Wat voor boardje heb je?

Tx Freek, ik ben al bijna om!
Heb me uiteraard elders ook wat ingelezen en voel dat de T Rice Pro mij wel naar mijn ‘next level’ kan brengen… die wordt zeker getest.

Zag dat mn X uit het seizoen 04/05 kwam, dus ik zou inmiddels best iets anders aan mogen schaffen van mezelf…

Van de rails ben ik niet zo, beetje jibben hou ik wel van maar meestal gaat het toch om het knetterhard of vethoog te gaan.

Ik rijdt al zo’n 15 jaar op Flow, heb nu NXT erop zitten. Dat is voor mij meer luiheid dan iets anders, 1 x goed afstellen en de rest vd week kwestie van klikken gek.
Al sta ik altijd open voor goede andere suggesties.

ik rij een burton bullet. gewoonn voor lekker op de piste en zo af en toe off-piste.

Verder neem ik altijd nog mijn K2 WWW mee, om lekker te rocken in het park.

Eat. Sleep. Ride. Repeat.

Ik heb vorige jaar een Burton Deuce gekocht. Een redelijk stijve plank maar voor de rest ben ik er super tevreden over…

@Freek heb je nou de T Rice Pro of een van de andere T Rice varianten?

life is a beach, or a pile of snow

Sinds een paar jaar een burton T6.

Bevalt prima, aangezien ik vooral pistes afknal met een aantal skiers.

Of tie zoveel beter is dan andere boards en de prijs echt waard is ben ik niet zo zeker van.

ik heb de burton hate 1.52m die ik indoor gebruik. Sinds kort de k2 turbo dream 1.56m aangeschaft voor op de piste, ben er een paar dagen mee naar winterberg geweest om hem uit te testen en beviel prima. Voor het volgende seizoen haal ik de libtech skate banana erbij denk ik .

Een wasboardje;)

life is a beach, or a pile of snow

Ik heb dus net een week of 2 geleden die Lib tech T Rice pro 157cm mogen proberen, en dat was inderdaad wel een heel lekker board.
Knetterhard onder controle de pistes af en de poeder door, ook lekker wat jumpjes en gepiel, allemaal geen probleem.

De Custom X 156cm is niet uit de tas geweest…

Ik heb hem sinds deze week dus binnen liggen, in een nog iets lichtere uitvoering.
Ben ik mooi weer een paar jaar zoet mee denk ik zo!

sinds afgelopen weekend er een Jones Mountain twin bij :)

Ben mij ook aan het oriënteren op een LibTech Travis Rice Pro.

Zit alleen een beetje te stoeien met de maattabel die Libtech hanteert. De 164,5 kan je rijden vanaf 140+ lbs dat is dus maar 63 kg. Klopt dat? Zijn die kleinere maten kinderboardjes dan?:) Of reken ik (google:) verkeerd om?

Ik weeg 85 kg en ben 185 cm bij Burton rijd ik dan 162+

Ikke nie snap. Iemand wel?

life is a beach, or a pile of snow

ik stond ook te kijken van de maten.ik ben 185 en ongeveer 72kg en heb een 151 van jones.schijnt allemaal te kunnen door dat rocker.
vroeger moest alles groter tegenwordig rijden ze weer kleiner.

bij burnside waren ze met proriders weg geweest en die jongens reden hele korte boardjes.puur vanwegen rocker.

In de plaats van de K2 turbo dream voor de libtech T rice limited edition gekozen (H)… dat word smullen…

Ik heb sinds maart 2010 een Burton Clash (2010 model). Heerlijk all-mountain FreeStyle snowboard waar je echt alle kanten mee op kunt. Zowel op de piste als off-piste doet hij het heerlijk en kwa flexibiliteit een mooie balans dat hij stijf genoeg aanvoelt voor veel controle, maar weer net flexibel genoeg is voor in het park. Daar helpt de twin flex directional shape ook nog eens mee (geen twin tip!). Door zijn all-mountain is het wellicht niet het snelste board op de piste, maar ik kom goed mee na een stevige waxbeurd ;)

null

Stiekem heb ik de afgelopen winter wel al eens zitten kijken bij Lib-Tech, die hebben me ook wat mooie boards zeg!

@ Jefrem Coole plank! maar volgens mij zegt pascal het tegenovergestelde.

Bij Lib tech zeggen ze dat je met 63 kilo een 164.5 moet hebben.
Dit zal dan neem ik aan de specificatie van een Poederplank zijn (T Rice ofzo)?

@Pascal, wat geven ze op voor de Skate Banana of Attack Banana? Dat zullen vast kortere zijn.

