Verstelbare skischoenen voor kind

Mijn oog valt net op een advertentie van skischoenen voor kinderen die "meegroeien" met de voet van je kind. Bijv van maat 25-29 draagbaar en ook in de hoogte verstelbaar zodat de schoen goed zou blijven passen.
Een voorbeeld van een merk is Roces (zegt mij niets).
Wie heeft ervaring met zulk soort schoenen? Graag zowel positieve als negatieve ervaringen.
Alvast erg bedankt.

mama on a mission in the snow

Ik denk dat het opzich wel een idee is maar ik denk dan altijd. Zit dat dan wel echt zo stabiel als gewone skischoenen. Bij b.v. Duijvenstein in Snowworld kan je een skiplan afsluiten voor de kleine. Dat is qua geld een heel goed systeem en dan heb je elke twee jaar nieuw materiaal voor je kind.

Hoi, ik weet niet of jullie zelf materiaal huren, maar wij huren altijd ter plekke ski’s en dan zijn de ski’s en schoenen voor mijn zoontje altijd gratis.

Tweedehands kopen en verkopen is ook een optie.

@Leo: ja, dat is mijn idee ook hoor, vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen. Misschien is het wel een goed systeem, geen idee. Ik vind een goede skischoen voor de kids heel belangrijk. Bij Skicentrum Heemskerk hebben ze idd ook een skiplan, waarbij je ieder jaar nieuw materiaal hebt.
@skikip: wij hebben altijd ons eigen materiaal, huren is voor ons niet voordelig (gaan meerdere malen per jaar en wekelijks indoor)

mama on a mission in the snow

@ Rachel P. als jullie zo vaak gaan zout ik voor het skiplan gaan!! Is zeker de betere optie voor jullie.

Roces is oorspronkelijk een skatemerk.
Verder geen ervaring met verstelbare skischoenen.

En een zeer gewardeerd merk onder de stunt skaters. Dus hoe ze hardboots moeten maken weten ze wel. Of ze dit ook goed toepassen in ski schoenen weet ik ook niet.

Groet,

Bartus

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

meerderer malen per jaar?! Wil ik ooooook.

Hallo Rachel,
Ons zoontje wordt morgen zes jaar. Hij skiet al van zijn drie en behaalde bij Esf reeds zijn tweede ster om maar te zeggen dat hij zeker niet wordt gehinderd door zijn materiaal. Het eerste jaar heeft hij een "vaste" schoen gedragen. Het tweede jaar zijn we overgeschakeld op "meegroei" schoenen van het merk Roces. Dit merk is vooral bekend door schaatsen en skeelers. Ik moet zeggen dat wij uiterst tevreden zij en dat hij zeker meer dan voldoende steun en comfort erin heeft. Wij zouden deze keuze zeker opnieuw maken. Wel zou ik vanaf een bepaalde leeftijd en afhankelijk van het niveau overschakelen naar vaste schoenen.
Ik hoop je hiermee voldoen info te hebben gegeven.
Mvg,
Stefaan

Dankjewel voor je reactie Stefaan. Onze dochter is ook 6 en inmiddels aan het parallel-skiën. Zij gaat vanaf november weer skien zowel op de rollerbaan als indoor in de sneeuw. En dan natuurlijk in de vakanties. Het gekke feit doet zich voor dat 's winters haar voeten vaak een ruime maat groeien, vandaar dat ik geinteresseerd ben in deze schoen. Wat is voor jou de reden dat je vanaf een bepaalde leeftijd/niveau toch kiest voor vaste schoenen? Mist zo’n schoen dan toch een zekere steun? Of is er een andere reden?

