Bouw hier ons eigen skigebied.

Even het initiatief naar een eigen topic geholpen. Leek me gepaster.

Wat hebben we tot nu toe. Een gondel vanuit Fügen met bijbehorende rode dalafdaling. Een stoeltjeslift naar de Fügerkomme. Beneden vanuit de Fügerkomme een stoeltjeslift omhoog genaamd Über die Wolken:

null

Wat volgt?

Oké:

  • Iedereen doet om de beurt 1 aanpassing: afbeelding opslaan, bewerken in Paint, aangepaste versie uploaden
  • Liften: strepen (lijntjes voor Cees)
    Blauw=gondellift
    Rood=stoeltjeslift
    Geel=sleepliften
  • Pistes: met losse hand (of muis :p)
    Kleur: naargelang de piste (groen, blauw, rood, zwart)

Goed?

Niels op 18 nov. 2011 17:10

Oja, wel zo makkelijk. De regeltjes volgens Niels.

Niels is na de melding van het Strudelfeest z’n motivatie verloren. Jammer, we zijn nog maar net aan het project begonnen. Ik heb zelf al wat meer aangelegd. Een beetje een saaie berg is het wel. Misschien dat het volgende project wat uitdagender kan zijn?

null

null

fijne site hè, dat wintersport.nl?

heb er aan de andere kant van het gebergte een stoeltjeslift bij geplaatst, met als naam "Gipfelbahn Augen-blick" met uitzicht uiteraard op de Augenberg.

fijne site hè, dat wintersport.nl?

oef, 2 aanpassingen in 1 plaatje… de zwarte piste vond ik logisch…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

Mooie lift lijkt me en zeker een mooie naam :)

Nieuwe sleeplift vanuit de Fugerkomme met bijbehorende blauwe piste:

null

Een klein praktisch probleem: je kan van de Gipfelbahn Augen-blick alleen met zwart naar het skigebied, maar je kan niet terug naar het bergstation van die lift?

@ Mathijs: Doe er wat aan, dat is nu juist de bedoeling :)

null

de nieuwe Ematbahn: vierpersoonlift, lekker snel,met een mooie cruisepiste eronder. Ook een dalafdaling gemaakt. :)

Je kon nog niet bij de Ematbahn geraken…nu wel.

null

Boven even alles met blauw verbonden, dan kan Cees ook overal naar beneden. Verder de gondel van Niels wat geaccentueerd en zelf nog een gondel vanaf Helfenstein gebouwd. Bijbehorende blauwe dalafdaling ook aanwezig :)

null

Ik heb geen liften/pistes toegevoegd.
Wel heb ik icoontjes aan de liften toegevoegd, zo weet iedereen gemakkelijk welk soort lift het is.
Wat vinden jullie ervan? goed idee of niet?

null

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

@ camille, mooi, stuk duidelijker!
Verder moet ik zeggen, ik had gevraagd of iemand die er een beetje handig in is een langlaufloipe naar Fugen voor me wilde intekenen, ik heb momenteel niet het gereedschap en ook niet de handigheid om dit in te tekenen,
Maar kennelijk moet het communitygevoel nog iets meer groeien :-)

ik upload de icoontjes, zo kan iedereen ze gebruiken.

null

null

null

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

@ Camille: Goed idee!

@ Cees: Ik heb 2 langlaufloipes ingetekend voor je. Beneden in het dal 1 en op hoogte 1. Een leuk traject voor de langlaufers onder ons. Ook een liftje erbij zodat jullie terug kunnen komen bij de gezellige Fügeralm.

null

+1 voor Camille

Schitterende aanpassingen hier :)

is er al iemand die een projectontwikkelaar benaderd heeft?

thx voor de loipes, het moet een all-in skigebied worden

http://www.doppelmayr.com/de/doppelmayr-international/produk…

Ik heb er zo al een besteld voor m’n sinterklaas en ik draag hem op aan de ws.nl site vh jaar overwinning.

Daarom heb ik deze lift (de gondels vanuit het dal dus) tot de "Strudelbahn" gedoopt.

Verdere Naamsuggesties/opdragingen/vereringen?
Laat maar horen!

:) Strudelbahn, goed bedacht Niels!

hmm If I had my way… :)

Ik zou alle gondels en slepers verwijderen en alleen gekoppelde 8-er stoeltjes liften plaatsen. Altijd zitten en nooit je skies los hoeven doen, ideaal wat mij betreft

to ski or not to ski, thats no question

Ik heb speciaal voor Rogier en zijn vriendin Sandra een toerski-route gemaakt.
Paars is het stuk waar ze omhoog lopen, oranje is het deel waar ze door de vrije natuur naar beneden kunnen knallen:

null

fijne site hè, dat wintersport.nl?

dat hele stuk is toerskigebied, dus alles tussen de paarse en de oranje lijn. het enige deel wat ook gratis is, alleen een gedetailleerd plattegrondje kost wel 20 euro…

fijne site hè, dat wintersport.nl?

2 dalafdalingen extra
en een skipiste naar de langlaufloipe

null

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

Aan de Augen-Blick kant heb ik nog een stoeltjeslift geplaatst. Ook 2 blauwe pistes om de lift te bedienen:

null

Door de toename aan liften en pistes komt er steeds meer volk naar ons skigebied! s’Morgens ontstaan er vaak lange wachtrijen aan de gondels, daarom heb ik er eentje extra gebouwd vanuit Hart im Zillertal en een stoeltjeslift met rode en blauwe piste.

null

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

Extra gondel was inderdaad hard nodig. Ben verder gegaan met uitbreiding aan de zuidoost kant van ons gebied:

null

Ik stel voor dat martijnski zo snel mogelijk contact opneemt met de boels watch girls ivm levering sneeuwkanonnen (+handleiding) en 5 pistenbullies.

Ik heb sinds kort niks meer met Boels van doen. We gaan voor ons eigen skigebied een lokale sneeuwkanonnen boer inschakelen. Suggesties?

Het dorpje "Imming" is nu ook verbonden met het gebied door een gondel die net buiten de dorpskern vertrekt.

null

Een skipiste heeft ook slaap nodig...

Plaats een reactie