Website feedback & bugs

Ondanks het feit dat de oude website pas twee jaar in de lucht was vonden we het weer de hoogste tijd voor vernieuwing. En daarom zijn we in januari gestart met de ontwikkeling. Jullie zien natuurlijk direct dat het design flink onder handen is genomen, zodat het allemaal nog beter werkt op je laptop, tablet en mobiele telefoon. En ze waren er al niet zo veel, maar we hebben nu definitief afscheid genomen van flitsende banners. Uiteraard is er inhoudelijk ook veel veranderd. We hebben de drie grootste veranderingen voor je op een rij gezet.

1) Betere skigebieden zoekmachine
Dit is een suggestie die in veel forumtopics al naar voren is gekomen. We hebben tientallen ‘nieuwe’ skigebieden toegevoegd aan de site, dus misschien staat dat kleine Italiaanse skigebied of dat onbekende Zwitserse skigebied er nu ook wel op! En de kans is groot dat je dat gebied nog gaat vinden ook, want we hebben de skigebieden zoekmachine sterk verbeterd.

2) Betere informatie over de skigebieden
Naast veel kenmerken waardoor je nog makkelijker een selectie kunt maken, hebben we de teksten van veel skigebieden nog eens onder de loep genomen, geven we bij veel skigebieden tips over de mooiste pistes en kun je nu ook eenvoudig soortgelijke skigebieden vinden. Ook de weer en sneeuw informatie van ieder skigebied is door Roel nog eens flink aangepakt! Zo zijn de weerkaarten verbeterd en bieden we nu een 14-daagse voorspelling aan.

3) Accommodatie vinden was nog nooit zo eenvoudig
Op zoek naar de ultieme accommodatie? Dan ga je heel erg blij zijn met onze nieuwe accommodatie zoekmachine. Zo is het mogelijk om in het aanbod van maar liefst 14 aanbieders te zoeken en kun je heel erg gedetailleerd zoeken.

Wat is er anders voor de community?
Een van de eerste zaken die opvalt als je het nieuwe forum bezoekt zijn de berichten met het groene icoon in de lijst. Ja u ziet het goed, dat zijn weblogs. Op onze zuster website http://wepowder.nl hebben we afgelopen jaar al gezien dat dit heel goed werkt. Onderwerpen van jullie worden gemixt met die van ons en reageren kan op precies dezelfde manier onder beiden. Het voordeel is dat een populair blog nu net als een topic langer boven aan de lijst kan staan.

Eenmaal in een topic valt de vaste gebruiker meteen op dat de beruchte groene bolletjes verdwenen zijn. Meer dan discussies en vragen hebben ze ons eigenlijk nooit gebracht en dus leek ons dit een mooi moment om ze uit te faseren. Ook het duimpje omlaag is om die reden niet meegekomen naar het nieuwe forum. Uiteraard kunt u nog steeds berichten van anderen de hemel in prijzen met een duim omhoog. En voor de momenten dat er een Chinese spammert los gaat, iemand het nodig vindt andere forumleden te beledigen of andere zaken post die niet door de beugel gaan is “dit is niet ok” terug van weggeweest. Dit keer in verbeterde versie.

Verder kan je nu topics volgen in plaats van bookmarken. Zijn de notificaties beter zichtbaar boven de forum index en kan je je marktplaats topic markeren als “verkocht” wanneer je het item… dus verkocht hebt.

Last but not least, de priveberichten. Ze doen het weer! Vanaf de grond af opnieuw opgebouwd en nu sneller, beter en mooier dan ooit tevoren.

Ondanks ons uitvoerige testen zullen er vast nog wat bugjes te vinden zijn en we verwachten verder ook nog wel wat feedback van onze bezoekers. Alles kan hieronder in dit topic gemeld worden.

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 27 jul 2020 11:12

MAND!

Allereerst de complimenten!
Echter als ik van de homepage naar het forum ga, wordt ik automatisch uitgelogd.
Ook is de opmaak van dit bericht op het forum opmerkelijk anders dan op de homepage. Daar is alles “aan elkaar” geplakt.

