Skibroek inkorten

Met mijn 1m55 heb ik dus ook enorm korte benen. Mijn vorige skibroek was de grootste kinder maat en perfect op lengte. Helaas zijn er ondertussen enkele kilootjes bij en spant die te hard. Ik heb dus een nieuwe echte dames broek gekocht die zeker 8cm te lang is. Na 3 weken heb ik de onderkant al wat kapot getrapt.
Dus wil ik hem korter maken. Ik ben best handig met een naaimachine en het is geen gevoerde of dons exemplaar. Maar het lukt niet. Ik heb al verschillende soorten naalden geprobeerd maar niks pakt. Vermits er nog geen skibroekenstofnaalden op de markt zijn, zit ik vast.

Iemand ervaring met zelf skibroeken inmaken of tips?

er zijn verschillende ateliers in nederland die het voor een rond 15 euro aanbieden om een skibroek in te korten, mijn moeder heeft vroeger wel eens een skibroek voor mij ingekort en ik weet dat ze daar toen wel een heel dun naaldje voor gebruikte wat speciaal voor sportkleding was gemaakt.

Ik ben zelf ook klein, en elke skibroek is mij ook te lang.

Zelf ga ik er niet aan beginnen (terwijl ik prima met de naaimachine om kan gaan), maar ik breng hem weg naar een turkse kleermaker (waar ik woon zitten diverse turkse / chinese kleermakers, maar die zullen er wel in elke stad zijn). Deze maakt de skibroek netjes op lengte voor mij, en het ziet er perfect uit. En het kost rond de 12.50 euro.

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Wat lukt niet, gaat de onder/bovendraad lussen of zoiets?
Als het een rekbare stof is moet je een tricotnaald (jerseynaald) gebruiken.
Ik zou het afgeknipte stuk als probeerlapje gebruiken en eventueel spelen met een hele flauwe zigzaksteek en of spanning
Eventueel een stuk papier mee stikken, kun je later wegscheuren

Bij een zeer dichte stof zou je een jeansnaald kunnen proberen.

Hier nog een video hoe je een Skibroek kunt inkorten. Maar bij jou lukt deze manier niet meer, want jouw onderkant is inmiddels kapot, tenzij je deze repareert

Heb je ook op de draadspanning gelet? Je kan het best dezelfde draadspanning kiezen als bij het naaien van een spjikerbroek. Zelf heb ik ook een keer een skibroek ingekort en met een stevige(jeans)naald en de goede draadspanning is dat goed gelukt.

Zoals in het filmpje heb ik mijn vader zijn skibroek al eens korter gemaakt, zonder veel problemen. Maar dat was een heel goedkope broek uit dun stof en wat dons in.
Ik heb van aan mijn heupen tot enkels een lange rits, dus dat is geen optie.

Ik krijg geen lussen ofzo maar de boven draad krijgt de inderdaad precies niet mee omhoog waardoor er helemaal geen steek komt. De draad spanning zit verder goed voor stevigere stoffen. Maar met wat papier ertussen kan ik wel proberen. Met (nep)leer was dat ook nodig.

Bedankt voor de tips!

Als ik het goed begrijp doet de bovendraad dit niet.
Bij dikke stof moet de bovendraad lange (diepe) lussen maken. De naald moet omlaag en komt niet diep genoeg, lijkt mij

null

Misschien toch een probleem van de bovenspanning.
Een hoger getal is een strakkere spanning en een lager getal een minder strakke spanning

Doet de machine het wel goed op een ander type stoflapje?
Het je hem misschien nog per ongeluk (gedeeltelijk) op de spoelstand staan?

Op ander stof werkt het prima. Ik ben al wat aan het spelen geweest met de bovenspanning en die staat wel oke. Maar het probleem is inderdaad dat die niet elke keer de onderdraad meeneemt (zoals de afbeelding) Al lukt het manueel wel beter en ik een kant, met veel geduld af. Straks me maar eens aan de andere pijp wagen.

bedankt voor de tips!

Plaats een reactie