die berg die komt er

null

Wat denken jullie ervan?
Men stelt zich voor dat het mogelijk moet zijn bijv in de flevopolder een berg van 2 km hoog te construeren en daar zou dan natuurlijk ook voor ons wintersporters ook mogelijkheden bieden,
Is het reeel, haalbaar,betaalbaar? Of alleen maar een erg goede grap?

http://www.diebergkomter.nl/
Voor degenen,die het nieuws in de dagbladen niet gevolgd hebben

@cees je moet het weblog eens vaker lezen ;)

https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/1934/Een_droom%2C_…

Typisch Nederlands ;-)

Maar als je al ziet welk effect hoge gebouwen hebben op de wind, dan vraag ik me toch af welk invloed een berg die 2000m uit het niets oprijst zou hebben op het weer in de omgeving.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Zet eerst maar eens een fatsoenlijke sneeuwhal in midden nederland. Landgraaf is leuk hoor, maar met 3 uur rijden wel wat lastig voor een avondje skien. Helaas zijn ze bij snowworld aan het kijken naar een vestiging bij Parijs, hebben we dus niet veel aan.

Ik zou het fantastisch vinden, maar het lijkt me op vele fronten niet haalbaar.

Mogen we al????!!!!

Dit is nu al 2 x dat ik met iets kom, wat ook al in een weblog stond,
Ja ik had pas wel een inhaalslag gemaakt, maar kennelijk nog niet ver genoeg terug in de tijd,
Ik beloof dat ik me zal proberen te beteren,
Overigens zou het makkelijker zijn als je een snel overzicht zou kunnen hebben van oudere weblogs,
Nu zie je er een aantal, kan dan aangeven dat je er meer wilt zien, en dat nog een paar keer voor dat je bent waar je zoekt,
Maar misschien zou dezoekfunctie ook wel kunnen werken,
Ga ik ook even proberen

Ik vind alles best als de berg maar niet zo stijl word als op het plaatje anders kan je dr nog nauwelijks vanaf :-)

@Cees Ik zou eerst eens kijken hoe ver je komt met de zoekfunctie. Daarmee kan het forum, weblog en wiki doorzoeken plus alle skigebieden en dorpen.

Ik zocht even op “berg” in onze zoekmachine en kijk maar wat het 2e resultaat is. https://www.wintersport.nl/zoeken?q=berg&filter=4…

MAND!

@ yo-han, ja ik hadhet al gezien, zoekfunctie werk goed zo

Op de berg op die afbeelding zie ik me wel nog niet direct skiën :D

Echt weer iets voor hollanders, zijn ze klaar met dijken verhogen, gaan ze gewoon verder :-) . Ik zie er wel veel mogelijkheden in. Denk aan rijst verbouwen, modderstromen onderzoeken, wijn chateaus, gletscherskien, lawinecursussen, kytebiken, rodelen, etc etc

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Tja… Wel leuk en aardig, alleen jammer dat het niet haalbaar is…

Laat maar komen, ik neem direct een weekend abonnement! :)

Maar zoals Snowfever al zegt, eerst maar eens proberen een mooie sneeuwhal bouwen (met minimaal 500 m piste) in midden nederland… Bij de 150-200 meter hallen is voor de ‘echte’ skieër weinig lol te beleven. Maarja daarvoor heb je helaas wel een helling of groot palencomplex nodig, waar groen denkend Nederland al bij de gedachte voor de deur van het gemeentehuis ligt om een bezwaar in te dienen…

Let it snow!

Plaats een reactie