Annuleren snowboardvakantie zonder annulatieverzekering (Sunweb)

Hey guys,

mijn kameraad is net terug single geworden en moet zo snel mogelijk uit het appartement van zijn nu ex-vriendin. Het kan zijn dat onze snowboardvakantie begin januari in het gedrang komt.

Weten jullie wat de kosten zijn om een reis te annuleren bij Sunweb als je geen annulatieverzekering hebt?

Thanks

Dat staat doorgaans in de boekingsvoorwaarden die je hebt geaccepteerd toen je boekte. Waarschijnlijk een percentage van de reissom of alleen de aanbetaling. Hoe later je annuleert, hoe hoger dat percentage.

Dat staat doorgaans in de boekingsvoorwaarden die je hebt geaccepteerd toen je boekte. Waarschijnlijk een percentage van de reissom of alleen de aanbetaling. Hoe later je annuleert, hoe hoger dat percentage.

GiGi op 27 nov 2016 11:40

Ja, dat lees ik inderdaad hier: http://zon.sunweb.be/reisinfo/annuleren.htm.

Ik lees echter deze zin: “Bij een annulering wordt de prijs van de verzekering en de poliskosten steeds aangerekend bovenop de annuleringskosten, tenzij deze de volledige reissom bedragen.” en een lijst met percentages.

Maar deze lijst lijkt mij uit te gaan van mensen die een annulatieverzekering hebben geboekt? Wij hebben er net geen :(.

*bericht bewerkt door Kantertainment op 27 nov 2016 11:47

Nee, dit is wat je moet betalen. Met een annuleringsverzekering had je dit bedrag wellicht niet hoeven betalen (afhankelijk van de polisvoorwaarden)

Running against the wind

Het staat inderdaad niet heel duidelijk beschreven. Wel staat bovenaan: “Alleen indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten en een geldige reden hebt, heb je recht op gedeeltelijke teruggave van de reissom.” Dit doet mij vermoeden dat je zonder annuleringsverzekering gewoon moet betalen. Dit lijkt mij ook logisch, omdat de annuleringsverzekering anders geen toegevoegde waarde zou hebben.

Ik zou mailen naar annulering@sunweb.be en vragen wat er nu het beste kan gebeuren. Heb je wel recht op een deel van de reissom, dan ben je misschien nog net op tijd voor de 42 dagen van tevoren categorie.

Het staat inderdaad niet heel duidelijk beschreven. Wel staat bovenaan: “Alleen indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten en een geldige reden hebt, heb je recht op gedeeltelijke teruggave van de reissom.” Dit doet mij vermoeden dat je zonder annuleringsverzekering gewoon moet betalen. Dit lijkt mij ook logisch, omdat de annuleringsverzekering anders geen toegevoegde waarde zou hebben.

Ik zou mailen naar annulering@sunweb.be en vragen wat er nu het beste kan gebeuren. Heb je wel recht op een deel van de reissom, dan ben je misschien nog net op tijd voor de 42 dagen van tevoren categorie.

ThomJ op 27 nov 2016 11:55

Alles betalen of die 15%?

Ja, heb ze intussen een mail gestuurd… Hopelijk snel antwoord.

Sterker nog: een verbroken relatie is zeer waarschijnlijk niet eens een geldige reden om te annuleren, dus dan is het wellicht makkelijker om een andere reisgenoot te zoeken en de vakantie door te laten gaan. (Helaas zelf ook ooit meegemaakt)

Hey guys,

mijn kameraad is net terug single geworden en moet zo snel mogelijk uit het appartement van zijn nu ex-vriendin. Het kan zijn dat onze snowboardvakantie begin januari in het gedrang komt.

Weten jullie wat de kosten zijn om een reis te annuleren bij Sunweb als je geen annulatieverzekering hebt?

Thanks

Kantertainment op 27 nov 2016 11:37

Gewoon met hun voeten spelen: je booking veranderen naar een andere datum (doen ze niet moeilijk over), daar (stiekem) een annulatieverzekering op nemen en klaar is kees.

Hey guys,

mijn kameraad is net terug single geworden en moet zo snel mogelijk uit het appartement van zijn nu ex-vriendin. Het kan zijn dat onze snowboardvakantie begin januari in het gedrang komt.

Weten jullie wat de kosten zijn om een reis te annuleren bij Sunweb als je geen annulatieverzekering hebt?

Thanks

Kantertainment op 27 nov 2016 11:37

Gewoon met hun voeten spelen: je booking veranderen naar een andere datum (doen ze niet moeilijk over), daar (stiekem) een annulatieverzekering op nemen en klaar is kees.

