Salomon ski

Ik heb van een maat van me de volgende skies gekregen en had hier graag wat meer informatie over :) echter kan ik er niet veel over vinden , alvast bedankt

null

Mr. Slow

Geen idee. Helaas

Op zicht, online niet veel te vinden, meen’k me te herinneren dat het de eerste variant in de crossmax-series was … en aangezien die serie al een tijdje meegaat praten we over een oude ski. Ik denk dat’k ze ooit op het lijstje van alternatieven voor mijn eerste paar carvers gezet had, en dat is ondertussen 14 jaar terug of zo. Misschien was het de rental versie …

Salomon crossmax V12 uit 2006.
Woodcore en monocoque constructie.
Aardige allroundski op de piste.

dank jullie wel, ze zien er nog als nieuw uit! deze winter toch maar eens proberen :)

Pas op met zulke oude ski’s. Ik zou het zelf niet doen. Ongeacht of ze weinig of veel gebruikt zijn verliest een ski zijn kracht. Bindingen ook.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

niet overdrijven Iorusroos ;-)

Disturbing the peace since 1975

Ik zou het gewoon niet doen voor die prijs :) … 80€ voor iets wat (minimaal) 10 jaar oud is?
En ik zou persoonlijk ook hopen dat die skies niet 10 jaar zijn bewaard zoals ze zijn aangeboden (in het midden dichtgebonden) en met binding op spanning (= permanent gespannen veer)

Gekregen hè ;)

Nou moeten we niet gaan doen of die ski’s waardeloos zijn…
Breng ze weg voor een beurtje en laat de bindingen even checken. Kijk ook even of de staalkanten nog heel zijn. Indien alles okee kun je er prima op skiën.
Voorspanning kan een puntje zijn maar dat merk je snel genoeg. En zelfs als de spanning eruit is en je merkt het niet dan kun je er voorlopig nog even mee vooruit (maar investeer in dat laatste geval dan in wat techniek lesjes ;))

*bericht bewerkt door Hessel op 14 nov 2016 17:28

En zo is het @Hessel

Gotta go fast

Plaats een reactie