Als eerste geopend na de gletschergebieden?

turracher Hoehe,
Men zegt dat dit na de gletschergebieden altijd de streek is die het eerst geopend wordt, klopt dat?
Ik heb ook gehoort dat dat Schladming zou zijn?

Achtergrond van bovenstaande vraag,
Ik las dit bij een andere bron, en vervolgens ben ik op dit forum bij skigebieden gaan zoeken, maar kan met de zoekfunctie niets vinden,
Of ligt dat eraan dat ik als zoekbegrip turracher hoehe invoer ipv hohe met umlaut (helaas niet op ipad)

Skigebied bij Schladming, Rohrmoos, Haus i.E. is inderdaad normaal gesproken het eerste niet-gletscher gebied dat geopend is.

Het is daar - voor de hoogte - erg koud, en ze hebben de kunstsneeuw installatie met de hoogste capaciteit. Als het 72 uur koud is, kunnen ze ALLE pistes volledig besneeuwen.

Eerste skidag op de Planai, 23 oktober 2011

http://de-de.facebook.com/media/set/?set=a.10150360081069286…

http://www.turracherhoehe.at/index.php?ID=9&LNG=de&N…

Pas met veel tamtam aangekondigd dat skiseizoen turracher hoehe op 22 okt al gestart is, maar ik vraag me af of dit met de invallende dooi daarna wel vol te houden is, in ieder geval geven de webcams nu (31-10) niet mer zo’n florisant beeld

OP het moment van schrijven wordt er volop geskied op de enige geopende piste van de Turracher Höhe (dagpas 7 euro):

null

Hier het actuele beeld:

null

Ik geloof toch dat ik daar liever midden december ben dan nu als ik de webcams zie,
Ben eigenlijk wel benieuwd naar een ervaring/review van iemand die daar momenteel is,

Vraag me toch af of in de race om als eerste na de gletsjergebieden open te zijn er niet te veel concessies aan de kwaliteit gedaan moeten worden

Haha, tja ze waren de eerste, geef ze maar eens ongelijk :D

Maar even serieus: voor gebieden als Ischgl die rond de 25 november opengaan, zou het weer toch wel eens ferm mogen gaan omslaan. Volgens de GFS-kaarten blijft het de volgende 10 dagen (te) zacht. En dan zit je al op 15 november…

15 november begint de horror winter des doods volgens de telegrof, dus maak je maar geen zorgen :-)

Op 31 oktober zag de enige open piste er als volgt uit:

null

en dit is het beeld van 8 oktober:

null

Wat dramatisch slechte afdaling… en toch staat op de site nog steeds dat het gebied open is???

Wat zal het volgende gebied zijn die echt kan openen voor het hele seizoen?? (met meer dan 50 % van de pistes geopend)… ben benieuwd

Kleine correctie op onderste van bovenstaande webcams,
8 november ipv 8 october

Ik zou bijna denken dat Montgenevre in deze ‘race’ goede kaarten heeft, en het verleden heeft al bewezen dat dit gebied graag meedingt en boven de 2000-2200 ligt er een skibare laag, ook in vars en risoul wordt al hard geprepareerd. Met een paar dagen kou kunnen ze de onderkant besneeuwen en ‘is het winter’.

Click. Click. Peace

Obergurgl-hochgurgl is ook een stukje open, voor 2 dagen. Ook op die webcam van die ene piste die hiervoor is gepost, ligt weer sneeuw, dus daar kan weer geskied worden, denk ik.

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Thomas, klopt, het is pre-opening dit weekend, maar enkel in hochgurgl. Volgt later vandaag nog een blogpost over trouwens…

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Schladming Rohrmoos, 17 november 's morgens vroeg, plaatselijke sneeuwbui

null

@ Menno:
Leuk, maar ook wel bizar plaatje.

Plaats een reactie