mini ski met vliegtuig

Wil een paar dagen ski en met vliegtuig.
Wie heeft tips voor gebied.
Dus: Dicht bij vliegveld, uitdagende pistes, sneeuwzeker en apre ski. Meer niet…

Het is mij niet duidelijk of je een voorkeur hebt qua vliegveld etc. Je kunt wel gewoon op de kaart kijken welke gebieden in de buurt liggen, zie kaart van oostenrijk bijvoorbeeld.

https://www.wintersport.nl/skigebieden/kaart/oostenrijk…

Meer beniewd naar een goede ervaring van mede skier in buurt van een vliegveld en dus makkelijk aan te rijden. Waar dat dan is, is vor mij minder belangrijk.
En dan daarnaast: uitdagende piste’s, apres ski en sneeuwzeker.

Maar aan de hand van kaartje kan ik het ook nagaan, bedankt daarvoor.

Geneve (Easyjet) - Morzine / Avoriaz

Innsbruck (Transavia) - Gerlos, Ischgl, Serfaus, St Anton

Salzburg (Transavia) - Obertauern

Vanuit Geneve (Easyjet maar ook KLM soms goedkoper) ben je binnen het uur in een groot gedeelte van de Noord-Franse Alpen (gebieden zoals Chamonix Mont-Blanc, Flaine etc)
Bovendien redelijke goede en niet te dure transfers (shared transfers) naar skigebieden en terug. Weet niet welke periode je wilt gaan maar voor de Noord-Franse Alpen nog even wachten dat de sneeuw valt.

Kijk hier eens voor een paar mogelijkheden voor een korte skivakantie

http://www.wenschalets.nl/nl/short-ski-voor-particulieren.ht…

"Dicht bij vliegveld, uitdagende pistes, sneeuwzeker en apre ski."

Klinkt als St.Anton am Arlberg (met treinverbinding!)

Wij doen eind december vier dagen Neustift. De Stubaiergletscher lekker dichtbij en als er genoeg sneeuw ligt kun je ook naar Schlick 2000. Van Innsbruck Airport naar Neustift half uurtje met de taxi. Doen we nu voor de tweede keer, bevalt goed.

Hoe vind je appartementen welke short skis toelaten? Lijkt me namelijk zeer ongunstig voor een hotel of appartment een short ski.

In het hoofdseizoen moeilijk, daarbuiten best even mailen naar de plaatselijke VVV. Die kennen altijd wel een adresje waar je terecht kan. Ook niet panikeren als ze nu geen plaats hebben, meestal willen ze niet lang op voorhand vastleggen omdat ze natuurlijk liever voor een ganse week verhuren. Al heb je meestal voldoende aanbod al van een tijdje op voorhand.

Moet het perse met vliegtuig?

Met de auto ben je in bijna alle gevallen sneller, goedkoper en praktischer.

Mid april heb ik een ticket naar Geneve geboekt om in de buurt te skien. Welk dichtbijzijnde sneeuwzeker ski gebied kunnen jullie adviseren?

Alvast bedankt.

Ik dacht toen ik de topic-titel zag eigenlijk hieraan:

null

Goeie Paul! Waar kunnen we die regelen?

Moet het perse met vliegtuig?

Met de auto ben je in bijna alle gevallen sneller, goedkoper en praktischer.

RR op 22 nov. 2011 00:28

In bijna alle gevallen, maar soms is een skiplane toch handiger:

null

Nu nog het probleem, waar je een skiplane moet regelen.

Waarom is de site in het engels als je je richt op NL klanten ?

vliegtuig is heel chill lekker snel op bestemming en vliegen is 9 van de 10 keer goedkoper keek vorige week en zag allemaal aanbiedingen naar insbruck voor 60 eu retour!

vliegtuig is heel chill lekker snel op bestemming en vliegen is 9 van de 10 keer goedkoper keek vorige week en zag allemaal aanbiedingen naar insbruck voor 60 eu retour!

Prefix op 20 nov. 2013 16:57

Komt dan alleen bij veel maatschappijen nog wel extra bij voor ingecheckte bagage, evt. ski’s, transfers… Heb het nog nooit goedkoper kunnen regelen dan met de auto (2 personen, dat wel).

De extra kosten voor een koffer en een paar ski’s bedragen al gauw Euro 100,00 pp.
Een transfer van en naar een ski-gebied komt ook al gauw op Euro 75,00 pp.

Een retourtje Amsterdam (Rotterdam) naar skigebied kost dan minstens Euro 235,00 pp

Knappe rekensom hierboven, zeker nog nooit in real life geprobeerd?

powwowwow jippie yoo jippie yee

Heb het nog nooit goedkoper kunnen regelen dan met de auto (2 personen, dat wel).

GiGi op 20 nov. 2013 17:00

En met alleen brandstof rekenen en niet de "kilometerprijs" die al snel richting de € 0.35 /km gaat
Bij een ritje naar de Alpen (1000km) dus ca € 700 …
En daar komt je tol(vignet) ook nog bij.
Alleen brandstofprijs rekenen vind ik niet realistisch …

Rob

Plaats een reactie