Bouw hier ons eigen skigebied.

Beetje jammer dat dit gebied totaal niet realistisch is ;)

de vorigen wel dan?:)

Certified ski-boy, glijbewijs

Ach niemand zal hier het geld hebben om het te gaan bouwen, en als we moeten gaan uitrekenen of er wel een lift geplaatst kan worden voordat je hem mag tekenen is de lol er ook vanaf…

daarom, zo is het leuk en kan iedereen zijn eigen wensen kwijt

Certified ski-boy, glijbewijs

null

Twee nieuwe liften rechts in het gebied!!

Ik was ook al op een andere manier bezig geweest. Check https://www.wintersport.nl/forum/topic/69714

Ach niemand zal hier het geld hebben om het te gaan bouwen, en als we moeten gaan uitrekenen of er wel een lift geplaatst kan worden voordat je hem mag tekenen is de lol er ook vanaf…

Brianvdz op 8 nov. 2012 13:25

Als alle leden van Wintersporters.nl met een paar miljoen euro aankomen zijn we al een eind.

Als dit werkelijkheid wordt zou ik wel geen DSL’s en verbindingssleepers (zie onder bij 8-CLD/B) bouwen want dit is zonde van je geld, omdat deze in de jaren daarna moeten worden vervangen omdat de wachttijden te groot worden.

Overzicht met de geschatte kosten komt eraan!

null

Twee nieuwe liften rechts in het gebied!!

Brianvdz op 8 nov. 2012 13:29

twee liften zonder pistes? wordt iets aan gedaan:

null

Certified ski-boy, glijbewijs

Hier wat het skigebied ongeveer gaat kosten.

130-PB 2x 15 =30
100-SSB 1x 10 =10
8-MGD 4x 10 =40
8-CLD/B 2x8 =16
6-CLD/B 3x7 =21
4-CLD/B 2x4 =8
2-CLF 1x2 =2
2-SL 1x0,7 =0,7
Kunstlicht 1x3 =3
Aanleg meer (sneeuw) 1x5 =5
TA-T60 ± 400x0,047 =18,8
TA-V3 ± 100x0,023 =2,3
Schans 1x10 =10
Restaurant 2x0,5 =1

TOTAAL 167,8 Miljoen euro. Exclusief Pistenaanleg!

Wie heeft dit op zijn bankrekening staan??

Bewerkt Skiplan:

null

Misschien krijgen we Kwantumkorting?

@bovenstaande

Ik weet dat het merendeel van al deze plannen natuurlijk totaal niet realistisch zijn. En ik stel ook niet voor om dingen uit te rekenen… maar als je naar dit plaatje kijkt:

null

Concludeer je toch gelijk dat je alleen met een doodsmak naar beneden komt :p

Thijmen is niet ver gekomen:

null

Als je inzoomt zie je hem het internationale hulpteken maken. Ik hoop dat de Schwyzer Hubschrauberrettungsdienst hem ook gezien heeft.

Martijnski op 18 dec. 2011 12:01

Ik had een parachute, prima geland! Ik had me een beetje vergist in de berg, van bovenaf. Wel een mooi uitzichtpunt vind ik ;)!

Thijmen op 18 dec. 2011 22:52

Thijmen had hier een mooie oplossing voor! Komt die vorm van wintersport misschien ook wat meer onder de aandacht.

het gaat om de fun :)

Certified ski-boy, glijbewijs

Dit topic was vorig jaar inderdaad gewoon voor de fun ;) Al blijft het een mooie berg voor een lift…

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

Dan gooi ik er wel een nieuw kaartje in om onder te kladden… De westflank van de Gran Paradiso net ten zuiden van Aosta, Italië. Heb je meteen een mooie naam voor je gebied.

null

Leuk, weer skigebieden bouwen! Eerste 6 mans stoeltjeslift uit het dorp met een rode dalafdaling.

null

Serfaus, Fiss, Ladis en Doppelmayr-fan

met een vreetschuur en blauwe piste voor de minderen:

null

Certified ski-boy, glijbewijs

null

Heb een 6-persoons-liftje er bij gemaakt met een klein stukje zwart voor de experts en voor de andere een blauwe naar beneden die gesplitst wordt en je kan terug naar de andere lift of nog een keer omhoog. Boven is er ook nog een restaurantje :)

Jouw lift gaat naar beneden Sterre :) Of het restaurantje moet onderaan bij het begin van de lift liggen. Kijk de hoogtemeters maar eens.

een gondel met een zwart rood blauw piste en rodelbaan

null

Rodel- of Roddelbaan?
Dus gaan we sleeën of toch lullen ;)

Rodel- of Roddelbaan?
Dus gaan we sleeën of toch lullen ;)

Michi op 10 nov. 2012 16:46

het is wat je wild maar ik zal er wel rodelbaan van maken

@Martijnski oh inderdaad haha. kom er nu pas achter, dacht inderdaad dat het anders was! Zal het zo wel even aanpassen :)

null

Heb hem aangepast! Nu loopt hij naar beneden, die lift. En heb de zwarte langer gemaakt zodat het dus weer klopt. Onderin heb ik er nóg een lift bijgemaakt. Een gondellift. Met een rode piste die je kan afmaken of terug kan nemen naar de andere lift en een blauwe waar je ook weer naar een andere lift kan.
(srry dat mijn lijntjes niet zo netjes zijn, maarja ik ben niet zo precies!)

jullie zitten nu niet op de west flank van de grand paradiso…zit nog een dal tussen. Iets meer naar rechts, kan je direct een piste boven de 4000meter maken.

Heb hier trouwens van de zomer gelopen, prachtig gebied

hier een foto waar de meest rechtse lift zou komen. Op de foto zie je de grand paradiso en richting het oosten

null

misschien is dit (aangezien het meeste toch onrealistisch is) wat voor het volgende ski gebied…weet je iig zeker dat je ook in een bloedhete zomer kan skieen.

null

Gaaf topic! Ik ga ook maar eens meedoen;

null

Ik weet niet of mensen zin hebben om dit topic weer tot leven te brengen, maar ik heb er wel zin in :)

De map ligt tussen Innsbruck en de Brennerpass in, bij het dorpje Pfons.

Ik heb alvast 2 liften getekend, een lange gondel van ‘Pfons’ naar de ‘Ochsenalm’, en daar boven voor de beginners een sleeplift met een leuke brede blauwe afdaling.

null

Ik zou zeggen, veel plezier!
Laten we het zo realistisch mogelijk maken, probeer te kijken met Google Earth of de lift of piste daar echt gebouwd kan worden. Is de lift te lang/te kort? enz. :)

null

null

null

null

null

null

null

bedankt voor de symbolen!

Certified ski-boy, glijbewijs

null

null

null

null

@Jorian , de gondel is 3,2 km, dat is nog te doen ;)

Ik heb bij de icoontjes meteen even een kombibahn bijgevoegd :)

Plaats een reactie