Eten op wintersport

Omdat ik al heerlijk gegeten heb op wintersport en de plaatselijke keuken doorgaans erg goed is
(Frankrijk uiteraard, maar ook Oostenrijk en anderen) wil ik wel eens weten hoe het zit met anderen?

Persoonlijk vind ik in Frankrijk een "fondue savoyarde" lekker en in Oostenrijk lust ik graag hirsch (hert) en Kaiserschmarren :p

Wat zijn jullie favorieten op wintersport?

goulash soep in italie. onder aan de piste bij plan de gralba. Hotel Val Pudra.
heb in 12 jaar nog geen beter op haha.

De heerlijke steenovenpizza’s in de Savoie, heerlijke rand en lekker groot :D

Savoie en Haute-Savoie, beide fantastisch. Niet alleen 's winters overigens. Is iets wat typisch bij het bezoeken van een ander land en een andere regio erbij horen en het juist leuk kan maken!

In Frankrijk kom ik nooit verder dan ranzige pizza’s en pasta bologneses, maar dan zal wel komen omdat de rest allemaal te duur is ;) In Oostenrijk is het trouwens wel elk jaar weer genieten van de Tiroler Grostl, Kaischerschmarrn, Schnitzels en de Pasta’s en weet ik wat voor lekkers ze allemaal klaar maken!

Wij koken altijd zelf op wintersport dus kan er niet echt over meepraten, maar volgens smaakt alles wel na een dag sporten… :D

Voor mij is het denk ik Tartiflette… Aardappelen, room, spek, ui en heel veel reblochon (kaas). Heerlijk, maar niet geschikt voor de calorie tellers ;-)

Verder fondue savoyarde en inderdaad goede pasta’s en pizza’s in italië en Rösti in zwitserland.

Dat alles dan afgesloten met een toetje als een bosbessen taartje. Krijg er nu al honger van!

Click. Click. Peace

Heerlijke goulashsoep van Gruner in Solden. Nog nooit zo lekker gegeten. Ook nog eens steenboksoep op in Oostenrijk ergens, het water loopt me alweer in de mond.

De rösti uit Zwitserland natuurlijk! En Zwitserse chocolade.

Serfaus

Voor mij ook de Tartiflette, zoals Rogier ook al aangaf. Heerlijk 's middags zo’n vol bord naar binnen werken. Kan je er weer middagje tegen aan!!:)

Käsespätzle en Germknödels doen het ook altijd goed;)!

Germknödel, Tiroler Grostl, Keiserschmarrn, Schnitzel, Apfelstrudel, Käsespätzle… en dit afgewisseld met een heerlijk vers gemaakte pizza, met zicht op de besneeuwde bergen (dan smaakt alles nog net dat ietsje lekkerder)ik krijg er zoveel zin in nu ik eraan denk!

Naast het lijstje van Sofie natuurlijk de Currywurst als lunch en als diner een Schweinshaxe in de Sahnealm in Hollersbach. Krijg nu al trek ;-)

null

Fantastische pizza op wildkogel, boven 2000 meter.
of bauernschmaus in pertisau.
vol verwachting …

Loat goan

@Sofie; jij hebt mijn smaak (of ik de jouwe natuurlijk :-) ) Germknödel, Tiroler Grostl, Schnitzel, Apfelstrudel, Käsespätzle; allemaal lekker. alleen die Kaizerschmarrn…, kleffe hap vind ik dat.
Verder: Rostbraten met Tiroler Rode kool, Raclette, Gratin Dauphinois; (mmm)
Er is weinig magers bij, helaas LOL !

Blogger, skiër, verslaafd :-)

Afgelopen seizoen elke dag Bratwurst mit Pommes als lunch gegeten. Samen met een Weizenbier mijn ideale lunch. Soms neem ik er zelfs 2 :) Kreeg natuurlijk weer commentaar van m’n reisgenoten maar als ik 's avonds in het appartement stond te koken (en besliste wat er werd gegeten) hoorde ik ze niet.

Natuurlijk eet ik ook wel eens wat anders. Kaiserschmarren en Rosti vind ik ook heerlijk en in Vail heb ik ooit in dat mega restaurant boven op de berg een T-Bone naar binnen zitten werken waar een hele skischool van mee zou kunnen genieten. Daarna ook niet veel meer geskied, buikje was toch wel veelste vol.

