A skier's journey - seizoen 2

Vorig jaar begon fotograaf en filmmaker Jordan Manley met zijn serie A skier’s journey. Op deze site heeft Rogier de aflevering van La Grave gepost die erg indrukwekkend was. De afleveringen zijn van een zeer hoog niveau en worden door vele mensen gewaardeerd. Gelukkig heeft Jordan op zijn site (http://jordanmanley.com/) dan ook aangekondigd met een tweede seizoen te komen.

In het tweede seizoen zijn de bestemmingen: 1: Teracces (BC, Canada) 2:Baffin Island (Canada) en 3:Argentinie . Sinds kort is er een trailer van dit tweede seizoen. Zodra de afleveringen uitkomen zullen de links naar de video’s in dit topic geplaatst worden.

Ook nu belooft met name de tweede net als vorig seizoen erg indrukwekkend te worden. Baffin Island is het grootste eiland van Canada en zeer onherbergzaam en dun bevolkt met Inuit. Bekijk alvast de foto’s op: http://jordanmanley.com/blog/baffin-island/

Trailer seizoen 2:

Voor de mensen die de afleveringen van vorig seizoen nog niet gekeken hebben of ze nogmaals willen bekijken:

Aflevering 1: Kashmir

Aflevering 2: La Grave

Aflevering 3: Banff national park, Canada

to ski or not to ski, thats no question

Ja super afleveringen zijn het! ;-) Moet je inderdaad gezien hebben!

Ga ik eens lekker bekijken dit weekend :)

Ow, super gave filmpjes dit. Bedankt voor de post!

Procrastinating

Aangezien het nog even duurt tot ze uitkomen even een tussendoortje.

Aflevering 6 van Salomon Freeski Tv, Northwest Road Trip Part 1.

Rogier heeft aflevering 7, het tweede deel van de Northwest Road Trip al gepost op de frontpage maar het eerste deel is ook zeker het bekijken waard op deze miezerige zondag.

Enjoy:

Ps. alweer een skifilm die Sail van Awolnation gebruikt als achtergrond muziek.

to ski or not to ski, thats no question

[bold]Friends of Shames: A Skier’s Journey EP1 Season 2[/bold]

Ik meende dat de aflevering nog even op zich zou laten wachten, vandaar het tussendoortje hierboven.

Maar het wachten viel mee, de nieuwe aflevering is vandaag al uitgekomen. Helaas nog niet op youtube dus niet embedded.

Het verhaal:
If your beloved ski hill ran out of money and had no choice but to close, what would you do? With time running out for majestic Shames Mountain in Northern BC, local skiers from Terrace, Prince Rupert, and Kitimat have decided to take matters into their own hands and buy the ski hill as a community co-operative. Friends of Shames: A Skier’s Journey EP1 [Season 2] is a look into what’s at stake for the people who call Shames home, and sheds light onto a different way of owning & operating a ski hill. And of course, there are plenty of deep turns and stunning terrain along the way.

Production: Jordan Manley
Skiing & Narration: Chad Sayers
Story editor: Chad Manley

Enjoy:

to ski or not to ski, thats no question

Mooie aflevering inderdaad Simon!

Dit topic was mij nog niet eerder opgevallen Simon. Bedankt voor de mooie afleveringen.

Wat ik mij afvraag. Is het plaatsen van deze video’s nou wel of niet broodroof. Rogier leeft ervan om video’s te tonen op z’n weblogs. Met de gage die hij hiermee binnenharkt kan hij weer de bergen in trekken om ons zijn reports te laten zien :)

Als ik het zo inschat is dit weer een report minder ;)

Op andere pc dus niet ingelogd

Paul E hier had ik al over nagedacht. Misschien is dat zo maar aan de andere kant: Van de video’s van vorig seizoen had Rogier alleen die van la Grave geplaatst de andere twee heb ik pas dit jaar hier geplaatst. Ik ben dit topic gestart omdat ik vond dat Jordan Manley zijn creaties zo mooi zijn dat ze allemaal wat aandacht verdienen.

De trailer van seizoen 2 was ook al een tijdje uit voor ik die hier plaatste. En ik heb deel 6 van Salomon freeski tv hier pas geplaatst nadat Rogier deel 7 op de frontpage geplaatst had en ik dus niet meer verwachte dat deel 6 er nog op zou komen. Zeker niet aangezien deel 7 eigenlijk het tweede deel was van een tweeluik waarvan deel 6 het eerste was. Alleen voor de nieuwe aflevering van dit seizoen geld dit niet, die is redelijk vlot na uitgave geplaatst.

Daarnaast denk ik dat er zeker geen tekort is aan skifilmpjes dat geplaatst kan worden (check het filmpje van japan op de frontpage van vandaag) en heeft Rogier natuurlijk een eigen bron aan filmpjes namelijk zichzelf.

Tot slot zou een dubbele post zowel in dit forum als op de frontpage ook geen probleem zijn aangezien lang niet alle bezoekers van de site dit topic zullen lezen.

Mocht dit ondanks alles toch een probleem zijn ben ik uiteraard bereid te wachten met het posten van de video’s in dit topic tot er een mooi report aan is gewijd op de frontpage.