Mooi!
Ik moet alleen steeds opnieuw inloggen.

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

We zijn net live en zijn de laatste kinkjes uit de (sleeplift) kabel aan het werken. Mocht je last hebben van automagisch uitloggen, verwijder even je cookies voor dit domein en het probleem is opgelost.

MAND!

Via de iPhone nu 2x foutmelding gekregen bij poging tot reactie op dit topic.
(Ben ingelogd)
Edit: 3x is scheepsrecht.
Site ziet er mooi uit, hier is weer veel werk verricht op de achtergrond!

*bericht bewerkt door Skimams op 30 aug 2016 10:32

mama on a mission in the snow

Zou het kunnen liggen aan de emoji’s die ik in 1e instantie heb gebruikt en nu heb weggelaten?

mama on a mission in the snow

Cookies wissen werkt inderdaad. Even wennen aan de look & feel. Maar zo op het oog is het een mooi en rustig ontwerp, ik hou wel van een clean design. Komende periode maar eens de rest verkennen. Goed werk hoor!

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Zou het kunnen liggen aan de emoji’s die ik in 1e instantie heb gebruikt en nu heb weggelaten?

Rachel-P op 30 aug 2016 10:33

Dat was precies het probleem. Blijf ze vooral overal gebruiken, dan vinden we snel waar ze nog niet helemaal lekker werken. ;)

MAND!

Even wennen idd maar zo op het eerste gezicht wel veel meer (vindbare) info. Mis wel het thuisskigebied of zie ik een instelling over het hoofd?

Waar vind ik de Wiki? ?

mama on a mission in the snow

Even wennen idd maar zo op het eerste gezicht wel veel meer (vindbare) info. Mis wel het thuisskigebied of zie ik een instelling over het hoofd?

Userd op 30 aug 2016 10:41

Dat heeft de nieuwe site niet gehaald. We zijn wel bezig met het uitdenken van een alternatief.

Waar vind ik de Wiki? ?

Rachel-P op 30 aug 2016 10:42

Foetsie. De belangrijkste artikelen komen terug als een weblog bericht.

MAND!

Ik krijg vanuit verschillende hoeken de opmerking dat het mensen niet lukt om in te loggen.
Kan ik hierover iets terugmelden aan hen?

mama on a mission in the snow

Inloggen via Chrome lukt me niet (desktop, Android), maar via Firefox wel. Misschien is dat een indicatie van een probleem?

Ik krijg vanuit verschillende hoeken de opmerking dat het mensen niet lukt om in te loggen.
Kan ik hierover iets terugmelden aan hen?

Rachel-P op 30 aug 2016 10:46

Die mensen kunnen het beste even hun cookies verwijderen. Mocht dat niet helpen dan even mailen naar onze redactie. Kunnen we het even per gebruiker bekijken.

MAND!

Als ik in het forumoverzicht op het knopje ‘ga naar laatste bericht’ klik, kom ik wel op de laatste pagina, maar niet bij het laatste bericht. Is het knopje veranderd? of is er een bug?

Nu scroll ik me nog steeds een ongeluk.

Duimpje en quote werkt niet op iPhone.

mama on a mission in the snow

Ik werd net ook weer uitgelogd.
Klein puntje dat ik nog zag toen ik in de nieuwe skigebieden zoeker aan het kijken was: je kan gebieden klein (tot 50 km) en groot (vanaf 150 km) filteren, maar alles ertussenin dus niet…

We zijn op de hoogte van de inlogproblemen. Er word aangewerkt.

MAND!

Ik krijg vanuit verschillende hoeken de opmerking dat het mensen niet lukt om in te loggen.

Kan ik hierover iets terugmelden aan hen?

Rachel-P op 30 aug 2016 10:46

Die mensen kunnen het beste even hun cookies verwijderen. Mocht dat niet helpen dan even mailen naar onze redactie. Kunnen we het even per gebruiker bekijken.

