Het actuele weer in Winterberg

en als ik de webcams bekijk kan die 25cm best kloppen…

http://www.skiliftkarussell.de/skigebiet/webcams.html…

op de webcam bure-herrloh zie je op de stammen onderaan toch best een leuk laagje liggen.

Rauer Busch naar het apres ski tentje kijken (banjes ervoor) leuk laagje :)

moet zeggen dat de weer berichten toch best wel positief zijn… ook dit weekende nog sneeuw in de berg gedeelten :) blijven hopen/dansen/duimen

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

ik verwacht eigenlijk dat winterberg gelijk open gaat met de kerstmarkt dus 15/16 december/ volgende week het weekend dus en niet aankomend weekend.

Ik las ergens op de site van skilift karussel winterberg dat ze niet open gaan in de eerste helft van december. (stond er gister)

Maakt mij trouwens niet uit heb dit weekend les in nederland op de rollerband :P

Hier een fotoverslag van een jongen die gister al z’n eerste afdaling in Sauerland heeft gemaakt:

http://alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=45&t=41373…

Hier een fotoverslag van een jongen die gister al z’n eerste afdaling in Sauerland heeft gemaakt:

Marco K op 6 dec. 2011 15:15

De foto’s van de happen uit z’n belag volgen nog? ;)

I even pee standing sideways...

Zoals het er nu uitziet gaat het eindelijk de goede kant op, nu maar hopen dat het blijft liggen tot en met kerst en later. Voorlopig zien de berichten er goed uit!

"…"De foto’s van de happen uit z’n belag volgen nog? ;)

Jack op 6 dec. 2011 15:20

Geen idee, ik kwam dit ook maar tegen op alpinforum… ;)

@ allemaal: de tekst op de site van skilift karussel winterberg dat ze niet open gaan in de eerste helft van december. (stond er gister) is weg gehaald.

Zou dit toch eerder open betekenen???

We blijven verder hopen/duimen.dansen

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@ allemaal: de tekst op de site van skilift karussel winterberg dat ze niet open gaan in de eerste helft van december. (stond er gister) is weg gehaald.

Zou dit toch eerder open betekenen???

We blijven verder hopen/duimen.dansen

Jeroen op 6 dec. 2011 15:49

Dit viel mij ook op!

Seriously snow addicted family!

Wij gaan aankomend weekend naar sauerland. In eerste instantie was het niet met de bedoeling om te skien. Maar nu ik de webcams bekijk en de reacties op dit forum, begint er toch iets te kriebelen. Wie kan mij vertellen waar ik kan zien of er ergens een gebied(tje) los is of gaat in sauerland aankomend weekend?

http://www.skidorf-winterberg.de/

en

http://www.skigebiet-willingen.de/

en

http://www.skiliftkarussell.de/

Ik zou die ski’s en boardjes gewoon meenemen hoor. er is er al een die naar beneden is gegaan op z’n board. geen liftjes die draaien? dan maar wat lopen :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Vers van de pers van Winterberg:

Trotz des Schneefalls der vergangenen Tage ist ein baldiger Saisonstart unwahrscheinlich. Die Wetterlage ist unbeständig. Es hängt davon ab, wie viel Regen zwischen Mittwoch und Freitag fällt. Sollte es statt des angekündigten Regens noch mehr Schnee geben, könnten am Wochenende einzelne Lifte laufen. Informationen dazu gibt es sobald wie möglich an dieser Stelle. Bitte haben Sie Verständnis dafür, dass wir Einzelanfragen dazu nicht beantworten können.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

En dan bedoel ik natuurlijk omhoog lopen om die run te maken :)

Wandelen doen we in de zomer…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@ Kristoff: Begint dus steeds meer goed nieuws te worden :)

tuurlijk geen garantie, maar de eerdere tekst (we gaan niet open voor half dec.) zijn ze toch maar op terug gekomen… :)

Ik zag ook al op diverse weer sites dat die regenbuien waarsch. toch als sneeuw gaan komen… Dan kan het snel gaan…

Als ze open gaan dit weekend rijd ik er heen!

