Skihelm

bij de action helmen voor kids en volwassenen voor nog geen 15€ doe daar je voordeel me

@Ferdinand, ik heb zo’n set gekocht van Brunotti. Bril + helm voor €80. Past mooi bijelkaar en betaalbaar.

Er zijn dus vast ook meerdere setjes. Als je niet wil wachten op Sinner is dit misschien een tip om eens verder te kijken.

Daar is ie weer de jaarlijkse discussie over de skihelm. Begrijp me niet verkeerd, ik heb er een. Ze liggen zelfs tegenwoordig bij de action in de uitverkoop dus er zit denk ik wel handel in :)

Member of global cooling initiative

Behoort een goede zonnebril of goggle ook tot de standaard uitrusting of niet

@Kadir, een goede zonnebril of goggle behoort zeker tot de standaard uitrusting. De zon kan door de weerkaatsing van de sneeuw heel scherp zijn. Ook is een goggle/zonnebril handig tegen het tranen van je ogen op hoge snelheid. En er zijn nog meer redenen te noemen.

Sinds vorig seizoen draag ik een skihelm. En ik moet eerlijk zeggen: Het bevalt me uitstekend! Hij zit goed, staat mooi en zit ook nog eens lekker warm (maar niet heet). Oké, je haar zit na een dag skiën waardeloos maar na even douchen is dat allemaal weer voorbij. En m’n oren worden soms nog wat koud, omdat deze niet compleet ingepakt zitten, maar voor de rest is het prima!

Waarom draag ik een skihelm? Simpel: Vooral in het Sauerland skiën er veel mensen zonder ervaring op de toch best pittigere pistes. Voordat je het weet wordt je ineens omver geskied. Dat kan bij het uitstappen van een stoeltjeslift, maar ook dat iemand de controle over z’n snowboard en/of ski’s heeft verloren en als een kamikaze tegen je aan stort. Hopla… en daar lig je dan met een klap.

Daarbij vind ik skiën op een hoge snelheid heerlijk en is het ook een stukje zelf bescherming als ik op m’n hoofd zou vallen.

Verder staat een helm ook mooi, bij mij in ieder geval beter dan van die gekke wintermutsen, en het zit goed. Wat zou een reden zijn om een helm niet aan te schaffen? De prijs en de moeite om het te kopen wellicht, maar voor de rest zie ik geen bezwaar op het niet kopen van een helm.

Moet een helm verlicht worden? Persoonlijk denk ik van niet. Iedereen moet zelf met z’n gezonde verstand nadenken en er één kopen of niet. Dat is de verantwoordelijkheid van de wintersporter. Voor kinderen zie ik een eventuele helmplicht wel zitten, omdat kinderen gevaren nog niet kunnen inschatten. Daarbij is het natuurlijk verstandig dat de ouders het goede voorbeeld geven.

Dit zijn pas echte skihelmen :)

null

Je hebt het over marketing. Ik denk dat de (betere) helm ook stoer over komt, goed staat op een foto en professioneel oogt. Daarbij willen wintersport gebieden vaak ook een voorbeeld functie vervullen.

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

heb een R.E.D. gekocht lekker licht en mij stoort het volledig niet, het team waar ik voor werk verplicht het vanaf dit jaar ook voor alle begeleiders. Ben ook al eens stevig tegen de piste gegaan en was toen heel gelukkig dat ik dat potje op mijn hoofd hadt.

RoCo

Wat ken je me aanraden een goggle of een zonnebril? Heb wel een mooie goggle gezien namelijk voor op wintersport:

http://www.wileyx-shop.nl/index.php?item=wileyx-zonnebril—…

@Kadir, ik heb zelf een goggle. En vind dat persoonlijker beter. Blijft ook beter zitten dan een zonnebril. Maar het is natuurlijk een persoonlijke keuze.

al vele jaren een helm. een rede voor geen helm waar ik zo geïrriteerd van raak is dat mensen zeggen dat ze een goede techniek hebben dat ze het niet nodig hebben.
dat kan best dat je een goede techniek hebt, heb ik zelf ook. ik ski al 16 jaar en daarvan 10jaar les. echter toen ik bij een lift aankwam zat er achter mij iemand die niet meer kon remmen, Gevolg: Bewusteloos;helicopter;mri scan en alle toeters en bellen;2 dagen ziekenhuis. wel goed afgelopen maar de arts zij nog wel: zonder helm had je niet zo’n geluk gehad.
als je ze dit verteld praten ze meestal toch wel anders…

Eens met bartus, wouter en ruud… Helm of geen helm? lekker zelf beslissen…

Niks verplichting…

zelf ben ik verplicht een skihelm te dragen en aangezien ik dat de vorige keren dat ik ging skieen niet heb gedaan wil ik nu een goede hebben.
Een vriendin van mij zegt dat de helmen bij action heel goed zijn, heeft iemand ervaring met die helmen? Met skieen ben ik wel een waaghals en val dus wel vaak… een goede helm is dus wel handig ;D
Zijn de skihelmen van action ook echt stevig tegen hard vallen enzo?

Ik heb een helm bij de LIDL gekocht.
koste mij 25 euro ofzo en ding zit heerlijk, en oogt nog wel mooi ook.
is ook te verstellen met een draaiknop.
Is ook een goede stevige helm in mijn ogen.

mijn vriendin heeft een Sinner helm en is ook een hele mooie helm maar een stukje duurder, en in mijn ogen niet veel beter dan de mijne.
Ook die duurdere helms van Giro heb ik opgehad en die vind ik ook niet bepaald een stuk beter dan de mijne of de Sinner van mijn vriendin.

Enige voordeel bij sommige helmen is dat de oorkappen eraf kunnen en er andere op kunnen.

Wel bij aanschaf even op het gewicht letten en de ventilatie.

die van mij is lekker licht en kan 2 schuifjes open zetten voor de warmte.
Wat de meeste helmen tegenwoordig wel hebben.

mijn conclusie is:

Een helm hoeft niet duur te zijn!

Veel lidl’s hebben deze helms nog wel en in duitsland liggen ze sowieso nog.

Bij mij ook standaard alleen gister bij zoetermeer snowworld niet gedragen… tot mijn verbazing zag ik echt veel mensen met een helm op. Vind een helm eigenlijk lekkerder zitten dan een muts :D

Heb zelf een Giro S4 super licht helmpje.
Gekocht met korting 2 jaar terug iets van 50 euro, is wel te doen en ziet er nog flex uit ook.

Een legitieme reden om geen helm te nemen is dat het gewicht van je hoofd door de helm zwaarder wordt, waarbij je nek een grotere klap moet opvangen bij een ongeval waarbij de vertragingstijd zorgt voor enorme krachten.

Ferdinand op 8 okt. 2011 22:53

Dit klopt niet voor een skihelm. Die merk je (bijna) niet en het gewicht valt heel erg mee. Dit in tegenstelling tot de helm die ik als motorrijder draag. Daar merk je het gewicht in het begin wel.

Plaats een reactie