Ik weeg iets meer dan 63 kilo en zou niet moeten denken aan een stuk hout van 164.5 cm aan mijn voeten. Off piste dan weer wel.

ik heb met mijn 74 kilo dan ook een 150 en 152 boardje (geen rocker). en dat komt weer aardig overeen met de specs van Jefrem’s Jones plank.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Hier heb je de specs van Lib Tech boardjes.
http://www.thegoodride.com/snowboards/by-name/144-lib-tech-t…

LibTech komt uit dezelfde fabriek als Gnu en deze boardje zijn JUIST geschikt voor een hoger gewicht bij een relatief lage lengte board. Burton is bijvoorbeeld weer meer geschikt voor de lichtere rijder, deze boards gaan vaak maar tot 94kg.

Ik heb een lib tech trs. Deze dit seizoen gekocht. Ik weeg 98 kilo en heb een 162 dacht ik mijn lengte is 1.94. Dus dat betekent dat wanneer je 63 kilo bent en je een bord wordt geadviseerd van 1.63 dan ben je mokerlang of niet ;-)

@jeroen die Skate Banana 159 kan je rijden vanaf 80 lbs! Dat is maar 31 kg.

Ik snap er ff niets meer van… Want dan als je 85 kg weegt.

het lijkt wel alsof het een foutje is, of ik lees de tabel verkeerd.

Iemand van 63 kg zie ik inderdaad niet zo snel met een plank van 164,5 cm rond lopen.

Rechts midden op de pagina kan je op de button ‘specs’ klikken. http://www.lib-tech.com/snowboards/trs-total-ripper-series/… je krijgt dan de specs van alle LibTech boardjes

life is a beach, or a pile of snow

Ik heb dus de T.Rice pro van 161,5. Ik ben 1,94 lang en weeg ook een goede 90kg. Had hiervoor een langer board maar wil echt niet meer terug naar langer.

Snap inderdaad niet zoveel van hoe Lib Tech z’n tabellen rekent, want ik zou in het park zelfs nog wel een kortere plank willen:p.

Zou best grappig zijn om iemand van 63 kg met een grote plank te zien. Bestaan er boards van 1.90? Zou wel eens willen weten hoe dat dan board:-).

@Freek hoe ben jij dan op je keuze van 161,5 gekomen? Gezien mijn afmetingen 1,85m en 85kg zou ik dus nog een maatje kleiner kunnen.

Ik rij zowel op- als naast de piste en pak af en toe een jumpje mee. Boardercross vind ik ook leuk evenals switch rijden.

Heb je toevallig nog een sticker die op je board met daarop een overzicht met kg en cm?:)

Twijfel nog tussen TR PRO of de TRS (total ripper series)

life is a beach, or a pile of snow

Fanatic FTC (freestyle boardje)
Groene Union DLX bindingen.

Misschien niet geschikt om het hier te vragen maar ik vind het niet nodig om voor deze vraag een heel nieuw topic aan te maken.

Voor de reis naar Val Thorens komende vrijdag moet ik mijn bindingen van mijn board halen om in een boardbag te steken. Nu komt het probleem, 2 van de 8 vijsjes krijg ik echt niet los geschroefd. Zo erg zelfs dat mijn hand momenteel aan het bloeden is van de kracht die ik er heb opgezet,(Neen, ik heb de vijzen niet kapotgedraaid) er kwam gewoon geen beweging in.

Iemand tips om deze op een of andere manier los te krijgen?

Heb de bindingen nog nooit los gemaakt voor de busreis. Is overigens ook nog nooit op gecontroleerd. Sterker nog, ik prop mijn boardbag lekker vol. Is gewoon een standaardzinnetje.

Boardschoenen erin hoppa.

Als je ze echt los wilt krijgen, een beetje WD40 erop spuiten helpt wellicht. En een goede kruiskopschroevendraaier.

life is a beach, or a pile of snow

Ja normaal doe ik het ook niet maar dit jaar steek ik m’n board met twee andere boards van vrienden in 1 boardbag. Ik was van plan om mijn boots vast te zetten in mijn bindingen en die dan in een bootbag te steken.

Ik moet ze er echt wel af halen want de persoon die m’n board heeft gewaxt heeft mijn achterste binding, na het waxen, op +12 vastgedraaid i.p.v. -12 :/.

@Pascal ik heb mijn keuze gebaseerd op dat ik mijn vorige board van 1.65 een beetje ‘log’ vond. Dus dat ik graag iets kleiner wou. En smaller, want dat was een wide en met schoenmaat 43,5 hoeft dat net niet.
Natuurlijk heb ik maat tabellen bekeken en ben door de tabel van Lib Tech zelf erg gaan twijfelen. Maar doordat ik echt kleiner wou, en dat een rocker board een maat kleiner gereden kan worden de 161,5 gekozen. Inmiddels 8 dagen mee geboard en geen moment spijt van gehad(ook veel poeder geboard, en gaat perfect ook!). En zaterdag weer naar Montafon:D.

