Het actuele weer in Winterberg

Na de kerstdagen en tot het einde van de kerstvakantie kan je zowel Winterberg als Willingen beter mijden. De rest van het seizoen (ook tijdens weekenden) is het een stuk beter te doen. In Winterberg staat er dan wel een dikke rij, maar de liften hebben tegenwoordig een capaciteit van 3000 personen per uur, dus ook bij 300 mensen voor je zit je er in 5 of 6 minuten in. Dat ios een heel verschil met vroeger, toen je bij een zelfde rij een kwartier tot een half uur stond te koekeloeren.

Er is al lekker sneeuw verwacht, nu hopen dat ze alle pistes voor kerst prepareren zodat ik lekker kan skiën.

Het is allemaal nog op het randje hoor. de temperaturen zijn net wel net niet, en volgens mij is dat voor sneeuw niet te best. Ik heb zonet nog even op de webcams gekeken maar er is nog helemaal niks van wit te bekennen helaas!

We wachten rustig af…

Waarschijnlijk t/m woensdag 30-60 cm sneeuw, dan zeer zware regen (alles weer weg), daarna kwakkelen… Mocht de sneeuwlaag van maandag t/m woensdag het op donderdag houden, dan is het mogelijk dat het seizoen snel gestart kan worden. Vooralsnog ben ik daar niet meteen optimistisch over, maar het zou kunnen…

hoe lang duurt het voordat de piste’s geschikt zijn om te skieen na de eerst sneeuwval?
Ik ben van 16-19 Dec in winterberg!

@johan: Winterberg gaat er niet vanuit dat ze in de eerste helft van december al zullen openen. Dit betekend waarschijnlijk dat er in het weekend van 16-19 december nog niet geskiëd kan worden.

Mooie contradictie Frans… ;)

Het sneeuwt!!!

Via de site http://www.sauercams.com kun je zien dat het gesneeuwt heeft (kijk naar de datum van de camera’s).

Weer erg mooie plaatjes!!

Volgens snowallerts, houdt dit een paar dagen aan.
Nu hopen dat het ook koud blijft…

Just have fun!!!

Heej, de link werkt niet.

Zoek dan even op google op sauercams. Dan kom je er bij uit.

Just have fun!!!

sauercams.tk

Thanx :)

Just have fun!!!

Sneeuw in Winterberg. ;)

mooi wit in winterberg !

winterberg heeft eerder witte beelden dan sommige plaatsen in oostenrijk haha :p

Nou eindelijk!! Het is allemaal nog wat onzeker wat er de komende dagen gebeuren gaat maar dat het nu wit is is een feit!

Vind ik leuk!

Mensen die het komend weekend gaan zullen het niet al te graag horen maar…

Aufgrund vielfältiger Anfragen von allen Seiten hier noch einmal an alle: Es hat zwar geschneit, aber wir werden NICHT öffnen. Der Schnee reicht nicht, der Untergrund ist weich und die nächsten Tage sind die Temperaturen zu mild. Wir rechnen NICHT mit einem Saisonstart in der ersten Dezemberhälfte.

Maw: het komende weekend is winterberg tot nader order (ondanks de sneeuwval) nog gesloten. Laat ons hopen dat er na de piek van vrijdag terug een kou-inval komt zodat de kerstperiode niet in het gedrang komt.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

oke bedankt frans, Jammer maja ging er al niet van uit. Dan maar gezellig naar de Kerstmarkt!

Ik zal eerdaags een blog over dit ‘hot item’ schrijven! ;)

@johan: De kerstmarkt is inderdaad gezellig. Probeer ook meteen eens de kerstmarkt van Dortmund met de ‘grootste’ kerstboom ter wereld. Heel veel kraampjes en erg gezellig. Wat mij betreft nog wat leuker (en veel groter) dan Winterberg. In het Sauerland heb je ook wel in elke grotere plaats een kerstmarkt. Deze kerstmarkten duren vaak t/m 23 december. Dus misschien zijn tegen die tijd wel skipistes geopend.

Eindelijk sneeuw in Winterberg,
Vorig jaar deze tijd hadden we al ski-pret!!

Toekomstige week vanaf vrijdag ziet het er echt niet goed uit!!! Veel te warm!!!

Eindelijk sneeuw in Winterberg,
Vorig jaar deze tijd hadden we al ski-pret!!

Toekomstige week vanaf vrijdag ziet het er echt niet goed uit!!! Veel te warm!!!

De Straffe op 5 dec. 2011 21:00

Maar na vrijdag gaat het weer de goede kant op geloof ik

zit nu in winterberg, op t landalpark. Ligt hier zo’n 25 cm denk ik en t sneeuwt nog (een beetje).
Straks maar eens zien wat er buiten te beleven valt!

25cm? Amai dat lijkt me wel heel veel als ik dat vergelijk met de webcams :) Anyway, hou ons op de hoogte as je wil, we kijken vanaf nu allemaal naar Siska! :)

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

25cm? Amai dat lijkt me wel heel veel als ik dat vergelijk met de webcams :) Anyway, hou ons op de hoogte as je wil, we kijken vanaf nu allemaal naar Siska! :)

Kristof op 6 dec. 2011 11:00

Nieuws uit de eerste hand! Zijn er misschien nog meer lezers en schrijvers die in het Winterbergse aanwezig zijn?

Om de geruchtenstroom maar eens lekker te voeden:

Ik lees net op checkcams.com/sauercams dat ene Bianca naar Winterberg heeft gebeld en dat binnen 10 dagen de eerste liften gaan draaien.

Dan weten jullie dat. Geen idee wie ze aan de lijn heeft gehad enzo, maar misschien weten Harry of Frans meer?

Don`t eat yellow snow

10 dagen, dat is nogal ver weg…

Wat nou als het vanaf het weekend met bakken uit de hemel stroomt…

Deze week eerst even een slee kopen voor mijn zoon. Ik heb echt super veel zin om met hem naar Winterberg te gaan en een dag in de sneeuw te ravotten. Hopelijk regent de sneeuw de komende tijd niet weg.

Dit weekend gaan de liften sowieso NIET open in Winterberg. In enkele andere gebieden in het Sauerland is men nog aan het twijfelen. Dit stond gisteren ook zo vermeld op de officiele FB pagina van Wintersport Arena Sauerland.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Ik ben erg benieuwd. Hoewel de temperatuurs voorspellingen voor volgende week niet optimaal zijn heb ik toch nog steeds een klein beetje hoop dat ik op mijn vrij geplande dag (16 december) toch nog richting Sauerland kan gaan om een dagje te skien…

@ Marco K Blijven duimen! ik wil ook!

Kan iemand een tik geven op de onderstaande camera? Dan kunnen we het plein weer zien!

http://www.wettercam-winterberg.de/core/index.php?option=com…

@ Mike ik ga de 21e dus wil er wel ff een flinke knal tegen geven hoor :)

Postwiese en Willingen zijn wel iets minder erg met de mededelingen dan winterberg. daar bekijken ze het idd van dag tot dag. Kan zomaar dit weekend open gaan of nog 2 weken duren.

Het is wel vreemd dat winterberg uitspraken doet over het draaien van de liften. Want zoals al eerder aangegeven wat als er maandag een flinke bak valt.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Plaats een reactie