schoen past niet in skibinding

onlangs ski’s besteld met marker squire bindingen, de webshop (ekosport) hebben de bindingen gemonteerd. Maat 27 opgegeven, nu heb ik ze binnen en past schoenmaat 27 er niet in. Is er een mogelijkheid om dit te herstellen zonder extra gaten in je ski’s te plaatsen? De bindingen zijn natuurlijk een beetje te verstellen, maar hoe ver ik ze ook verstel 27 past er niet in.
Anders moet ik ze weer terugsturen naar ekosport…

alvast bedankt,
Tim

Zijn de bindingen niet groot genoeg of juist te groot?

Sowieso hebben ze dan een fout gemaakt. Ik heb al eerder gehoord dat de afstelling van bindingen niet goed gaat bij Ekosport. Gelukkig betrof het daar verstelbare bindingen. Bij geboorde bindingen is dat wel echt slecht. Persoonlijk zou ik ze terugsturen met een heel pissig mailtje en een nieuw paar ski’s eisen, desnoods met de binding los meegestuurd. Kan je die in Nederland laten monteren voor € 7,50 bij bijvoorbeeld Wim Jaquet.

Mondopoint 27 varieert per merk van een boot sole length van 298mm tot 319mm. Dus maat 27 doorgeven is dan niet voldoende. Ik weet niet wat er bij de bestelling is doorgegeven?

Een binding is altijd nog iets te verstellen. Als ze echt verkeerd zijn gemonteerd dan contact opnemen met ekosport.

Beetje vaag (van Ekosport?), want bindingen worden altijd geboord op basis van de BSL van de schoen (met wat speling naar voor / achter). Zoals @Hessel al aangeeft kan de BSL van een mondomaat nogal verschillen.

When life gets too complicated.... SKI

Plaats een reactie