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@Jeroen, ik kan het niet genoeg zeggen: het moet koud blijven zodat het sneeuwt ipv regent. De voorspellingen liggen wel wat uiteen hoor, het zal wachten zijn tot vrijdag om de balans te maken.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Wij gaan aankomend weekend naar sauerland. In eerste instantie was het niet met de bedoeling om te skien. Maar nu ik de webcams bekijk en de reacties op dit forum, begint er toch iets te kriebelen. Wie kan mij vertellen waar ik kan zien of er ergens een gebied(tje) los is of gaat in sauerland aankomend weekend?

Jaco op 6 dec. 2011 17:32

Je kan allicht wel op de Sahnehang (Kahler Asten) terecht voor het weekend, daar hebben ze laten weten de lift te openen voor het weekend. Desnoods spuiten ze er met de kanonnen nog wat bij. Maar het blijft vroeg om dit allemaal definitief te kunnen bevestigen vrees ik…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

@Jeroen @Kristof Dank jullie wel voor de info! De ski’s gaan zeker mee, en donderdag avond zal er waarschijnlijk wel meer bekend zijn of het wel of niet kan, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn eindelijk weer een dagje lekker glijen!

Staan de sneeuwkanonnen aan? Ik lees dat nergens. De berichten zijn inderdaad al beter aan het worden, maar het kan alsnog alle kanten opgaan…
Wij gaan 15, 16 & 17 december naar Winterberg. Staat al 2 maanden gepland en echt voor het skieen/boarden! Wij hopen dus heel erg dat we niet voor niets komen!

@Inge, nee de kanonnen staan nog niet aan. Enkel gaan ze het komende weekend draaien in Kahler Asten (maar dat is nog wat voorspoedig). Het is nog afwachten geblazen.

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Er wordt nu toch echt gesproken over neerslag in de vorm van sneeuw in de bergen.

http://www.winterberg-wetter.de/wettervorhersage-fuer-winter…

ook voor de vrijdag en zaterdag dus de kans wordt groter :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Dit ziet er weer goed uit, Sneeuw!!!

null

Nog beter:

null

@ marco dus ook vandaag toch sneeuw ipv regen :) het gaat de goede kant uit als we het zo zien…

ze gaven regen op, maar blijkbaar is de temp toch laag genoeg en komt het alsnog als sneeuw…

nu de donderdag en vrijdag nog even afwachten die zouden ook weer spannend worden ivm lichte stijging van temp.

Als het open gaat, ga ik dit weekend een dagje op en neer.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

denk dat ik en me maatje gewoon die kant op gaan zaterdag en als er geen liften open zijn lopen we wel :)

@jefrem ZO is het maar net!! Als je maar plezier hebt een daggie!

@ Jeffrem. ook al aan zitten denken ja!
Alleen is het probleem dat er regen is voorspeld voor morgen en vrijdag. Als dat zo is zal er van de sneeuw weinig overblijven.

Als die regen toch als sneeuw valt zullen ze wel open gaan of in ieder geval een paar liften.
Dan is jouw optie zeker een goede :)

weet alleen niet of ze het cool vinden als er een stel Hollanders daar op eigen houtje de boel onveilig maken haha.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Hallo allemaal,

Ik loop stage op Landal Winterberg voor 5 maanden en er ligt hier al een flink pak sneeuw. Daarnaast heb ik net gezien dat al 1 lift aan het "test" draaien is. Het weerbericht geeft ook aan dat er deze week zeker nog 50 cm/1 meter sneeuw zal vallen. Dus wie weet gaan er wel wat pistes open.

Greets

Hmmmmmmmmmmmmmm!!!
Dat klinkt als een dagje boarden dit weekend!!
Ff afwachten nog tot vrijdag!

@ jeroen
klopt morgen en vrijdag nog ff afwachten.maar als het gewoon sneeuw is gewoon die kant op gaan en dan zien we het wel :)
als je ook gaat laat het dan ff weten.kunnen we misschien wat afspreken.

Voor het aankomend weekend zullen de liften definitief nog niet draaien. Op z’n vroegst pas in de tweede helft van december.

Check voor meer info: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/2196

Hou me aub op de hoogte als er iemand weet of er dit weekend ergens een lift los gaat in sauerland. Ook al is het er maar 1 haha.

Want ik ga dit weekend sowieso en het zou erg leuk zijn als ik dan ook nog een afdaling zo7 kunnen maken.

Maar we zullen het zien.

Plaats een reactie