Uiteraard ben ik de Zwitserse toblerone vergeten net zoals hun kaasfondue. Ook de goulashsoep op de Blutige Alm in Innerkrems is heerlijk! :)

Amai, vele goede dingen Eethuisje “i tabla”
Het is er niet groot, maar heel gezellig. Het eten is à la carte en wordt geserveerd aan tafel.
Het eten staat niet klaar, maar elke bestelling wordt bereid door de kok. Hoe er geraken: als men in La Villa terug wil richting Arabba, komt men na de eerste lift op een plateau met een grote hut. De meeste mensen stoppen daar om te eten. Echter 50 meter lager ligt deze “i tabla”.
Livigno ook vele lekkere restaurants:
Mario’s *** Via Rin 380 zeker de steak wellington is super lekker.
Oblo Via Fretta 1601
La Mirage Via Plan 201
La Pastorella Via Plan 330
Livigno heeft ook de hoogste brouwerij van Europa op 1816m: Birreria Steakhouse Echo waar je ook aan zeer lage prijs een hele kip, ribbetjes, pizza’s en nog andere lekkernijen kan eten. Ook niet vergeten hun bier eens te proeven in een glas of tap aan de tafel 2 tot 5 liter.
Het brouwerij/restaurant ligt op de hoofdbaan (Via Pontiglia 37)langst waar je Livigno binnen komt, iets voorbij het tankstation aan de zelfde kant van het station.
Voor het middag eten aan de kant van Carosello 3000 kan je best onderaan de lift eten bij het sporthotel 3000 (aan de bushalte) heerlijke grote pizza’s. Aan de kant van de Mottolino zijn de beste restaurants buiten de pisten, Ermelino in de Passo d’eira pas en de Trella in de Trepalle pas hier lekkere huisgemaakte gerechten.
lap 'k heb er al honger van gekregen.

RoCo

schweinehaxe in westendorf. geweldig. bij stimlach op de berg, wel even voorbestellen.

Nog een aanrader in Flachau Oostenrijk: in de Flachauerstrabe 163 Restaurant Steak House Schusterhäus.

RoCo

Wat ik juist mis op skivakantie is een bakker die gewoon brood verkoopt. In frankrijk isdat vooral een probleem en moet je een hele week stokbrood knauwen.

Die laatste lift halen...

Wel ivm stokbrood dat is de charme toch van het land, heb eens meegemaakt dat ik achter een traditioneel gerecht vroeg en dat was niet meer te krijgen wel een hamburger en dergelijke. Als ik op winterverlof ga dan weet ik al op voorhand dat ga ik daar eten, en dat ginder omdat ik het thuis niet kan vinden of tenminste toch niet zo lekker.

RoCo

@Stijn ik heb het zelfde probleem, stokbrood met nauwelijks voedingstoffen/ vezels en het spul is tegen de middag al zo hard als beton.

wat ik trouwens nog mis in het lijstje, heissen Ovo und birgen meusli

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Favoriet is een bord Kaiserschmarrn met een glas Almdudler. Heerlijk!

Een Almdudler hoort er inderdaad standaard bij :-)

jägerthee, käsespätzle, tiroler gröstl, kaiserschmarren, apfelstrudel met vanillesaus. eigenlijk te veel lekkere dingen om op te noemen. gelukkig kunnen veel calorieën er weer afgeskied worden. (maar vast niet allemaal)
bij veel dorst eerst een almdudler of een radler.
ach ja, nog twee maandjes wachten. vanavond maar vast een schnapsje nemen…

Aftellen maar!

Toptip: de Aiguille du Péclet, bovenaan de Péclet-lift (Val Thorens). Ik bedoel niet het buffet (begane grond), maar het intieme restaurant op de eerste verdieping! Heerlijke filet de boeuf, tijd, rust, stilte, heerlijke wijn. Topmoment gehad daar!
(Maar niet verder vertellen!!!)

Skiing is a dance, and the mountain always leads

S,middags bij een berghutje boven Avoriaz met uitzicht op de bergen een
crepe jambon fromage.

sóchtends hebben we broodjes service… Kaiser bollen uiteraard. En tussen de middag kan niets op tegen een goede wienerschnitzel!

Seriously snow addicted family!

ow en als we mogen spammen ;) voor bovengenoemde schnitzels moet jer hier zijn: http://www.metzgerstubn.com/ het is even de van de piste af maar man wat word je beloond!

Seriously snow addicted family!

@ Stijn en Bartus, vraag de vlgd keer bij de bakker om een heerlijke pain complet, vult goed.
In Frankrijk is de fondue Savoyarde mijn favoriet, en een heerlijke Zwitserse raclette. In Oostenrijk kook ik 's avonds meestal zelf maar tussen de middag een heerlijke goulash soep, tiroler gröstl, kaiserschmarn, en nog veel meer. Een keer per week een Thorauburger in de Thorau Alm boven aan de 19 bij de Aberg, dat is genoeg voor de hele week, zo groot en de burger van eigen slagt :)

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie