Snowboard race!

https://youtu.be/yRoqdpWTMqA

Een keer iets anders dan de gewone edits!

Ze zijn wel vergeten om hun helm vast te klikken, zo zal deze bij een val partij niet veel helpen.

OT Wel iets anders maar niet heel boeiend verder, weinig spectaculair ,)

Nu nog leren boarden… Techniek is ver te zoeken en die snelheden geloof ik niet zoveel van.

Volgens mij hebben ze het promo filmpje van La Plagne als inspitatie gebruikt, maar die was 10000000x beter.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Nu nog leren boarden… Techniek is ver te zoeken en die snelheden geloof ik niet zoveel van.

En vanaf 2.15 hangt hij precies aan het handje ( stokje ) :-)

Want goed gewaxt verhoogt je (glij)plezier!

Grappig gemaakt alleen jammer van die snelheden want iedereen kan zien dat die niet kloppen.

Altijd leuk, racen met je vrienden.

Voor buitenstaander niet erg spannend om te kijken, slecht gefilmd en de snelheidsmeter mag wel gedeeld door 2 ;)

@jeroen6 veel techniek gebruikten we niet, was gewoon recht naar beneden ;)
@ameland trek er overal ongeveer 10 van af dan klopt het ongeveer, mijn max was 94 en die van mijn vriend 85 met een andere app, klopt dus redelijk want ik ging iets harder dan hem.
@reynouts we vonden het zelf ook heel leuk om te doen :) daarom maakten we het filmpje alleen om op die snelheden te filmen was nogal lastig en heb ook geen stabilizer ofzo tot mijn beschikking dus ja ;)

Toch bedankt allemaal voor het kijken van mijn video, was de eerste keer dat ik zo’n soort filmpje gemaakt heb dus tips zijn welkom!

@reynouts we vonden het zelf ook heel leuk om te doen :) daarom maakten we het filmpje alleen om op die snelheden te filmen was nogal lastig en heb ook geen stabilizer ofzo tot mijn beschikking dus ja ;)

snowboard4life op 22 feb 2016 19:02

Film je je maatje met de camera op je helm? Of ook met de monopod? Meestal levert het laatste wat strakkere beelden op. En volgende keer je maatje ook een camera mee laten nemen ;)

Welke pistes zijn dit in La Plagne en wat is het totale hoogteverschil?

@ik heb het gemaakt met een monopod. Als mijn vriend voor stond draaide ik de camera om zodat je hem zag en als ik voorstond draaide ik hem naar mezelf toe maar dat heb ik eruit geknipt ;) snap zelf ook niet waarom de beelden zo schokkerig zijn want hield de camera ook onderste boven aan de monopod. Is idd leuker als hij er ook een zou meenemen ja dan heb je hem vanuit 2 standpunten! De pistes liggen in Champagny en Vanoise en dan na de Rossa stoeltjeslift te hebben genomen 1 van de 3 lange blauwe pistes genomen en via daar meteen de rode piste naast de Borselier lift gepakt. Video is horizontaal per ongeluk ook gedraaid dus dat kan wat verwarring opleveren. Is van ongeveer 2200 tot 1800 meter, waarbij de blauwe piste redelijk vlak was, maar de rode echt zo’n heerlijk steile racepiste is! Zo in een keer er vanaf vlammen voel je wel in je benen ;)

Best leuk idee, maar de beelden zijn vrij saai. Met meerdere cam’s was het misschien interessanter geweest. Daarnaast is enkel rechtuit sowieso vrij saai. Een steilere piste (waar je wel bochten moet maken, om veilig maar snel beneden te komen) was misschien leuker geweest als “race”. Daarnaast moet je je niet vergissen in de “fouten” die in GPS data sluipen. Vaak moet je eerst een fout-correctie laten lopen om de maximalen eruit te pikken.

Afgelopen week gaf mijn GPS 90+ aan op mijn snowboard, op een blauwe piste. Na de foutcorrectie gebruikt te hebben bleef de topsnelheid rond de 56 km/u steken. Een veel realistischere waarde gezien hoe stijl de piste was.

Idee leuk, uitwerking inderdaad saai. Snelheden geloof ik op basis van de beelden geen zak van… :p

Heb dit in Paradiski (kant van Les Arcs) met een maatje gedaan 4 jaar geleden. Wij pakten de Aiguille Rouge van 3200 meter naar 1200 meter in 1 keer. Totale lengte van de piste 7km, variërend van zwart naar rood. Hij deed hem in dik 12 minuten, ik net iets boven de 13. Ben nog nooit zo verzuurd geweest na een afdaling op mijn snowboard… :p

Plaats een reactie