Helm communicatie systeem

Er zijn enorm veel van dit soort setjes te koop voor motorrijders. Denk aan Sena en packtalk. Iemand die ervaring heeft met deze dingen in bergen?? Voor sommige zit hier nog een extra voordeel aan; je sluit je telefoon aan op de headset en zo stream je via bluetooth muziek/telefoongesprekken.

Aan de andere kant ga je vrij veel geld investeren voor een paar keer gebruik. Mocht je een noodgeval hebben dan kan je ff snel je mobiel pakken en bellen.

Als hebbeding wel echt leuk! Ik blijf dit topic volgen.

Op internet lees ik net de volgende review (weliswaar in het engels):

I’ll keep it short and simple – these communicators are the best investment we have made in skiing with the family. It’s my wife, myself and our 7 year-old, and we pair the UClear’s together for a 3-way simultaneous intercom. The pairing process can sometimes be fiddly, but once it’s set you’re good to go for the entire day. I think the batteries last 12 hours, we have never run these dead; that means you can configure them at home in the morning, ski all day, and turn them off at the end of the day when you’re done. The intercom function can be switched on-and-off during the day easily, so you can stop the chatting without losing the pairings (on the chair lift, for example).

I can’t overstate how much more fun it is to ski with your kid when you can actually talk without shouting. We are able to give each other encouragement or funny trash talk, point out problems or features on the trail to each other, and make plans while on the move. It allows me to ski ahead without worrying about losing the kid, and allows me to let him ski ahead without worrying about which trail he is going to take. When I bought these I thought they were an extravagant splurge – now that I’ve used them, when skiing with the family I’d never be without them.

'k Ben dus niet de enige die het voordeel ervan in zien!

*bericht bewerkt door Unit106 op 09 nov 2016 18:10

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

@Rene, als ik het goed zie heb je bij de BC een portofoon met een speaker/microfoon aan een draad en dus geen oplossing die weggewerkt is in je helm?

Hebben jullie de HBC220 getest of de oudere versie? Wat ik zo lees was verbinding inderdaad een issue met de vorige versies.

En wat was dan hetgeen wat niet lekker zat? De speakers of de unit aan de zijkant van je helm zelf?

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Ik durf het eerlijk gezegd niet meer precies te zeggen welk model het precies was van de HBC220 . Maar ik heb ze getest naar mijn gebruik. Hou hier ook rekening mee met waarom we de BCA Links gebruiken. Ik heb de portofoon zelf in m’n tas zetten en enkel de speaker/microfoon heb ik aan de schouderband van mn tas bevestigd. Dus nee, niet in m’n helm (wat ik zelf ook echt vreselijk vind). Zo kan ik contact opnemen met de skieer/boarder die ik in beeld wil brengen en zit hij me nooit in de weg. Het is absoluut geen systeem om gezellig met elkaar te gaan kletsen. Maar voor het nodige contact is het top. En denk dat je je mede lift passagiers en ook piste gebruikers een plezier doet als je het niet gaat gebruiken als gezellig klets middel ;)

Nog over de speaker van de hbc220; heb de speaker op de helm bevestigd als ook in de oorschelp van de helm waar hij zelfs voor bedoeld was, maar was absoluut geen prettige ervaring (drukte veel te hard tegen je oor en ging irriteren). En zoals ik al aangaf werkte de automatische herkenning vaak gewoon niet. Maar nogmaals; dit zijn mijn ervaringen van anderhalf jaar geleden. Voor òns werkt de BCA Link set gewoon ideaal, kan goed zijn dat dat voor jou dus niet zo is.

Plaats een reactie