Nitro snowboards

Wat is jullie algemene ervaring met nitro snowboards? Ben aan het kijken naar de fate en mystique. Ben zelf gevorderd en wil een all mountain board.

Qua kwaliteit bedoel je? Opzich is het 1 van de bekendere merken en ik heb er qua dat betreft niet echt klachten over gehoord.
Volgens mij zijn beide trouwens niet uitgesproken all mountain/gevorderd. Hoeveel weken ervaring heb je? Ben je meer van het carven, of juist van spelen op de piste? Heb je voorkeur voor camber, rocker of hybride?

Mijn ervaring met Nitro is beperkt tot mijn huidige board, de Team 162 Wide camber. Een vrij stijf board om lekker mee te knallen dat werd verkocht als allround/freestyle board en dat klopt wel. Ik ben verliefd op dit board en daarmee ook wel op het merk Nitro maar dat ben je al gauw als het board precies is en doet wat jij ermee wilt doen. Daarnaast heeft een kameraad van mij een subzero, hij is er ook blij mee maar gebruikt het alleen maar op de piste en niet in het park (waar die voor gemaakt is). Ik wil die van hem nog eens goed uitproberen om mee te jibben en butteren etc.

De Mystique heeft gullwing rocker (rocker in het midden, camber onder de voeten voor het beste van 2 werelden) en de Fate heeft roofchop camber (camber met flatbase tussen de voeten wat weer een beter gevoel moet geven volgens Nitro en het lijkt mij erop dat dat de scherpe kantjes van camber wegneemt waardoor het minder agressief aanvoelt met boarden) met gullwing ben je wel meer all round dan met roofchop camber denk ik. Voor het goede moet je boards natuurlijk gewoon testen maar dat is niet overal mogelijk natuurlijk.

Nitro is één van de grotere bekende merken en levert voor zover ik nu weet gewoon goede kwaliteit materiaal. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken!

🏂

Niks mis mee.
Tijdje erg populair geweest in Europa.
In USA nooit ècht populair geweest.
Ondanks een team met grote namen.
Onze eigen Cheryl Maas heeft er tot vorig jaar voor gereden.
Ze zullen dus wereldwijd genoeg verkopen om alles aan de gang te houden.

Wat is jullie algemene ervaring met nitro snowboards? Ben aan het kijken naar de fate en mystique. Ben zelf gevorderd en wil een all mountain board.

Nickyyvk op 9 feb 2016 14:02

Probeer eerst iets uit ga testen bij een indoorbaan .
Op zich is nitro goed niks mis mee, zijn stevige boards

Thanks voor de handige reacties! Heb vanmiddag Nitro Fate 2015 gekocht. Alles meegenomen leek me die het beste. Ik heb zelf namelijk nog niet echt één stijl, dus ook nog geen board voor een stijl gekocht. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen :)

Plaats een reactie