nog niet beslist=> help!!

Collega-wintersporters,

Ik heb een shortski-tripje gepland van 15 t.e.m. 18 januari.
We hebben nog niets geboekt, maar willen er nu dringend werk van maken.
Normaal gezien zijn wij ‘Oostenrijkers’ maar nu de sneeuw zo uitbundig valt in Frankrijk ben ik geneigd om Frankrijk eens te proberen.

Alleen heb ik zo geen idee waar het te gaan zoeken. Heb al gekeken naar:
Alpe d’huez
Val Thorens
La Clusaz
Chamonix

Livigno staat ook al lang op mijn verlanglijstje :-)

Nu, omdat het een shortski is hoeven het geen 500+ km’s te zijn.

Wat kunnen jullie aanraden?

Ik ben enkel en alleen nog maar in Tignes geweest, en ik vond het daar geweldig. Misschien is dit ook wel een optie?

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Flaine? Iets compacter, iets dichterbij, niet zo duur en ‘slechts’ 260 km piste… Maar krijg wel de volle laag sneeuw geloof ik.

Of Damüls-Mellau in Vorarlberg?

Even kijken wat er is via de bookingsites die er zijn. Je hebt nog tijd genoeg als je met niet teveel mensen bent. Als je zoekt via operators is er vaak minder te vinden zo kort van tevoren. En ga je met eigen vervoer, bus of vliegen?
Persoonlijk vind ik short ski’s in la douce france wat lastiger te vinden, maar wellicht als je goed zoekt zijn er wat leuke dingen te vinden.
In oostenrijk en bijvoorbeeld italie is er genoeg te vinden aan pensions, die zijn net wat beter ingesteld op kortere verblijven vind ik.

Collega-wintersporters,

Ik heb een shortski-tripje gepland van 15 t.e.m. 18 januari.
We hebben nog niets geboekt, maar willen er nu dringend werk van maken.
Normaal gezien zijn wij ‘Oostenrijkers’ maar nu de sneeuw zo uitbundig valt in Frankrijk ben ik geneigd om Frankrijk eens te proberen.

Alleen heb ik zo geen idee waar het te gaan zoeken. Heb al gekeken naar:
Alpe d’huez
Val Thorens
La Clusaz
Chamonix

Livigno staat ook al lang op mijn verlanglijstje :-)

Nu, omdat het een shortski is hoeven het geen 500+ km’s te zijn.

Wat kunnen jullie aanraden?

koenpeters37 op 4 jan 2016 16:51

Geen 500 km+ en dan Valtho noemen :p

Houd er trouwens rekening mee dat a) er op sommige plaatsen in de Zuidalpen al 2 maanden niets is gevallen en dat dit dus waar geen kunstsneeuw is het eerste laagje is.
b) dat er tot aan Vorarlberg ook het nodige gevallen is/gaat vallen. Je hoeft je blikveld dus niet tot Frankrijk te beperken.

❄️

Voor korte vakantie in Frankrijk: home-away. Mail gewoon iedereen die nog een appartement beschikbaar heeft -> ook al is de minimale duur een week. Vaak zijn de mensen last minute nog wel geneigd om ook kortere periodes of lagere prijzen te accepteren.

Tignes kan ik zeker ook aanraden, wel een eind rijden. Maar ValTho net zo, dat scheelt niet veel.
Flaine -> ga pas over 2 weken naar dat gebied, dus kan er nog niets over zeggen (behalve dat er veel sneeuw valt nu). Portes Du Soleil kan ook nog. Heel groot gebied, maar lekker dichtbij.

Als je Oostenrijk gewend bent is La Clusaz misschien een niet al te grote cultuurshock. Niet al te groot skigebied maar ruim opgezet zodat het wel groot lijkt.
Alpe d Huez en Val Thorens zullen qua dorp zeker wennen zijn, al maken de skimogelijkheden dat meer dan goed.
Chamonix hoeft geen bespreking denk ik, maar persoonlijk vind ik het meer een bestemming voor freeriders dan voor pure pisteskiers. Omgeving is natuurlijk onovertroffen daar.
Verder kan ik Portes du Soleil nog tippen.

Al eerder genoemd, Flaine krijgt de volle laag. Heel afwisselend gebied (265km). Flaine grotendeels boven de boomgrens, de omliggende dorpen rond de boomgrens. Dus bij sneeuw of mist lekker pistes tussen de bomen pakken. Qua pistes dus een Oostenrijkse sfeer. En minder ver rijden dan andere gebieden in La France. Ook wel eens leuk. Toch?

Voor meer sfeer kan je accommodatie boeken in Les Carroz of Samoens. Flaine is betondorp (weliswaar onder architectuur).

life is a beach, or a pile of snow

Livigno is een klein drama om te geraken.

Flaine is lekker dichtbij, zeker voor Franse begrippen. Is ook zeer sneeuwzeker. Dorp is lelijk, maar er is genoeg goedkope acco te vinden.

