Skibussen Tiroler Zugspitz Arena

Dit onderwerp gaat over de bestemming Zugspitz Arena

Ik ben misschien van plan om met krokus naar Lermoos te gaan. Nu vroeg ik me af of iemand al ervaring heeft met het vervoer. Het is dan het plan om met de trein naar Lermoos te gaan, maar vooral de skibussen en skitrein die je kan nemen om naar andere gebieden te gaan, daar weet ik niet veel over. Misschien iemand die er ervaring mee heeft? Of iemand die al ervaring heeft met dit skigebied?

Wij zaten er vorig jaar met krokus, er bestaat een grote kans dat we er dit jaar ook weer zitten trouwens.
De skibussen zijn er goed geregeld, als ik me herinner elke 15 min een vertrek. Onderweg is er een punt waar je kan overstappen om naar de verschillende skigebieden te rijden maar dit loopt allemaal vlot.

Rijd er ook een bus naar Garmisch-Partenkirchen, Seefeld en Mittenwald? Alvast bedankt!

Volgens de Zugspitzarena website kan je met je Zugspitz skipas gratis per trein naar Garmisch en Vils.

[urlhttp://www.zugspitzarena.com/nl/winter/aktief/sneeuwexpre…]

Ja dat weet ik, alleen lijkt me de stations van Lermoos en dat van Garmisch wat ver liggen van de centrums.

@ Matthijs: de stations liggen juist zeer goed. Lermoos is natuurlijk heel klein en daar ligt het station op ca. 5min van de piste. In Garmisch kun je Garmisch-Partenkirchen Hausberg nemen als je wilt gaan skiën. Wil je Garmisch bezoeken kun je nog een station verder gaan, dan zit je midden in het centrum.

beste Matthijs, wij hebben zelf een Gästehaus in Ehrwald en met de trein kom je echt heel dicht bij vele mooie skigebieden. Ook de aanreis vanuit nederland is goed. Mocht je meer willen weten, gewoon ff vragen.

Heb een aantal keren de bus genomen de afgelopen jaren in de Zugspits arena en dat is prima bevallen. Soms wat druk in de bus maar je stopt bij de meeste liften voor de deur.

Member of global cooling initiative

aan Helmut: heb je een gastehaus welke je verhuurt?
ik zoek er nog voor de periode 25 of 26 feb tot of tot en met vrijdag 2 maart.

ik hoor het graag.

groeten
brenda

Hallo,

Wij zitten dit jaar in Wängle. Is iemand bekend met deze plaats? Het ligt ook vlak bij Reutte.
We zijn wel met de auto maar weet iemand of hier ook openbaar vervoer is?

Thnx!

Groetjes, Paula

Wängle ligt naast Lähn en het zijn beide zeer kleine gehuchtjes. In Lähn stopt de trein, maar ook de pendelbus en ik denk ook in Wängle. Met de auto ben je binnen 5 minuten in Lermoos of naast de grote weg Bichlbach/Berwang. Twee aardige skigebieden voor beginners en gevorderden. Wij hebben in het verre verleden meerdere malen met 2 families in pension Koch (Dorfstubl) in Lähn gelogeerd. De Dorfstubl in inmiddels gesloten. Wij logeren nu meestal in Lermoos, dat is gemakkelijker.

heb geboekt van 4 tot 11 feb in berwang , is er iemand geweest? hoe zijn die pistes daar , en moet er van daaruit ook de bus genomen worden om naar naastliggende dorpen te gaan skien ?
mvg

De pistes zijn leuk daar en je kunt het hele gebied gaan verkennen, ook hier in Ehrwald.
Men kan de bus nemen tot bichlbach en dan overstappen op de bus naar Lermoos, Ehrwald of Biberwier, de auto of evt de trein vanuit Bichlbach.

Sneeuw is nu super

Goed om te horen! Wij gaan 27 januari, ben erg beniewd. Heeft iemand nog leuke tips? Zijn er veel brede blauwe pistes?! Groetjes!

Je kunt ook de bus rechtstreeks vanuit ehrwald naar lermoos nemen. Sommige gaan ook via bieberwier. Maar dat is niet om. Er rijden geloof ik 2 bussen continu rondjes om het half uur.

Paula, er zijn giga veel blauwe pistes, vooral in Ehrwald en in Biberwier. Ehrwalder Alm en de Sonnenhang/wetterstein zijn in Ehrwald heel erg goed om blauw te oefenen en in Biberwier onder de Marienberg. Mocht je meer info willen, je roept maar. Wij wonen hier namelijk.

