Ski-kleding Lidl

Zag vanmorgen in de Telegraaf advertentie van Lidl, met ski-ondergoed en andere skikleding.

Hoe is de kwaliteit van dit ondergoed ?

Van de Lidl weet ik niet, maar ik heb Craft gehad en daar vielen de gaten in. Dus nu van de Decathlon wat echt prima is. Er wordt gezegd dat de pasvorm van de duurdere thermo’s er beter in blijft en dat geloof ik ook wel, maar op een gegeven moment is alles wel weer aan vervanging toe. Lijkt mij prima dus.

Serfaus

Ook de Gamma heeft een heel assortiment aan skikleding in de folder staan. Geen idee wat de kwaliteit hiervan is.

Hey

Zoals Rogier wel eens heeft uitgelegd is bij het '‘goedkope spul’'de nare geurtjes & en het ademend vermogen erop gespoten(laag).

Dit zorgt ervoor dat bij aantal keer gebruik het nogredelijk werkt. Maar als je vaker gaat (2X pj) of er langer mee wil doen kan je beter iets duurders kiezen.

Conclusie, niet slecht spul voor paar keer gebruik maar verwacht er niet te veel van.

Het is inderdaad zo dat bij de duurdere merken de geur niet in de kleding blijft zitten door een behandeling die de kleding heeft gehad (geen idee hoe dit werkt of wat dit precies is). Ik merk bij mijn eigen kleding van craft (die overigens bijna altijd wel ergens op internet in de aanbieding is; even googlen), dat zelfs na een week dragen de geur niet in de kleding zit terwijl dit bij mijn goedkopere thermokleding wel het geval is. Daarnaast rekt de kleding inderdaad ook niet uit. Qua warmte ligt het puur aan het materiaal, en volgens mij is een polyester shirt van de Lidl net zo warm als een polyester shirt van Craft of Odlo. Daarnaast bieden duurdere merken wel verschillende type shirts aan, naar hoe koud het is of welke sporten je er mee wilt doen.

''Powder to the people''

ook ik gebruik alleen thermo kleding van Craft (3laags) vanwege de goede afvoer van nare luchtjes. wel een keer goedkopere thermokleding gehad maar die ging stinken. Nu board ik wel 3 weken per jaar in het buitenland en wekelijks indoor, maar bij Craft geen last van.

Ski/snowboardkleding heb ik geen ervaring met de "goedkopere"varianten.

Ik koop altijd wel de betere merken maar dan hoeft het nog niet perse duur te zijn. Veel shops in Duitsland bijv. bieden nog jassen en broeken van een aantal collecties terug aan. Okee niet de nieuwste kleurtjes maar wel technisch goede jassen en broeken (10.000) voor een leuke prijs… http://www.snowshop.de heeft geloof ik nog wel wat van een aantal seizoenen terug. Hoe verder terug hoe goedkoper natuurlijk.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Geef iets meer uit en je hebt betere kwaliteit… had ook laatst iets van Scapino maar dat is 3x niks, de geurtjes vooral inderdaad en vaak ook de pasvorm en afwerking van naden. Heb zelf bij een sportzaak in de buurt vorig jaar een thermosetje gekocht voor 40 euro(http://www.daka.nl/shop/artikel/craft-thermo-2-pack-men/9610…), zit top en blijft fris!

Ik loop hard en board in de thermoshirts van het kruidvat en dat bevalt prima. Ik heb ook verschillende thermo’s van de Lidl en ook die doen hun werk prima.

Ze zullen wellicht eerder gaan stinken dan duurdere, geen ervaring mee, maar na een uur hardlopen of een dag boarden stink ik toch wel! Ik neem gewoon een stapel van die dingen mee op wintersport en dan komt het goed.

Dat het spul van craft het heel lang volhoudt en niet uitlubbert klopt zeker (Mijn vader doet al eindeloos met hetzelfde setje). Die van het kruidvat gaan op een goed moment wel lubberen, die van mij zijn nu een jaar oud en worden ongeveer 2 keer per week gebruikt en daar is nog niets mee aan de hand.

Het is dus maar net wat je wil!

mijn jas en broek zijn van O’neill dus niet de goedkoopste en mijn bril is ook van O’neill alleen wat ik eronder heb? :P

een legging van me vriendin met thermo onderbroek en een thermo shirtje van brunotti.

ik denk dat het spul van de lidl wel voldoende is voor een weekje skiien hoor !

Ik heb thermo shirts van craf en die zitten prima en blijven ook prima. Maar ik heb ook 3 thermo shirts van de LIDL en die vind ik erg lekker zitten. Ze zijn wat strakker doordat ze gevormd zijn en echt goedkoop vind ik ze niet hoor voor 15 euro per stuk ofzo.

