Skibroek inkorten

Mijn skibroek is enkele cm’s te lang, en wil deze laten inkorten.
Moet ik deze naden (onderkant van de broek) dicht sealen met een speciaal product?

Voor de waterdichtheid bedoel je? Dat gaat voor de onderste cm’s van je broek geen verschil maken denk ik, dit deel hangt immers op je skischoenen.

Voor de waterdichtheid bedoel je? Dat gaat voor de onderste cm’s van je broek geen verschil maken denk ik, dit deel hangt immers op je skischoenen.

Wren op 9 mrt 2016 09:47

Heb je dan niet juist meer behoefte aan waterdichtheid? Daar heeft de roek de grootste kans sneeuw te raken op regelmatige basis en zich vol te zuigen (indien een gevoerde broek)…

Dus toch maar dicht sealen met een speciaal product, maar welk en waar kan ik dit verkrijgen?

Kan je je broek niet een stukje omplooien en dit dicht stikken…? lijkt me bizar als de waterdichtheid dan wordt aangetast? Natuurlijk als je het er gewoon afknipt… dat is een heel ander verhaal. Maar als ik bijvoorbeeld een jeans broek laat inkorten door mijn vrouw, plooit ze op het einde een stukje naar binnen en stikt dit dicht. Ik vermoed dat dit ook wel met een skibroek lukt? Dan verandert er in feit niets…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Het zal allemaal wel meevallen met die waterdichtheid en dat volzuigen.

Waar ik ooit mijn Luhta skibroek kocht konden ze hem ook inkorten (destijds gratis).
Dat hebben ze gedaan op een bestaande naad nabij of onder de knie.
Op die manier kon het gehele technische onderste deel van de broek met schoenflappen, ritsen en inwendige sneeuwvangers geheel intact blijven.
Ik heb er nog steeds plezier van en ik ben nog altijd zuinig op die broek.

Misschien heb je hier iets aan, hoef je helemaal niet te sealen of zoiets

Plaats een reactie