mama on a mission in the snow

Beste Rachel,
Zo te zien zijn jullie goed gebeten door de ski-microbe. Dat is leuk om te horen. Zelf ski ik ook al van mijn zes en op mijn zeventiende ben ik aspirant-moniteur geworden bij ESF. Inmiddels ben ik 44 en keer ik drie tot vier keer per jaar terug om freelance moniteur te zijn bij ESF. Ons oudste zoontje is net zoals ikzelf niet van de ski’s te houden. Volgend jaar is het de beurt aan ons jongste zoontje. Hij is nu 22 maanden en ik hoop hem in februari op de ski’s te zetten. Het doet me dus plezier te horen dat je dochter eveneens veel van de sport houdt. De reden waarom ik vanaf een zekere leeftijd/niveau voor een vaste schoen zou kiezen is simpelweg dat kinderen nog niet zoveel krachten op een ski zetten. Hun ski is ook veel korter waardoor die kracht niet echt nodig is. Vanaf een zeker niveau (niet altijd afhankelijk van de leeftijd) zal je merken dat ze door hun stijl agressiever beginnen skiën en meden door hun gewichtstoename ook meer krachten via de schoen op hun ski zetten. Vanaf dan is een vaste schoen nodig. Ik maak me sterk dat een meegroei-schoen in het begin beter is dan een vaste om de eenvoudige reden dat je hem heel goed kan instellen. Ouders die een vaste schoen kopen zullen hem vaak wat groter kopen zodat het kind hem langer kan dragen en dan heeft de voet in bet begin helemaal geen steun. Stel jezelf eens voor dat je met een schoen welke een maat te groot is moet leren skiën. Lijkt me niet echt comfortabel. De meegroei-schoen is dus een perfecte oplossing. Ik wens jullij nog heel veel plezier op de piste en een mooi begin van het seizoen.
Groeten,
Srefaan

@Stefaan

Het klinkt logisch wat je zegt maar weet iemand misschien waar je die verstelbare skischoenen in de buurt van Rotterdam kunt passen/kopen?

Hoi Rachel,

Onze zoon en dochter hebben beide de skischoenen van roces en wij zijn zeer tevreden. Onze zoon is de schoen inmiddels ontgroeid hij heeft maat 41 maar onze dochter skiet nog steeds op deze schoenen en ik heb ze beide nooit horen klagen. Ze zijn zowel in maat als in hoogte en breedte te verstellen dus voor mij de ideale schoen.

Heb zelf geen kinderen, maar lijkt me een logisch verhaal van Stefaan.
Jonge kinderen hebben simpelweg de kracht niet om een vaste schoen nodig te hebben. (lijkt mij).
Als ik de lengte van hun skies bekijk, lijkt me ook hiervoor geen kracht nodig.

Het lijkt mij voor een kind indd prettiger een schoen te hebben die perfect past en misschien een heel klein beetje minder stabiliteit biedt, dan een schoen die te groot is.
(zelf als kind een halve dag in te grote schoenen geskied, WAARDELOOS)

Ik heb de schoenen ook in de kast liggen voor onze zonen. Zoals vermeld heb ik ook eerst een vaste schoen gekocht (een maatje te groot) en in de uitverkoop via amazon.de de blauwe Roces IDEA gekocht voor 60 euro per paar. Ze zien er super stevig uit.

Voor mijn oudste dochter hebben we gisteren 2e hands Roces schoenen gekocht (36-40) en vanmorgen heeft ze er op de rollenband geskied. Ze was er erg tevreden over.
Nu zoek ik ze ook nog voor mijn jongste dochter.

Hoe gaat dat bestellen bij Amazon.de vanuit Nederland. Komen daar nog veel extra kosten bij?

Ik ben voor mijn kinderen (5 en 3) aan het kijken naar de Roces schoenen. Alle posts op het forum zijn zeker twee jaar oud. Nog iemand nieuwe ervaringen? En iemand eventueel nog een paar in de aanbieding?

Mijn dochtertje heeft er 4 jaar mee gedaan. Naar volle tevredenheid. Maatje 36-40, nu te klein. Zijn zo af te halen. Technisch 100%, aan de liner zie je wel dat ze gebruikt zijn, kleur roze.

Edwin van Riel

Bestellen bij Amazon.de gaat prima, het verschilt per verkopende partij of en hoeveel verzendkosten ze berekenen.
Soms versturen ze niet eens naar nl. Diverse keren bij Amazon.de besteld, laatst vanuit Italie met verzendkosten van €15. (2 dagen later al in huis.
Ski Outlet Venray of Vos Wintersport in Baarn verkopen beide de Roces schoenen zag ik.

Zowel mijn zoon als dochter doen er nu 4 jaar mee, naar volle tevredenheid. Beiden maat 30-35.
Ze skiën er alle kleuren pistes mee af en afgelopen jaar zaten ze in een stuntklasje (veel in funpark). Zij vinden de schoenen erg fijn en stevig genoeg zitten.
Ik heb ze nieuw gekocht bij ski outlet Venray. Snel in huis.

Ik haal binnenkort de ski’s en schoenen weer van zolder.
Waarschijnlijk is mijn dochter nu eruit gegroeid, als je interesse hebt, stuur me dan een PM.

Fun Lovin' Skier

dank voor jullie reacties. Ben nog op zoek naar de maat 25-29 voor mijn jongste zoon. Iemand die toevallig in de aanbieding?

Plaats een reactie