Het zijn trouwens niet diegene die nu in de reclame zijn. Wat ik heb heeft allemaal verschillende zones.

Stinken doe ik aan het eind van de dag ook trouwens en heb nu 6 shirts zodat ik in principe elke dag een schone aan kan trekken, wel zo fris.

Member of global cooling initiative

Ik heb 1 craftshirtje en die heb ik de hele week aan met wintersport.

Geen vieze zweetgeur ofzo :)

De prijs is niet heel belangrijk, maar bepaald vaak wel de kwaliteit van de gebruikte materialen…
Mijn ervaring met ‘goedkope’ thermokleding is zéér slecht; met name het vochttransport is KiloUniformTango. Maar ieder z’n meug natuurlijk. :)

Wat je ook koopt, was het een keer alvorens het te gebruiken, evt. met een wasbal erbij, maar zonder wasverzachter en niet in de droger!

I even pee standing sideways...

Als ik skikleding, en dan met name onderkleding nodig heb dan wil ik nog wel eens langs de Makro gaan. Je verwacht het misschien niet maar ze hebben een groot assortiment en ook nog wel redelijke merken tegen scherpe prijzen.

5 jaar geleden heb ik bij de Makro een paar Rossignol skischoenen gekocht voor slechts € 150,-. Ik sta er nog steeds heerlijk op!

Wat Jos zegt is idd zo. De Lidl maakt verschillende soorten. Ik heb een shirt met korte mouwen met zones van de lidl en die was idd iets van €12,-, maar ik heb er ook één van hetzelfde type als wat denk ik nu in de aanbieding is (heb nog geen boodschappen gedaan vandaag)

Ze hebben nu ook skishirts een tussenlaag zeg maar.Het is eigenlijk gewoon een dikkere versie van een hardloopshirt. De vorige keer heb ik er 1 gekocht als probeer en ik vind ze wel fijn. Nog niet kunnen proberen in de sneeuw maar wel met thermo in een koelcel op 12 graden (8 uur lang) en in de huiskamer met dito themperatuur toen het kozijn vervangen moest worden.

Mijn ervaringen met Barts sshirts en Craft zijn goed. Ik heb ze ook van de Scapino (ook voor fietsen) en die zitten iets minder maar werkenwel oke. Dat met die guurtjes heb ik ook last van (gehad). Ik weet niet hoe het werkt maar het lijkt of oud zweet weer geactiveert wordt als je hem aantrekt. Dat hek ik oo met fietshirts. Wat ik doe is na een trip ze in een emmer met azijn zetten om ze geurvrij te maken voor de volgende x, werkt prima. Weet niet hoe het werkt maat het resultaat is goed. Misschien een tip voor iemand met een stinkshirt om ook eens te proberen.

Met name de okselpitten gaan weer stinken… het zit 'em in de bacteriën welke na mening met zweet zullen geuren. Deze bacteriën nestelen zich tijdens het dragen in de structuur van de kleding.

Deze bacteriën moet je doden wil je van de geur afkomen. Wassen alleen is vaak niet voldoende, een voorbehandeling biedt uitkomst. Inweken in een emmer met heet water en azijn is één methode, maar ikzelf zweer bij het direct inspuiten met vw-glansspoelmiddel.

Onderkleding (zoals thermo) meerdere dagen achter elkaar dragen is een afrader, zeker wanneer je de werking ervan wilt garanderen en/of je af wilt van de nare geuren.

I even pee standing sideways...

Ik gebruik een thermoshirt van Icebreaker (100% Merino wol). Kost wel wat maar is erg goed. Dit shirt kun je gerus een week dragen, gaat niet stinken.

Idd Hans, Merinowol is een uitzondering… die heeft de natuurlijke (en permanente) eigenschap om de bacteriën niet vast te houden.

I even pee standing sideways...

Hmm ik vind een week lang 1 ondershirt dragen, of het nu stinkt of niet, hetzelfde als een week lang een onderbroek dragen dat doe ik ook niet.

altans niet meer, sinds ik dienstplichtig was en met regelmaat een week op oefening ging hahaa :)

Member of global cooling initiative

Ik draag ook alleen maar icebreaker spul. Ik gebruik het het hele jaar door voor; skeeleren, hardlopen, fietesen en bandskien. Ik heb er meerdere en draag ze gedurende de wintersport om en om. Je kunt ze eventueel ook 's nachts in de vrieskou buiten hangen, dit werkt ook heel goed.

Pannenkoek; een castrerende discus die door een agrarische autochtoon tussen je benen geramd wordt

Ik draag op wintersport ook wol (70%)/zijde (30%) lang ondergoed (Hocosa). Dit kan ik gerust de hele week aan, zonder luchtjes of het gevoel dat het vies is (vies he ;-) ) Maar goed, ik zweet ook nooit/nauwelijks.

Plaats een reactie