Yo-han op 30 aug 2016 10:50

Oude cookies zijn allemaal verwijderd maar wordt toch steeds uitgelogd (Firefox meest recente versie). jammer overigens van

Even wennen idd maar zo op het eerste gezicht wel veel meer (vindbare) info. Mis wel het thuisskigebied of zie ik een instelling over het hoofd? Userd op 30 aug 2016 10:41
Dat heeft de nieuwe site niet gehaald. We zijn wel bezig met het uitdenken van een alternatief.
Lees meer op: https://www.wintersport.nl/forum/topic/313860

was altijd wel een reden om even Wintersporters te checken.

proficiat met de nieuwe site :-)

het inloggen via safari op mac is geen enkel probleem :-)

Jammer inderdaad dat je niet meer een skigebied kan instellen. Keek ook juist altijd naar deze site voor het weer en sneeuwupdates van dat specifieke gebied…

Mooi zeg!

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

@Tiny-M en @Userd en alle anderen. Jullie hebben een punt! Dat ‘thuisgebied’ komt terug. We gaan even nadenken hoe dit in de site gepast kan worden.

Click. Click. Peace

Geen notificatie op mobiel bij nieuw privé-bericht.

mama on a mission in the snow

Mooi gedaan die nieuwe site, en ook super dat het “thuisgebied” weer terugkomt. Die werd na thuiskomst altijd al weer direct ingesteld op de volgende bestemming! Op zich is het ook wel jammer dat de Wiki verdwenen is. De Wiki was naar mijn idee zeer nuttig en informeel, alleen veel te slecht te vinden voor het grote deel van de bezoekers die hier alleen in de winter af en toe eens op de site kijken. En voor de vaste bezoekers was het veelal informatie die in grote lijnen al bekend is.

Born to Ride

Zo, jullie fixen snel zeg. Wordt gewaardeerd!

Betekent dat dat alles wat we vandaag roepen wordt gedaan? Dat zou wat zijn zeg (sorry, even de ‘bewerk’-functie testen).

*bericht bewerkt door GiGi op 30 aug 2016 13:46

In het forum-overzicht klopt e tijd van ‘laatste activiteit’ niet echt. Niet bij dit topic althans.

O ja @Rachel-P: IK was het die bij jouw post op ‘dit is niet OK’ heeft gedrukt, bij wijze van test. (Je mag me buiten dit forum om wel een keer slaan, als ik je weer zie).

Ook die functionaliteit (‘niet OK’) ziet er goed uit. Ik ben blij dat we van de negatieve ‘ik-ben-het-hier-niet-mee-eens’-duimpjes af zijn en deze volwassen meldingsfunctionaliteit hebben. Complimenten.

*bericht bewerkt door GiGi op 30 aug 2016 14:03

In het forum-overzicht klopt e tijd van ‘laatste activiteit’ niet echt. Niet bij dit topic althans.

O ja @Rachel-P: IK was het die bij jouw post op ‘dit is niet OK’ heeft gedrukt, bij wijze van test. (Je mag me buiten dit forum om wel een keer slaan, als ik je weer zie).

Ook die functionaliteit (‘niet OK’) ziet er goed uit. Ik ben blij dat we van de negatieve ‘ik-ben-het-hier-niet-mee-eens’-duimpjes af zijn en deze volwassen meldingsfunctionaliteit hebben. Complimenten.

GiGi op 30 aug 2016 14:01

Hm… druk op ‘bewerken’ en quote ik nu mezelf?

@Admin misschien handig om achter jullie namen (binnen een topic, bij een reactie) toch even te melden dat jullie admin zijn?

*bericht bewerkt door GiGi op 30 aug 2016 14:08

Op mobiel (iphone) krijg ik niet de teksten geheel te zien. Kan ook niet uitzoomen. Voorbeeldje:

null

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Ziet er goed uit! Vooral erg blij met de “dit is niet ok” knop!

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Haha en ik zie dat afbeeldingen op het forum nog steeds worden opgerekt tot volle breedte (875 pixels), ook al is het origineel dat niet?

*bericht bewerkt door GiGi op 30 aug 2016 14:38

Plaats een reactie