@ Helmut

is aankomend weekend geschikt voor een short-ski in Lermoos? We willen met 3 jongens van 25 komen skiën maar zien het weer niet zo zitten.

gr Koen

he Koen

wij kijken altijd op http://www.wetter.at
de berichten zijn echt niet slecht, vandaag heeft het in het dal licht geregend maar morgen sneeuw en overmorgen droog of lichte sneeuwval.
De sneeuw is echt zeer goed.

gr Helmut

Hallo,

Wij zitten dit jaar in Wängle. Is iemand bekend met deze plaats? Het ligt ook vlak bij Reutte.
We zijn wel met de auto maar weet iemand of hier ook openbaar vervoer is?

Thnx!

Groetjes, Paula

Paula op 13 dec. 2011 16:34

Hallo @Paula en @Hennie,

Zit je in Wängle of in Wengle.
Wängle behoort namelijk niet meer bij de Zugspitzarena dus moet je betalen voor de bus. Wengle daar en tegen wel, daar rijdt om de 15min een gratis bus.

Goeie avond

vraagje wij gaan naar bichelbach en vanuit daar, kan je met een lift naar berwang hoe zijn de piste’s omdat, met wie we meegaan niet over donker rood durfen.

Groetjes

Sneeuwvlokje

Hallo,

Aankomende feestdagen zitten wij in Lermoos. Nu logeren we niet echt dicht bij de liften. Ik heb gelezen dat er een skibus rijdt maar stoppen deze bussen alleen bij de liften of ook tussentijds in Lermoos nog een aantal keer? Ik zit nl. met kleinere kinderen die net te klein zijn om langere stukken te lopen met alle spullen en ben nog helemaal niet bekend in die buurt en dan met name op het gebied van waar de skilessen beginnen etc. Ik verblijf in de Garmischer Strasse 15 bij Landhaus Gerber.

Gr. Paul

beste Matthijs, wij hebben zelf een Gästehaus in Ehrwald en met de trein kom je echt heel dicht bij vele mooie skigebieden. Ook de aanreis vanuit nederland is goed. Mocht je meer willen weten, gewoon ff vragen.

Helmut op 9 nov. 2011 10:27

Beste Helmut , wij zoeken een adres voor 12personen, 5 stellen en 2 eenlingen, hebben jullie zoveel kamers en/of weet jij n ander adres, in de Zugspitzarena, graag wat info a.u.b. Gr. Marian

Beste Marian, voor welke periode?
Kan ik kijken of we plek hebben, gezellig.

Gr. Helmut

Beste Helmut, Het is wel voor de,denk ik,drukste periode, van 9 - 16 febr. , 3 families, en het moet ook prijstechnisch aantrekkelijk zijn. Misschien kun je aangeven wat voor locatie, kamers enz. je hebt, zodat ik dat met de andere Fam. kan overleggen . En anders, misschien voor de periode 16 - 23 febr., maar dan voor 10 pers.? Alvast bedankt voor de moeite, Gr. Marian

Goeie avond vraagje wij gaan naar bichelbach en vanuit daar, kan je met een lift naar berwang hoe zijn de piste’s omdat, met wie we meegaan niet over donker rood durfen. Groetjes Sneeuwvlokje

Sneeuwvlokje op 7 feb. 2012 22:23

pistes zijn goed te doen in berwang, en je komt er geen donkerrode (???) pistens tegen

Beste Marian, wij zitten in Ehrwald. In de periode dat je vraagt hebben we door annulering wel plek maar helaas niet voor 12 personen, jammer.
Kijk anders even op onze site brabantsegezelligheid.com je weet nooit. Ik ben momenteel niet thuis en mijn vrouw beantwoord die mail.

Gr. Helmut

Wat betreft Berwang, perfecte pistes en geen donker rode te bekennen, veel plezier

Beste Helmut, in ieder geval bedankt voor het snel reageren.Ik heb even op de site gekeken en het zag er goed uit, wie weet ooit eens voor n volgende keer. M.vr.gr. Marian

Wij hopen dat je een super vakantie hebt, dat is het belangrijkste.
Jullie zijn altijd welkom en wie weet en natuurlijk hopelijk tot een volgende keer.

Gr. Helmut

Plaats een reactie