euro's

Kan je in de pisterestaurants in Zwitserland met euro’s betalen ?

Ja meestal wel, reken echter op een niet al te scherpe Exchange rate

Toen ik in Zermatt was kon je er met euro’s betalen, alleen kreeg je wisselgeld terug in Zwitserse Franken. Maar ik weet niet of dit nog steeds zo is.

Als je in een grensoverschrijdend gebied zit is het mogelijk, maar de wisselkoers is dan over het algemeen hoogst ongunstig. Beter om ergens lokale valuta op te pikken…

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ligt eraan waar je zit. Ik zit nu in Bramberg en alles is super cheap met euros, geen rare prijzen, zelfs goedkoper soms.

Als je in een grensoverschrijdend gebied zit is het mogelijk, maar de wisselkoers is dan over het algemeen hoogst ongunstig. Beter om ergens lokale valuta op te pikken…

Mwoa, als je bijvoorbeeld in Ischgl zit, dan zou ik niet de moeite doen om Zwitserse Franken te gaan halen als je in Samnaun wil eten.
Ok, de wisselkoers zal misschien niet zo interessant zijn, maar da’s te verwaarlozen voor een gewone lunch.

Afgezien van de gehuchten, wordt de Euro in Zwitserland breed geaccepteerd, maar houd er rekening mee dat

  • vaak alleen papiergeld accepteren
  • je meestal in Zwitsers (munt)geld terug krijgt
  • de koers bijna altijd nadeliger is dan de reguliere
    Uitzonderingen zullen de grensoverschrijdende gebieden zijn als Samnaun/Ischl, PdS, Zermatt etc. zijn.

Voor een dagje overwippen in een grensgebied te overwegen, maar als je een week in een echt Zwitsers gebied zit, maak je het jezelf moeilijk en ben je een dief in je eigen portemonnee.

Rob

en als het kan, weet niet hoe het zit daar ? maar als het kan gewoon pinnen, dan het voordeligst.

[Semi-offtopic]

Hoe zorgen de restaurants in de grensoverschrijdende gebieden zoals Ischgl en PDS ervoor dat men niet en masse in respectievelijk Oostenrijk en Frankrijk gaan lunchen? Of zijn de prijzen daar voor Zwitserse begrippen gewoon lager?

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Hoe zorgen de restaurants in de grensoverschrijdende gebieden zoals Ischgl en PDS ervoor dat men niet en masse in respectievelijk Oostenrijk en Frankrijk gaan lunchen? Of zijn de prijzen daar voor Zwitserse begrippen gewoon lager?

Prijsafspraken?

Rob

Gewoon altijd pinnen! In Zwitserland kun je met je Nederlandse bankpas gewoon overal pinnen (winkels, tankstations, restaurants, kroegen), geen probleem. Als je met euro’s betaalt nemen ze als wisselkoers vaak gewoon 1chf = 1 euro, en dan betaal je dus 9% meer dan nodig.

Gedelete

Disturbing the peace since 1975

Plaats een reactie