hoe liggen de pistes erbij in Oostenrijk,, posten maar !!!!

wij vertrekken de 13 de naar Ellmau en zou het wel leuk vinden om eens op voorhand te weten hoe het er daar bij ligt, en ook niet alleen voor ons maar voor anderen en dus ook andere gebieden !!!

Voor de meest actuele beelden:

https://www.wintersport.nl/dorpen/ellmau/webcams

Is natuurlijk alleen visueel en geen ervaring, maar als je kijkt naar het weerbeeld zal er tussen nu en de 13e een hoop veranderen. Ik ben 2 weken geleden in het Zillertal geweest en dat zag er prima uit. Het dal was helemaal wit (wat natuurlijk weer bijdraagt aan “een goed gevoel” en een mooi winterwonderland en dat terwijl het dal maar op een hoogte ligt van ± 400 - 600 meter (tot Mayrhofen).

Ik wens je alvast veel plezier in Ellmau !

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Gisteren terug uit Kaltenbach (Zillertal) hier waren de condities enorm goed. De afgelopen dagen ongeveer 40 cm sneeuw gevallen. De week daarvoor in Soll ook hier toen goede condities maar wat michelv zegt er kan in korte tijd veel veranderen .Komende dagen werd er föhn wind verwacht maar ook weer sneeuwval.

Ik ben vrijdag terug gekomen na 8 weken in Oostenrijk te zijn geweest. Er lag genoeg sneeuw (Hochkönig), wel is het oppassen met de warmte. Op mijn laatste dag (of nouja, er stonden nog twee maanden gepland, maar die gaan niet meer) regende het, waardoor de sneeuw verschrikkelijk werd en mijn ski in de sneeuw bleef haken. Met als gevolg een gebroken knie. Maar ik ga er vanuit dat het stukken beter is nu het niet meer regent!

@lotte-909 dat klinkt minder. Erg sneu voor je,neem aan dat je in Oostenrijk aan het werk was? In ieder geval veel beterschap.

Oh @lotte-909 Wat balen zeg, jammer van je 2mnd die je nog had te gaan, hopelijk komt het met je knie weer helemaal goed. De sneeuw is hier weer prima, er is veel bij gevallen, vandaag wel een warme wind, morgen wordt het weer wat kouder en van de week weer sneeuw.
Heel veel sterkte en beterschap, Groet uit Dienten.

Dienten Die Alte schule

Ook in Zell am See - Kaprun is het prima. Vandaag een korte klim op de Naglkoepfl in Piesendorf - warme wind en de sneeuw is hier zacht maar de temperatuur gaat weer dalen. Overigens op Bramberg waar onze vrienden nu skien ook probleemloos.

Haus Gassner in Niedernsill

Ben nu in Kirchberg, 's ochtends geweldig maar tegen 12 uur begint het meeste toch papperig te worden. Noord hellingen zijn de hele dag goed, zuid hellingen zijn om te huilen. Gelukkig deze week redelijk wat sneeuw verwacht dus alles komt wel goed. Heb zelfs donderdag en vooral vrijdag nog door een redelijke laag poeder kunnen skien. Iets wat je niet vaak meemaakt hier in Skiwelt.

A winter without powder isn't a winter!

@Daphne76 klopt, ik gaf skiles. Dankjewel! Ik ga ervan uit dat ik over 5 weken van mn gips af ben en weer kan beginnen met bewegen. Dan kan ik volgend seizoen weer verder. :)
@Elly3 inderdaad… Het kopje van m’n scheenbeen is afgeknapt en er is iets met m’n mediale band, maar aangezien alles nog op z’n plek zit ga ik ervan uit dat ik volledig herstel. :)
Leuk om te horen! Anders was ik daar ook geweest… Ach, in ieder geval heb ik Dienten nu wel gezien! ;)
Dankjewel!

Hoi hoi, ik begrijp precies wat je bedoelt, zelf kijk ik op de app Sneeuwhoogte+, kies je bestemming en open de updates (als die geplaatst worden). Voor de voorpret :)

Onze week zit er hier in Ellmau bijna op,infeite hebben we maar 1 dag goede weersomstandigheden om te skiën gehad ,de eerste

Plaats een reactie