@sneeuwpret je zou het met een föhn of verbrander warm kunnen maken. Dan gaat het vaak los(pas op dat je de boel niet beschadigt, ik zou ook voor de föhn kiezen dus!!). Of zelf je board in de bus mikken als de chauffeur ff niet kijkt, kun je het spul er op laten;).

Met welke reis organisatie reis je? Bij Husk hebben ze de eerste keer wat liggen klagen en bij onze laatste reis met Sunweb hadden we ze er maar vanaf gehaald, wat achteraf maar goed was ook want ze waren er streng op aan het controleren. Snap het wel, maar wel onnodig werk en lichte slijtage aan je board wat totaal niet nodig is…

Heb je al een boormachine gebruikt om ze los te krijgen? Boor echt hard op de schroef drukken (zodat hij niet overslaat) en dan de schroeven losdraaien, zo doe ik het meestal!

Dit jaar gaan we met Skikot (Belgische organisatie) naar ValThorens. Heb er nog nooit echt controle op gehad maar omdat we dit jaar meerdere boards in 1 boardbag gaan steken, kwestie om op bagage te besparen, moet ik ze er wel afhalen of ze geraken er allemaal niet in.

En zoals ik al eerder zei moet ik de achterste binding sowieso los schroeven omdat deze verkeer staat. (+12 ipv -12)

Ik zal het eerst eens proberen met een föhn als dat niet gaat haal ik het zware materiaal boven.

Bedankt allemaal voor de snelle reacties.

Beste iedereen!

Een aantal maanden geleden ben ik voor het eerst in mijn leven gaan snowboarden in Zoetermeer. Eerst een lesje van een uur gehad en daarna lekker zelf spelen in de sneeuw.
Na een aantal (mislukte) pogingen om zonder te vallen de piste af te komen, mijn pols gekneusd. :(
Als troost kreeg ik vrijkaartjes opgestuurd om nogmaals 2 uur te komen boarden. En dat heb ik dan ook 2 weken geleden gedaan. Rustig aan begonnen (halve piste) en steeds wat hoger.
Nu ben ik zegmaar zover dat ik wel redelijk kan blijven staan, bochtjes kan maken etc. Maar het gaat allemaal vrij moeizaam.
Nu ben ik wel van plan om, ik denk volgend jaar, op wintersport te gaan.
Uiteraard nog vaak oefenen in Zoetermeer en de Uithof.

Wat voor board zouden jullie mij aanraden? Liefst 2e hands.
Welke lengte? En ik hoor allemaal, voor mij, nieuwe termen als camber etc. (ja ik ben echte op en top leek).
Ik ben niet van plan om vandaag of morgen een eigen board te kopen, maar ooit moet het er wel van komen.

Ik ben 1.80 lang, en weeg 70kg. Schoenmaat 42/43 (als dat belangrijk is).

Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen.
Hebben jullie misschien nog andere tips? Zoals wat een goede plek is om te leren boarden? Heb al verschillende keren Winterberg voorbij zien komen bijvoorbeeld.

Alvast onwijs BEDANKT!!

@ sneeuwpret. ook ik een nare ervaring met de bindingen nog op het board (sunweb) het was na de vakantie of bindingen eraf schroeven of in frankrijk achterblijven… hoe fijn dat aanbod ook was ik heb ze er maar afgeschroefd. ze mogen je weigeren!

En je hebt zeker de pech dat die 2 schroeven in een binding zijn? als het een schroef per binding is kun je alles losdraaien en daarna met de binding draaien. Anders idd WD40 of naar die shop terug die ze te vast en verkeerd heeft teruggezet.

Wat betreft lib tech… Ik ben zelf maar 165 dus met mijn 75 kilo zou ik een langer board moeten dan ikzelf groot ben… Is dat Surfing USA ofzo…

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

@ Gertjan hier zou ik wel even een nieuw topic voor openen!

We willen je graag helpen maar dan wel even je eigen onderwerp plaatsen. geef dan wel aan waar je voorkeur ligt. freestyle, freeride of van alles wat :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik heb er een nieuw onderwerp voor geopend. Dank.
Ook meteen maar aangemeld. xD

Link naar het Topic: https://www.wintersport.nl/forum/topic/52192

Ik heb uiteindelijk de vijzen van mijn bindings los kunnen schroeven. Heb met een föhn de 2 vijzen wat warm gemaakt en hoppa ik kon ze direct los schroeven. Bedankt voor deze tip, heeft me bloed zweet en tranen gespaard. (vooral het bloed van gisteren :D)

Ook rap even een foto gemaakt.

null

Fanatic FTC Five-series. (freestyle)
Union DLX Bindingen.

Gepakt en gezakt om morgen richtig Val Thorens te vertrekken.

Plaats een reactie