Ski TV: Wie wint de online skiles bokaal?

Wie van jullie hebben wel eens naar een online skiles gekeken? En had je er iets aan?

Ik, mijn vrouw en dochter wel. We zijn inmiddels de basistechnieken meester van het carveskiën en hebben ons nu volledig gestort op de 16 delige cursus; Advanced Snow Skiing Tricks:


Via deze link worden alle lessen achter elkaar afgespeeld: http://tinyurl.com/skitricks

Leren doe je uiteraard niet vanuit je luie stoel. Trek net als ons je skikleding aan, sjor je skischoenen vast en bindt je skies onder.

Het probleem is echter de feedback. Die geeft je Youtube oefenmeester je niet. Maar wintersporters.nl zou wintersporters.nl niet zijn als daar geen oplossing voor gevonden zou zijn.

Neem op video je lessen op, plaats ze op Youtube en plaats vervolgens het Youtube filmpje hier in dit topic. Rogier (ergens in de Franse Alpen) en Martin (live uit St Anton am Arlberg) zullen vast wel bereid zijn om jullie met raad bij te staan.

En wie weet valt er nog een mooie prijs te winnen… You never know :)

Ik zou zeggen, neem jezelf en je familie op en plaats het hier. Daarna zullen er ongetwijfeld meerdere volgen.

Maar Paul, je mist dan toch nog een klein essentieeltje als ‘sneeuw’ en ‘berg’??? (Mist hier een vragende smiley)

Ski: 25 jaar -|- Snowboard: 6 jaar -|- Respect the Mountains

Wij hebben het als volgt opgelost:
Na de extreme sneeuwval van vorig jaar december hebben we onze twee vrieskisten uitgeruimd en volgeschept met sneeuw. Als je het een beetje zuinig aan doet met je sneeuwvoorraad kun je de tricks die je in de huiskamer hebt geleerd, buiten oefenen :)

null

Prima oplossing! Ik zat zelf al te denken aan een borstelbaan na dump en iemand anders die mij filmt. Maar dat kost geld.

Ik ga nu de Chinees hier op de hoek eens vragen of hij zijn ijskast deze winter hiervoor beschikbaar wil stellen.

null

Kun je niet beter de koeling van een ijssalon proberen te lenen. Dan heb je in ieder geval voldoende sneeuw tot het einde van de winter, aannemende dat ze de zaak weer open gooien in de lente :)

Laten we een business starten Paul. IJssalons de winter door helpen en zelf een jib en freestyle tour opzetten ;)

@Martijnski, als ik me niet vergis is dit een koelcel en geen vriescel aangezien de vriescelpanelen wat dikker zijn!

@ Gerald: Ah joh, maakt niet uit. Weet die Chinees veel :) (en je proeft er ook niks van)

Ik heb de raad van Paul E opgevolgd en ben deze zeer interessante cursus gaan volgen. Heb de afgelopen dagen menig uurtje op m’n latten gestaan. Vandaag moest het hoogtepunt worden.

Aangezien ik zeer binnenkort ga verhuizen en m’n huurwoning toch verbouwd wordt, kan een beetje schade geen kwaad. De volgende truc heb ik dan ook uitvoerig bestudeerd en vandaag uitgevoerd:

http://youtu.be/B8sRNj2nTWk

Omdat ik afgelopen week in 3 vrieskisten ongeveer 1,5 kuub sneeuw heb geproduceerd kon ik vandaag op de overloop van de 1e verdieping een laagje sneeuw van 20cm aanbrengen. Onderaan de trapleuning, op de benedenverdieping in de hal nog een uitloopje van een kleine 3 meter waar ook ongeveer 20cm sneeuw lag. Hiermee moest ik het doen, en het moest snel want de sneeuw verdween als…

Anyway, ik dus boven aan de trapleuning gaan staan. Skietjes aan, helmpje op. Beneden stond m’n pc op vol volume nog 1x de aanwijzingen en het filmpje m’n huis in te galmen.
3, 2, 1 en ik sprong de leuning op. M’n ski’s raakte zoals berekend net niet de muren en ik gleed als een dolle naar benee. Als een volleerd Yuri “white powder” van Gelder deed ik m’n afsprong, landde op de uitloop en gleed glorieus door. Totdat ik de vloerbedekking in de woonkamer bereikte:

null

M’n nieuwe helm heeft me gered. De glazen tafel gaat de verhuizing niet meer redden. Je wordt bedankt Paul!

Sorry voor de late reactie.

Ik zie het helemaal voor me Martijnski :) Maar waarom heb je er een zwarte piste van gemaakt? Voor zo’n eerste keer zou ik liever een blauwe of groene doen.

Verder zie ik dat je de sneeuw hebt opgeruimd. Als je het hebt teruggestopt in de vriezer kun je proberen een andere opstelling te maken :)

Zwarte piste was onoverkomelijk. Normaal is dat niet zo’n probleem voor me. Om een blauwe of rode piste te maken moest ik de leuning van m’n trap afzagen, verlengen, extra steunbalkjes plaatsen en dan nog was de hellingshoek boven de 35 graden. Dit kan ik niet zelf, daar had ik een bouwbedrijf voor nodig en die kosten wilde ik natuurlijk niet meer maken in m’n bijna verlaten huurwoning.

Na m’n helaas mislukte rempoging ben ik een half uurtje later gevonden door m’n buurman en politie. M’n buurman hoorde glasgerinkel en heeft de politie gewaarschuwd. Hij dacht dat er ingebroken werd. Nadat natuurlijk niemand reageerde op het aanbellen, hebben ze de deur geforceerd en mij op de grond tussen de glasscherven gevonden. Toen ik eenmaal besefte wie er voor me stonden en wat er gebeurd was, was de sneeuw natuurlijk allang gesmolten.

Plaats een reactie