Het actuele weer in Winterberg

langzaam maar zeker zie ik het kouder worden in Winterberg. Wanneer denken jullie dat de eerste sneeuwval zijn zal?

Als ik me niet vergis was het vorig jaar midden oktober toen er sneeuw lag

Sterker nog, zaterdagavond lag er al even 1cm sneeuw op de Kahler Asten.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Bij Harry (Winterberg) staan de sneeuwkanonnen vast en zeker al te loeien ;)

Haha, laten we in ieder geval hopen dat deze winter beter wordt voor de wintersport gebieden dan afgelopen seizoen.

De sneeuw moet nog even wachten. Eerst moeten ze de twee nieuwe liften klaar hebben. Dan ga ik er zeker 1 of 2 dagen langs in december!

Don`t eat yellow snow

@Mike: De laatste dagen werd het alweer aanzienlijk warmer dan daarvoor. Tja… het is heel lastig te zeggen wanneer de winter daar nu echt doorbreekt. Ik denk sowieso niet voor half november. Maar meestal zal dat pas begin december zijn. Afgelopen jaar in november was een uitzondering.

Dat er af en toe een klein laagje sneeuw op de Kahler Asten ligt is overigens niet zo verwonderlijk. De temperatuur is er altijd aan de lage kant en de neerslag valt er makkelijk als sneeuw. Dit betekend echter nog (lang) niet dat het écht winter is.

1 sneeuwvlok maakt nog geen winter…

Ik heb er wel weer zin in om het allemaal wit gekleurd te zien daar. Het afgelopen jaar ben ik er met regelmaat geweest, ook met zomerse dagen, toch is het dan naar mijn mening minder leuk daar. Al is er genoeg zomer activiteit!

1 december: 1 meter sneeuw, vervolgens elke dag zon, in de nachten telkens 5 cm sneeuw en op 15 maart nog steeds zonnig weer bij plotseling 25 graden. Lijkt mij tamelijk ideaal.

Dat zou lekker zijn Harry, maar momenteel zie ik op http://www.sneeuwhoogtes.eu/duitsland/winterberg/ nog temperaturen van boven het vriespunt.

Maar zodra de échte vlokken op de toplaag goed vertegenwoordigd zijn, trekken we zeker eens die kant op dit seizoen. Lekker dichtbij en ik moet-en-zal er een keer geweest zijn om een eigen mening te kunnen vormen.

I even pee standing sideways...

Vorig jaar kwam de winter veel te vroeg. We waren nog aan het bouwen en moesten alles overkappen om vorst en sneeuw buiten te houden. 10 December is vroeg genoeg!

Van mij mag de winter best wel duren t/m eind maart in het Sauerland. Dan kan je nog de hele maand maart genieten van de sneeuw en het winterweer. April is dan een mooie voorjaarsmaand. :-)

De winter komt noooooit te vroeg Harry, ik wacht met smart op de 1e serieuze sneeuw in sauerland, heb al eens eerder in november op de Hunau gestaan (of was het al eind oktober?).

mama on a mission in the snow

8 november was mijn eerste skidag ooit in het sauerland en 1 mei met 40 cm op de Kahler Asten de laatste.
Maart vind ik de mooiste maand met vaak nog erg goede sneeuw en totale rust op de pistes, ook in de weekenden. In november heb je vaak de mooise kwaliteit poedersneeuw, en daar kunnen we toch gemiddeld om het jaar van genieten. Gewoon rustig afwachten en last-minute je dagje of weekendje winterplezier meepikken!

@Rachel P. In november is de Hunau soms al openen, maar oktober is helaas nog nooit voorgekomen. Althans niet zover ik weet. ;)

We wachten af. Mooie aan het Sauerland is dat je vrijdag avond kunt beslissen of je er zaterdags geen gaat… Even kleine 3 uurtjes knappen en loss gehts!

Ik ga de tweede week november, verwacht geen sneeuw maar als het er is, laat ik het weten ;)

21 t/m 23 december weer van de partij in het sauerland :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik zat zojuist weer te kijken, wederom zie ik een dalende temperatuur. Gaat de goede kant op denk ik!

In het weekend van 17 december zit ik ook in Winterberg. Ik hoop dat er dan al genoeg sneeuw ligt om te skiën. Is dit andere jaren wel het geval?

13 tm. 15 jan wat geboekt we zien wel of er wat van komt.
Anders een lekker weekend weg.

Loat goan

Toe maar… boeken! Zou ik nooit durven. Ga wel als ik zeker weet dat er sneeuw ligt.

''Powder to the people''

Ja wij hebben ook besloten om de 17e te gaan. Er is dan ook gezellige kerstmarkt.

Ik heb vertrouwen in een volle bak sneeuw!

Toe maar… boeken! Zou ik nooit durven. Ga wel als ik zeker weet dat er sneeuw ligt.

Reinier op 11 nov. 2011 19:53

Af en toe moet je gokken, wordt het een pet/slecht weekend kan ik nog annuleren.
Ik woon ook maar 3 uurtjes van winter erg dus een dag kan ook goed.

Loat goan

Ik woon ook maar 3 uurtjes van winter erg dus een dag kan ook goed.

fiseler op 11 nov. 2011 21:04

Vanuit de meeste Nederlandse plaatsen is Winterberg zo’n drie uurtjes autorijden. ;)

Waarom in Godsnaam iets boeken in het Sauerland? Gewoon afwachten en gaan als de condities goed zijn…

Harm, let aub op je taalgebruik. Waarom voor zo’n futiliteit God erbij slepen??

Vloeken is inderdaad absoluut niet nodig. Het tweede punt van Harm is wel terecht… Even wachten totdat de condities goed zijn, maar helaas zijn niet alle wintersporters in staat om op elk goed moment te kunnen gaan. In m’n laatste blog over de sneeuwzekerheid van het Sauerland kan je lezen dat eind januari of begin februari de beste tijd is áls je echt moet reserveren.

Huh? Is dat vloeken?! Schiet mij maar lek…

Het was in ieder geval een opmerking die niet nodig was geweest. Of het nu vloeken, godslastering of iets dergelijks was geweest maakt niet uit, als je maar begrijpt wat het punt is. Op dit forum komen allerlei soort mensen bij elkaar en een beetje respect in taalgebruik naar elkaar toe is natuurlijk nooit mis. ;)

ja winterberg boeken doe ik ook niet als de condities goed zijn. Stap je vroeg in de auto en dan een dagje plezier maken en in de avond weer terug.

Laat de sneeuw maar komen.

Member of global cooling initiative

Winterberg is ook zonder sneeuw erg leuk. Ik kan me er altijd prima vermaken. Beetje ontspannen, genieten van de Duitse bakker en zijn heerlijke broodjes. Het feest moet je zelf maken, maar dat is overal…

Plaats een reactie