Lawine afgesloten piste

Laten we elkaar en elkaars gevoelens in hun waarde laten. En deze discussie over de lawine houden.

Click. Click. Peace

En de leraar is gymleraar wat in Frankrijk betekent dat hij zijn leerlingen op wintersport mag begleiden (niet lesgeven). En dus professioneel gezien verantwoordelijk is. Dat hij met ze mee off-piste is gegaan zal hem heel zwaar aangerekend worden verwacht ik. Voor de Frans lezenden onder ons een heel goed en doordacht artikel. http://www.liberation.fr/france/2016/01/14/avalanche-des-deu…

Rogier op 14 jan 2016 21:43

Ik vind het wel goed dat hier niet alleen bij de vraag wordt gebleven waarom ze op een afgesloten piste zijn gekomen en hoe het is gebeurd, maar ook wordt afgevraagd hoe de piste afgesloten is en waarom er bijvoorbeeld niet met explosieven een lawine is getriggerd als ze wisten dat het gevaarlijk is.

Maar het blijft natuurlijk super dom om in deze omstandigheden een dergelijke piste te betreden en totaal onverantwoord.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

In het artikel staat ook dat ze gaan onderzoeken hoe duidelijk de piste was afgesloten. Want daar kan het natuurlijk ook weleens aan gelegen hebben.

In het artikel staat ook dat ze gaan onderzoeken hoe duidelijk de piste was afgesloten. Want daar kan het natuurlijk ook weleens aan gelegen hebben.

77steve op 15 jan 2016 10:01

Er staat toch al dat er een net stond van 1m en 50m breed en een bord met waarschuwingen in 4 talen.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Een hele discussie over hoe het is gebeurt, wel of geen waarschuwings bord. Ik moet vooral denken aan die ouders.
je zwaait je kind uit, voor een fijne skivakantie, en hij komt niet terug. Ik kan me voorstellen dat @peter een naar onderbuik gevoel heeft. Knoop het hem goed in de oren, op de piste te blijven, ook al gaan de anderen off piste. Je gunt je kind zo een fijne leuke vakantie, maar zelf hou je, je hart vast. Als je dit soort berichten leest. Nu zullen jullie zeggen, er kan je overal wat gebeuren, maar toch…

En weer 1, meldt Johann: Verbier -Wallis - Lawine veroorzaakt buiten gemarkeerde piste. 1 persoon wordt momenteel gezocht! omgeving Col de la Mouche, in hoeverre andere personen door lawine bedolven zijn is nog ongewis. Reddingsactie is ingezet#blijfopdepiste!!

Not all who wander are lost

Plaats een reactie