Baffin Island: A Skier’s Journey EP2 - Season 2

High in the Canadian Arctic, 5 friends venture to the frozen fjords of North West Baffin Island during spring time. Ancient and colossal, these branching hallways of rock are the domain of seals and polar bears, and relied upon by local Inuit hunters. For visiting skiers, the fjords are nothing short of a dream. In every direction, giant couloirs ascend thousands of feet above the sea ice, weaving in between some of the tallest and cliffs on the planet. Baffin Island: A Skier’s Journey EP2 [Season 2] is a step through these magical spaces.

Producer: Jordan Manley
Narrator: Chad Sayers
Additional footage: Jamie Bond/doglotion.com/
Story editor: Chad Manley

Skiers:

Chad Sayers
Marcus Waring
Jordan Manley
Tobin Seagel
Jamie Bond

Ik heb er weer een bucketlist item bij!
Enjoy:

to ski or not to ski, thats no question

Producer: Jordan Manley Narrator: Chad Sayers Additional footage: Jamie Bond/doglotion.com/ Story editor: Chad Manley Skiers: Chad Sayers Marcus Waring Jordan Manley Tobin Seagel Jamie Bond Ik heb er weer een bucketlist item bij! Enjoy:

Simon op 13 dec. 2011 15:38

Heet de beste man/vrouw serieus Jamie Bond, hahaha

to ski or not to ski, thats no question

Prachtige filmpjes kan er niks anders over zeggen.

Wederom bedankt Simon. Helemaal mijn smaak. Wat een onvoorstelbaar mooie video.

Nu ook op de frontpage, maar volgens mij bijt dat elkaar niet.

Mocht dat wel zo zijn zal ik wachten met posten tot Rogier een mooi topic aan het derde deel heeft gewijd. De complete serie in een topic heeft zo ook zijn waarde volgens mij.

to ski or not to ski, thats no question

Argentina: A Skier’s Journey EP3- Season 2

Argentina: A Skier’s Journey EP3 [Season 2] is a road trip through some of Argentina’s lesser known ski locations, covering nearly 4000km down the windswept spine of the seemingly endless Andes mountain range. Chad Sayers, joined in part by local skier Maximilliano Artoni, explores desert and pampas, Cohiue and Auracaria, pumice and ash, cardboard and blower, sunshine and wind, granite spire and some bubbling agua termale.

Producer: Jordan Manley
Narration: Chad Sayers & Maximilliano Artoni
Story editor: Chad Manley chadmanley.ca/

Skiers:

Chad Sayers
Maximilliano Artoni
Jordan Manley (POV)

Enjoy:

A Skier’s Journey - Seizoen 3 trailer

Ook dit jaar brengt Jordan Manley weer drie korte skifilms uit. In het derde seizoen zijn de bestemmingen: 1: Japan, 2: Dubai en 3: IJsland . Sinds kort is er een trailer van dit derde seizoen. Zodra de afleveringen uitkomen zullen de links naar de videos weer in dit topic geplaatst worden.

Nu alvast de trailer.

Enjoy:

to ski or not to ski, thats no question

A Skier’s Journey - Episode 1: Japan

Follow skiers Chad Sayers and Forrest Coots through Japan as they explore a world of contrasts. From Tokyo’s city lights to Hokkaido’s sacred hardwood forests, this episode explores spaces of simultaneous anonymity & intimacy, rigid tradition & an embrace for the future, finding epic powder each step along the way.

Director/Producer: Jordan Manley
Story editor: Chad Manley chadmanley.ca/
Narrator: Chad Sayers

Skiers:
Chad Sayers
Forrest Coots
Chad Manley
Andre Charland

Enjoy:

to ski or not to ski, thats no question

De beelden zijn prachtig. De narrator mag van mij soms welis weg.

Flaine - Val Thorens - Gerlos - Alpe d'Huez

A Skier’s Journey - Episode 2: Dubai

In 40 degree heat, in the largest sand desert on the planet, Chad Sayers and Chad Manley go looking for the one of the world’s strangest of ski environments: Ski Dubai. In the midst of a city of dizzying ambition, this ‘local hill’ climbs 60 vertical meters out of a luxury shopping mall. Inside the frigid, air conditioned space, they find a dedicated ski community of desert-dwellers, growing in the unlikeliest of places.

Written & directed by: Jordan Manley & Daniel Irvine
Producer: Jordan Manley
Narrator: Chad Sayers

Skiers:
Chad Sayers
Chad Manley
Mansoor AlShaali

Enjoy:

to ski or not to ski, thats no question

A Skier’s Journey - Episode 3: Iceland

In Iceland’s rough and remote Westfjords region, Chad Sayers, Forrest Coots, and Chad Manley step back in time to revisit a way of life that lasted 1000 years. With the guidance of local friends Siggi Jonsson and Runar Karlsson, they traverse the storied landscape via sailboat, kayak, and ski, exploring what it would have been like to survive there for so many generations. Each ski run begins and ends with seaweed underfoot, while waterfalls, lichen-clad couloirs, and stories of humans past make up the in-between.

Director/Producer: Jordan Manley
Story editors: Chad Manley & Daniel Irvine
Translator: Asi
Narrator: Chad Sayers

Skiers:
Chad Sayers
Forrest Coots
Chad Manley

Enjoy:

to ski or not to ski, thats no question

Plaats een reactie