Skigebied is groot zat voor één week.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Hotel Edelweis in Samoens wil nog wel eens gasten accepteren voor minder dan een week. Moet je alleen wel een auto tot je beschikking hebben. Even 5 minuten naar de lift rijden en dan skien naar Flaine of in een van de kommen daarvoor blijven in geval van verse poeder.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Collega-wintersporters,

Ik heb een shortski-tripje gepland van 15 t.e.m. 18 januari.
We hebben nog niets geboekt, maar willen er nu dringend werk van maken.
Normaal gezien zijn wij ‘Oostenrijkers’ maar nu de sneeuw zo uitbundig valt in Frankrijk ben ik geneigd om Frankrijk eens te proberen.

Alleen heb ik zo geen idee waar het te gaan zoeken. Heb al gekeken naar:
Alpe d’huez
Val Thorens
La Clusaz
Chamonix

Livigno staat ook al lang op mijn verlanglijstje :-)

Nu, omdat het een shortski is hoeven het geen 500+ km’s te zijn.

Wat kunnen jullie aanraden?

koenpeters37 op 4 jan 2016 16:51

Je kan pas volgende week mijns insziens best boeken !
Kan dan nog altijd via airbnb, booking.com of via lokaal VVV !

Misschien heeft @Arno5 wel een slaapplaats voor je (in Samoens)

life is a beach, or a pile of snow

Hoe ver wil je rijden en van waaruit vertrek je?

Dank je @Pascal77
Ja, als je met een groep van 6+ komt, kunnen wij je helpen aan een leuk verblijf/chalet in omgeving Samoëns in le Grand Massif.
Gelegen op 1000km vanaf Utrecht en een uurtje vanaf Genève airport
En inderdaad: dikke sneeuw nu! :)

Stuur me maar een PM met wat meer info (wensen en groepsgrootte) als je interesse hebt?

Bedankt allemaal!

Ik ga enkel met mijn pa (nieuwe traditie) dus groot is de groep niet ☺
En afstand is niet echt een issue (gas op de plank

Collega-wintersporters,

Ik heb een shortski-tripje gepland van 15 t.e.m. 18 januari.
We hebben nog niets geboekt, maar willen er nu dringend werk van maken.
Normaal gezien zijn wij ‘Oostenrijkers’ maar nu de sneeuw zo uitbundig valt in Frankrijk ben ik geneigd om Frankrijk eens te proberen.

Alleen heb ik zo geen idee waar het te gaan zoeken. Heb al gekeken naar:
Alpe d’huez
Val Thorens
La Clusaz
Chamonix

Livigno staat ook al lang op mijn verlanglijstje :-)

Nu, omdat het een shortski is hoeven het geen 500+ km’s te zijn.

Wat kunnen jullie aanraden?

koenpeters37 op 4 jan 2016 16:51

Chamonix voor zeker, wel niet super goedkoop maar dan heb je wel kwaliteit!

Flaine is hartstikke leuk! Zeer mooi en uitgestrekt gebied met veel korte én lange pistes. Ik ben jaloers dat ik daar niet heen ga, nu er een dump komt.
Enige minpuntje: als het te hard waait, gaan de grotere gondels snel dicht (de gondels die je naar de andere dalen brengen). In het dorp is geen drol te doen verder, maar je kunt voor wat gezelligers een avondje naar Samoens of Morillon :)

Thumbs up for Flaine!

Slippery slippery slidy slidy slopy slopy

[quote]Bedankt allemaal!

Ik ga enkel met mijn pa (nieuwe traditie) dus groot is de groep niet ☺
En afstand is niet echt een issue (gas op de plank

De tol in Frankrijk/Zwitserland is ook het geld niet, zeker gezien Vorarlberg niet de goedkoopste omgeving is. Maar is natuurlijk ook een prima optie!

Enige minpuntje: als het te hard waait, gaan de grotere gondels snel dicht (de gondels die je naar de andere dalen brengen). In het dorp is geen drol te doen verder, maar je kunt voor wat gezelligers een avondje naar Samoens of Morillon :)

Thumbs up for Flaine!

Quisa2 op 4 jan 2016 19:46

Pak je toch ff de auto naar les carroz of morillon?

life is a beach, or a pile of snow

Ik zou voor La Clusaz kiezen. Verrassend gezellig traditioneel dorp met mooi skigebied en ook nog eens niet ver rijden. En vrij veel hotels, waardoor je niet aan zaterdag=zaterdag gebonden bent. Boeken gewoon via booking.com.

Je kan ook even kijken voor een leuk gebied in Vorarlberg, daar is ook wel het een en ander gevallen en is minder rijden !

Nou, dat valt wel mee. Maastricht-La Clusaz is 815 km, Maastricht-Warth (bijvoorbeeld) 723km. En momenteel valt er volop sneeuw, juist vooral in de Noord-Franse Alpen.

Plaats een reactie