irish pub waar je een biertje kan doen, sport kijken en rock muziek luisteren.

Fun Lovin' Skier

Inderdaad scotty’s in mayrhofen of de schirmbar onder aan de buchensteinwand in st. Jacob im haus. Ben ik blij dat daar nog meer mensen last van hebben.

De Snesko in Val Tho van Zondag tot Vrijdag tussen 17:00 en 20:00 live muziek. Super leuk :)

Work less, Ski more

In Laax zijn ook wel bars waar andersoortige muziek wordt gedraaid.

Tip ??? Thuisblijven :-)

En serieus elk gebied heeft wel een anti “apress ski” bar waar deze muziek niet gedraaid word of het er gezellig is TJA i don’t know waar ik kom meestal wel :-)

Hans Schnapps op de top van de Schmittenhohe in Zell am See… Nadeel is wel dat je op tijd de laatste lift naar beneden moet nemen.

Hinterhagalm Saalbach mooie rocknummers live met Oostenrijkse tongval ; )

One life. Live it.

Skiegebieden in Andorra, nagenoeg geen Nederlanders, vooral veel Engelsen, maar ook Fransen en Spanjaarden. Geen Ned Apres ski muziek of Duitse Schlagers ;)

De Black&Orange rockbar in Soelden, ook diverse soorten whiskey en gin te verkrijgen.

Zo’n beetje midden in het dorp tussen Giggijoch en Gaislach, aanrader voor de liefhebber

Of je doet een kroegentocht in je verblijfplaats en kijkt welke kroeg je de rest van de tijd gaat bezoeken :)

Carnas on Tour

Londoner Kitzbühel

Plaats een reactie