Welke helmen passen bij Oakley goggles???

Misschien een rare vraag, maar had mijn zinnen gezet op een Oakley goggles met prizm rosé lens.

Totdat ik er vandaag achter kwam dat er bijna geen bril Past op mijn casco airwolf helm. Alle brillen zijn te groot bij mij. Ze hadden wel 1 casco goggles die goed paste maar met een mooi weer lens.

Nou zou je denken dat mijn vraag moet zijn" welke bril bij een casco helm" maar zat ik toch al met een scheef oog te kijken voor een andere helm

Aangezien Oakley een heel arsenaal aan goggles aanbiedt denk ik dat je best even vermeld welk specifiek type je op het oog had, anders wordt het lastig helpen :). Verder is de combo helm+goggles passen nog steeds de beste manier om 100% zeker te zijn ofc.

Dat ligt ook grotendeels aan je hoofd, dus altijd passen als je zeker wilt zijn van je zaak.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Dat waren er best veel. De frame A 2.0 , Stockholm , ambrush en nog eentje. Allemaal waren ze in combinatie met mijn helm te breed of te groot.

Nou paste de casco wel goed maar daar hadden zij er maar eentje van liggen en online kan ik die ook niet echt vinden. Casco is meer overgegaan op de f70 carbonic brillen. ( klik systeem op de helm)

@Daphne76 Mag ik vragen waarom je je zinnen zo hebt gezet op oakley met de priszm rose lens?

@jcarlo ik ben op zoek naar een goggles voor als het weer slecht is aangezien ik een super fijne julbo bril heb bij zonnige dagen waar ik graag mee skie. Aangezien ik goede dingen over de prizm rosé had gehoord/ gelezen dacht ik dat ik mijn bril gevonden had

Ikzelf heb de Oakley Airbrake met verschillende Prizm lenzen(TOP) ik heb een simpele Alpina helm en deze sluit daar perfect op aan. Nooit meer icebrains.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

@Ischgeil Welke Alpina helm heb je? Ik heb een Alpina Grap 2.0 en zou nog een goggle moeten aanschaffen. Maar het is moeilijk om te weten dat de goggle bij de bril past en op je neus.

Ik heb de combi Oakley Airbrake Prizm met de Giro Ten helm. Aantal keren andere helm geprobeerd maar toch bij deze gebleven.

May the ski force be with you !!

null

Let effe niet op mijn zoon maar op de aansluiting op de helm

May the ski force be with you !!

Ik heb oakley flightdeck. Met prizm lenzen. Echt beste lenzen die ik tot nu toe op heb gehad.
Ik heb poc fornix helm en de goggle sluit naadloos aan.

Waarom niet de casco snow pilot vautron kopen? Die lens is photochromatisch.

Kijk ook vooral even naar de vrouwen modellen, over het algemeen zijn die sowieso iets kleiner dan de mannen brillen.
Passen blijft natuurlijk wel belangrijk.

@Daphne76 ik heb dezelfde helm als jij, enige die echt goed paste. Ik heb ook heel veel gorgels gepast maar niets zat echt goed bij deze helm. Ik heb uiteindelijk voor een Sinner cat1 gekozen en voor de rest ski ik met mijn zonnebril (rayban)
Ik vind het jammer dat de winkel, toen ik de helm kocht, me niet heeft geïnformeerd over het nieuwe magneetsysteem van Casco want anders had ik die genomen. Grote kans dat ik die volgend seizoen aanschaf want geprobeerd van iemand anders laatst in Oostenrijk en ik vond het heel prettig!

@lieee Grappig want ik ski nu met een sinner helm. voor mij was dit de enige helm die paste in combinatie met de mijn oakley bril. En ik heb veeeeel verschillende helms geprobeerd

gorgels moeten natuurlijk goggles zijn (zucht, autocorrect)

@Ischgeil Welke Alpina helm heb je? Ik heb een Alpina Grap 2.0 en zou nog een goggle moeten aanschaffen. Maar het is moeilijk om te weten dat de goggle bij de bril past en op je neus.

Supersix3 op 9 mrt 2016 22:05

@Supersix3 ik zou het echt niet weten. Maar heb een sterk vermoeden dat de Oakley goggles perfect gemaakt zijn voor de Alpina helmen.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

Plaats een reactie