Het actuele weer in Winterberg

Ik heb voor 4 januari hotelletje geboekt in Willingen.
Nu maar hopen dat er dan nog steeds wat sneeuw ligt(maar kan het hotel nog gratis annuleren).
Planning is om 4 jan, in willingen te skien en de 5e naar winterberg en dan aan het eind van de middag weer naar huis.
Weet iemand nog een plekkie in winterberg waar je ff makkelijk kan omkleden of evt. zelfs nog ff opfrissen voor de terugreis??

Hallo Harry,

Wat is Flutlichtavond?

Gr. Cindy

@Cindy: Dat je 's avonds bij verlichting kan skiën. ;-)

Dag mensen ,

Ik zou graag op kerstdag een dagje naar winterberg gaan …
Zoals het er nu naar uit ziet zal dat wel lukken qua sneeuw en open pistes zeker ??

Groetjes Kenneth

Ja, maar je zal er wel over de koppen kunnen lopen… (of skiën :))

@dr dre: Tijdens de kerstdagen zelf valt de drukte nog enigszins mee, omdat veel mensen op familiebezoek gaan etc. Persoonlijk denk ik dat de drukte pas op de derde kerstdag losbreekt.

zou willingen een beter alternatief zijn ??

Greetz

@kenneth: Tijdens de kerstvakantie betwijfel ik dat. Vorig jaar was het na de kerst immers ook een drukte van belang in Willingen. Misschien dat je eventueel kan uitwijken naar Züschen, Neuastenberg of Sternrodt in Bruchhausen.

Na de kerstdagen ziet het er trouwens volgens GFS beroerd uit vwb de temperaturen in het Sauerland… Alle leden lijken het eens te zijn over temperaturen ver boven 0 volgens de laatste run…

Vanaf a.s. zaterdag tot en met dinsdag zijn wij in het Sauerland. De oorspronkelijke bedoeling was om te skiën met de kerstdagen, maar met de huidige weersverwachtingen gaat dat waarschijnlijk niet wat worden. De weersverwachtingen veranderen dagelijks, maar momenteel zien ze er toch echt slecht uit.

Wat denken jullie?

we gaan a.s.vrijdag voor het eerst naar Winterberg (eigenlijk Siedlinghausen)lekker een weekje skieën. weet iemand waar je het beste skies kunt huren.

Zoals ik het op meerdere sites zie wordt het in ieder geval zonnig en vrij koud ( temperaturen rond het vriespunt) als wij gaan de 29ste. Maar het is nog ver weg, het kan zo weer veranderen.

De weersverwachtingen veranderen dagelijks, maar momenteel zien ze er toch echt slecht uit. Wat denken jullie?

op 21 dec. 2011 09:11

Hoe verder weg, des te meer onzekerheid. Echter, voor de komende dagen (rond kerst) zijn de leden van het model GFS het wel aardig eens (tot ca. de 28e) en dat is helaas niet zo prettig voor de wintersportliefhebbers… Vanaf de 25e droog en temperaturen tussen de 5 en 10 graden op ca. 1500 meter hoogte…

"…"

Hoe verder weg, des te meer onzekerheid. Echter, voor de komende dagen (rond kerst) zijn de leden van het model GFS het wel aardig eens (tot ca. de 28e) en dat is helaas niet zo prettig voor de wintersportliefhebbers… Vanaf de 25e droog en temperaturen tussen de 5 en 10 graden op ca. 1500 meter hoogte…

Harm op 21 dec. 2011 10:52

Zou je morgen nog prima kunnen skieen? Morgen wordt het al wat warmer helaas en er is ook wat regen voorpselt, klopt dit nog steeds met de meest actuele informatie?

Ik dacht dat Harry ergens in dit topic had gezegd dat morgen nog wel kon maar vrijdag niet ivm hoge temperaturen en voorspelde regen… Ik wilde vrijdag even die kant op knappen maar ga dat op basis van dat advies denk ik overslaan…

http://www.sneeuwcams.nl/winterberg
http://www.sneeuwcams.nl/willingen

Ziet er prima uit dacht ik zo… :)

Ben none feel in Winterberg op de Bremberg en hier zijn alle liften en pistes open. Het sneeuwt zelfs.

Ik vrees als ik alles zo een beetje volg dat het inderdaad voor mij ook niks zal worden voor zondag … tenzij de regen op vrijdag meevalt …

Laat ons bidden :p

Ben momenteel in Winterberg op de Bremberg

En, hoe zijn de condieties ?

Afgelopen weekend waren wij er. Heerlijk geskied :-) Dit is zeker voor herhaling vatbaar voor een weekendje, we willen ergens in januari weer. Als zoethoudertje voor het échte werk in maart ;-)

kan iemand me zeggen waar ik goed en goedkoop ski’s in winterberg kan huren.

In Am Feldberg ben ik al geweest ,
ik denk dat ik dit weekend uitwijk naar feldberg.

Ik zou nochtans graag eens winterberg doen.
wat is het leukste eigenlijk ?

Wat betekenen de temperaturen van het weerbericht op deze site precies, zijn dat piek temperaturen of een soort dagelijks gemiddelden?
Ik wil graag even naar Winterberg (morgen tot zondag) maar is dat met donderdag en vrijdag 4 gr Celcius een totale tijd/geld verspilling of valt er dan nog wel wat te skien/boarden?

Oja, en valt er daar nog een beetje behoorlijk te drinken? Haha

Goeie avond

Wij komen volgende week vrijdag aan. Ik heb een extra brandverzekering genomen ivm de kaarsen die hier nu branden ivm dat er sneeuw nog komt.

Groetjes Sneeuwvlokje

@ Sneeuwvlokje: Gefeliciteerd! Je bent de 444e poster in dit topic :) Daarom geven we je een doos kaarsen kado.

http://www.vnk-kaarsen.nl/

Je zou ook een sneeuwdansje kunnen overwegen om de sneeuw te (v)lokken.

@Kenneth Condities waren goed, veel verse sneeuw. Ik heb heerlijk geboard.

ik ga vrijdag weg en blijft de hele kerstweek. Kan ik de hele week skiën of gaat het met de voorspelde tempraturen hard achter uit? Verder ben ik nog nooit in winter berg geweest en ben ik goed gevorderd waar kan ik dan het beste skiën ?
Alvast bedankt

Vandaag was het perfect. Komende dooi zal geen probleem zijn, zaterdag alweer verse sneeuw en daarna 10 graden in kurkdroge lucht boven en veel koeler in de vochtigere dalen. Die zware dooi in de droge lucht is geen enkel probleem, de sneeuwhoogte neemt auwelijks af en de pistes worden niet of nauwelijks papperig. Het is het ultieme Kaiserwetter! 2 jaar geleden hadden we bij 14 graden gewoon knalharde pistes door een luchtvochtigheid van maar 9%!

dus al ik zou moet geloven kan ik de 29ste gewoon skien, hoop het

Dat klinkt goed, hoop dat we de 29e en 30e kunnen genieten van goede pistes.

Plaats een reactie