Kooptips aanschaf skibril

Dag,

ik ga dit jaar voor het eerst skiën. Een broek, jas, en handschoenen heb ik al. Nu nog een skibril. Heeft iemand tips? Moet ik een bril kopen met verwisselbare lenzen? Of juist een skibril én een zonnebril.
De intentie is om volgend jaar weer te gaan skiën, maar ik wil zeker niet de hoofdprijs kwijt zijn…maar het wel een goede aankoop zijn! Lastig…en er is zoveel keus.

De belangrijkste tip is naar mijn mening toch wel om je helm mee te nemen en te passen. Er is niets zo irritant als die twee niet lekker op elkaar aansluiten.
Daarnaast dubbele lenzen tegen het beslaan. Met verwisselbare lenzen heb ik geen ervaring eigenlijk dus ik durf niet te zeggen of aparte brillen of aparte lenzen per conditie een handige keuze is. Hangt denk ik ook sterk van persoonlijke voorkeur af; het een hoeft volgens mij niet beter of slechter te zijn dan het ander.

Neem inderdaad je helm mee, het gaat niet alleen om lekker aansluiten op je helm maar ook op jouw gezicht en niet je neus dichtknijpen of dat soort dingen. Probeer en pas verschillende brillen binnen je budget en kijk er ook even door. Dan merk je verschil tussen de glazen. Ik heb een scott bril 1 met bruinig/oranje glas en spiegeling erin was iets van 80,-. Die doet het bij zon en slecht weer. Ik vind persoonlijk een skibril veel fijner zitten dan een zonnebril omdat ik heel snel last krijg van traanogen. Als beginner had ik ook altijd mijn skibril op.

Sinner maakt prima brillen voor niet te gek veel geld. Daar maakt een iets duurdere versie wel verschil met een goedkopere heb ik gezien. Mijn moeder en zusje hebben beide een sinner, die van mijn moeder is de goedkopere versie en het zicht is door die van mijn zusje echt beter.

Mocht je nu aan het einde van het seizoen gaan maak dan vooral gebruik van de uitverkoop!

Let it snow, let snow, let it snow!

he je een goede zonnebril, dan zou ik nog niks kopen.
kun je altijd daar ter plekke naar een winkel gaan mocht het echt nodig zijn.

he je een goede zonnebril, dan zou ik nog niks kopen.
kun je altijd daar ter plekke naar een winkel gaan mocht het echt nodig zijn.

GeJe op 4 feb 2016 19:52

je kunt niet zonder een goede zonnebril, maar als het sneeuwt, kun je niet zonder een skibril.
ter plekke, zijn ze vaak erg duur, kijk op
http://www.SportXl.nl Sinner black double Orange skibril 39.95 voor bril en niet brildragers.

@marie-Louise , ik ski al 25 jaar zonder skibril.
met een hele goede zonnebril en verwisselbare glazen in diverse kleuren kom ik een heel eind.
maar als het volgende week de gehele week sneeuwt, kan het zomaar zijn dat ik er dan ook een ga kopen hoor :-)
maar ik heb meestal meer zonnige dagen dan sneeuwdagen, vandaar.

@geje wanneer ga je? Dan moeten wij die week ook plannen.

@marie-louise ,

Oke ga je mee dan volgende week naar Ehrwald? oh sorry je schrijft “wij” :-)
Of zou ik er volgende week echt eentje moeten gan kopen ?

Ik heb juist altijd een skibril op op de piste, ook als het warm en zonnig is. Wanneer ik wat op snelheid kom krijg ik ook snel traanogen bij een zonnebril, dus dat is aan mij niet besteedt.

Verder lees je wel eens horrorverhalen van mensen die vallen/botsen met een (ongeschikte) zonnebril, waarna het glas versplinterd en meerdere hechtingen nodig zijn. Ga dus ook niet met een zonnebril van een 10’tje de piste op, is mijn advies!

Ik heb in het skigebied een skibril gekocht van Cairn met magnetische verwisselbare lenzen (€99 incl 2 lenzen). Een gele voor slecht weer en een gekleurde tegen de zon. Dit is de eerste bril die ik ooit gekocht heb die me dieptezicht geeft tijdens sneeuwbuien. Mijn vorige skibrillen hadden oranje lenzen, maar ik moest die steeds afzetten wanneer het sneeuwde. De lenzen heb je in geen tijd verwisseld.

Ik heb altijd een skibril ivm traanogen en een betere bescherming voor mijn ogen. Bij -20 en een stralend zonnetje kun je toch een beschadiging oplopen door bevriezing.

Plaats een reactie