Het actuele weer in Winterberg

Goed nieuws Harry…

Vandaag zullen de pistes op de webcam er minder goed uitzien. Iedereen skiet in het midden en dan wordt die halve meter sneew op die punten ook dun. De laatste prognose s vandaag en morgen slecht weer en zacht, in de nacht naar zaterdag 10-15 cm sneeuw, na het weekend even heel lekker warm met zon en op donderdag opnieuw koud en verse sneeuw.

Vooral na de kerstdagen wordt het erg druk, maar de enorme verhoging van de liftcapaciteit zal het zeker wat draaglijker maken dan vorig jaar. Ik heb gisteren in de nieuwe liften gezeten en met de veel langere pistes even een klein beetje Alpenkriebels gekregen. De skiroute naast de zwarte piste bij de schans lag er ook lekker bij, verse sporen door de diee sneeuw kunnen trekken!

Vandaag me spulletjes inpakken voor winterberg.
Morgen weekje (proberen) te kunnen skieen, alhoewel de vooruitzichten niet zo gunstig zijn. Ik hoop minimaal wel enkele dagen te kunnen skieen.

Lig er volgende week dinsdag tot en met donderdag nog sneeuw??
En is er dan nog te skiën?

De titel van het topic even aangepast zodat nieuwe forumbezoekers het topic makkelijker kunnen vinden.

MAND!

haha ja ik zie het!

De titel van het topic even aangepast zodat nieuwe forumbezoekers het topic makkelijker kunnen vinden.

Yo-han op 22 dec. 2011 09:57

Jammer hoor! ;)

De positieve instelling van "Harry (winterberg)" is bewonderenswaardig, maar zelf geloof ik er niet meer zo in.

Nu al zijn er bruine plekken zichtbaar op de webcams, terwijl we nog maar aan het begin van de twee dagen zware dooi zitten.

Ik zal de hoop niet verliezen, maar ik geloof er niet echt meer in voor de kerst en de dagen erna…

Ik ben gisteren in Willingen geweest. Prima dag gehad. Je merkte wel dat de sneeuw zwaar aanvoelde. Wel lag hier overal genoeg sneeuw

@anoniem:
Ik heb er geskied en die bruine plekken onderaan de piste 6 waren er gisteren ook al, ondanks 15 cm nieuwe sneeuw. Op dat punt gaat iedereen dwars met de ski’s en bij gebrek aan kunstsneeuw onderlaag gaat het dan hard.
Algemeen valt het best mee, maar uiteraard tast deze dooi de kwaliteit wel flink aan. Neemt niet weg dat ik gisteren op 40-60 cm prima heb kunnen skiën, al werd de sneeuw bij 0 graden wel wat stroever (lang leve het theelichtje, de ski’s gingen daardoor toch nog lekker hard!)

Ieder zijn ding natuurlijk mbt Winterberg en alle respect voor de updates van Harry mbt de situatie in Winterberg. Helaas heeft hij bij mij de credits wel verspeeld in de afgelopen jaren toen hij op een ander forum wist te melden dat er nog prima te skiën was terwijl dat kant noch wal raakte. Dit bleek uit mensen die er waren geweest, maar iedereen kon e.e.a. ook goed zien op de webcams.

Uiteraard begrijp ik zijn commerciële belang, maar ik zou het wel waarderen als er reëele omstandigheden worden gemeld op een ski-forum als dit.

@paskal:
Nogmaals: ik heb sinds 2007 geen enkel financieel belang meer in Winterberg en als ik iets meld over de omstandigheden, dan meld ik dat zoals ik die ter plaatse ervaren heb. Nooit heb ik beweerd dat het er goed was terwijl het slecht was!

Dat sommigen het als slecht ervaren omdat ze (bij mij favoriete) harde sneeuw bij gebrek aan skitechniek als "ijs" aanmerken, of anderhalve meter kunstsneeuw als "weinig sneeuw" zien door een enkel vies plekje er tussendoor en een groene omgeving… so be it. Ik heb dan heerlijk geskied op stroken kunstsneeuw, zonder wachttijden door het hele skigebied.

In het verleden toen ik wél belangen had heb ik vaak zat op naar de ANWB gebeld, die toen nog voor NOSteletekst de sneeuwberichten verzorgde, dat de situatie slecht was (ijs), terwijl teletekst "uitstekend" melde. Dat is vaker gebeurd dan dat ik ze woest belde temidden van 50 cm sneeuw, terwijkl gemeld werd dat er geen mogelijkheden zouden zijn.

Ik ben nu in Nederland, maar heb gisteren een prima sneeuwlaag gezien met wat vlekken her en der. Volgens mij kan je er de kerstdagen gewoon skiën, met de nieuwe sneeuw van zaterdagochtend erbij zeker. Alleen sommige steile, drukke punten zullen er slechter uit zien.

Als ik nu de webcam beelden bekijk vind ik het er nog steeds mooi uit zien hoor.

die plekjes met wat bruine ondergrond (wat neits voor stelt) komt idd gewoon door de mensen en niet meteen door de dooi.

er ligt volgens sneeuwhooogte nog steeds een 40 tot 60 cm sneeuw.

Niet te negatief mensen!
Als ik nu kon gaan ging ik zeker.
vind het er goed uit zien, zie zelfs nog sneeuw op de bomen liggen !

ik ga za zo ma naar sauerland met de camper dus hoop dat de sneeuwco
ndities goed genoeg zijn … alvast oefenen voor le trois vallees … bedankt voor je updates harry

Dit topic is aardig op dreef en daarom gaan we verder in deel 2. Zo houden we de discussie en informatie wat eenvoudiger te doorzoeken.

MAND!

Plaats een reactie