Al zou je wel een annuleringsverzekering hebben dan mag je alleen onder bepaalde voorwaarden annuleren. Dit zijn volgens een verzekeraarswebsite de volgende:

Overlijden, ernstige ziekte of ernstig letsel door een ongeval van verzekerde.

Overlijden of het in levensgevaar verkeren van naaste familieleden of huisgenoten van verzekerde.

Overlijden binnen veertien dagen voor aanvang van de reis van een huisdier, waaronder uitsluitend wordt verstaan een hond, kat of paard van verzekerde.

Complicaties bij zwangerschap van verzekerde of partner.
Materiële beschadiging (schade aan zaken/stoffelijke objecten) van eigendom, huurwoning van verzekerde of het bedrijf waar hij/zij werkt, waardoor zijn/haar aanwezigheid dringend nodig is.

Het door verzekerde onverwacht ter beschikking krijgen van een huurwoning, doch niet eerder dan dertig dagen voor aanvang van de reis.

Een medisch noodzakelijke ingreep die verzekerde, zijn partner of een bij hem/haar inwonend kind onverwacht kan ondergaan.

Overlijden, ernstige ziekte of ernstig ongevalletsel van in het buitenland woonachtige personen, waardoor het voorgenomen logies van verzekerde bij deze personen niet mogelijk is.

Het door verzekerde op medisch advies niet kunnen ondergaan van een voor de reis verplichte inenting.

Werkloosheid van verzekerde na een vast dienstverband, als gevolg van een onvrijwillig ontslag.

Het door een werkloze verzekerde aanvaarden van een dienstbetrekking van minimaal twintig uur per week, voor de duur van minstens een half jaar of voor onbepaalde tijd, die zijn aanwezigheid voor de vervulling daarvan ten tijde van de reis nodig maakt.

Onverwachte oproep van verzekerde na een eindexamen voor een herexamen dat niet op een ander tijdstip dan tijdens de reis kan worden afgelegd.

Definitieve ontwrichting van het huwelijk van verzekerde, waarvoor een echtscheidingsprocedure in gang is gezet. Met definitieve ontwrichting van het huwelijk wordt gelijkgesteld het ontbinden van een notarieel vastgelegd samenlevingscontract.

Het buiten de schuld van verzekerde om, onverwacht niet verkrijgen van een benodigd visum.

Het door een van buiten komend onheil uitvallen van het door verzekerde te gebruiken privé-vervoermiddel, waarmee de buitenlandse reis zou worden gemaakt, binnen dertig dagen voor aanvang van de reis.

Dus heb je een annuleringsverzekering dan geldig alleen als het om scheiding gaat of ontbinding van een samenlevingscontract. Dus moet wel een notaris of iets dergelijks bij aan te pas komen.

Hey guys,

mijn kameraad is net terug single geworden en moet zo snel mogelijk uit het appartement van zijn nu ex-vriendin. Het kan zijn dat onze snowboardvakantie begin januari in het gedrang komt.

Weten jullie wat de kosten zijn om een reis te annuleren bij Sunweb als je geen annulatieverzekering hebt?

Thanks

Kantertainment op 27 nov 2016 11:37

Gewoon met hun voeten spelen: je booking veranderen naar een andere datum (doen ze niet moeilijk over), daar (stiekem) een annulatieverzekering op nemen en klaar is kees.

monoskito op 27 nov 2016 13:15

Sneu exemplaar.

Hey guys,

mijn kameraad is net terug single geworden en moet zo snel mogelijk uit het appartement van zijn nu ex-vriendin. Het kan zijn dat onze snowboardvakantie begin januari in het gedrang komt.

Weten jullie wat de kosten zijn om een reis te annuleren bij Sunweb als je geen annulatieverzekering hebt?

Thanks

Kantertainment op 27 nov 2016 11:37

Gewoon met hun voeten spelen: je booking veranderen naar een andere datum (doen ze niet moeilijk over), daar (stiekem) een annulatieverzekering op nemen en klaar is kees.

monoskito op 27 nov 2016 13:15

Sneu exemplaar.

Userd op 27 nov 2016 17:50

Dus ik ben:
SNEU

  1. Betreurenswaardig 2) Droevig 3) Dwarslijn 4) Dwarslijn aan een beug 5) Dwarslijn van een beug 6) Dwarslijntje 7) Dwarslijntje van een beug 8) Enigszins zielig 9) Hard 10) Helaas 11) Ietwat zielig 12) Jammer 13) Jammerlijk 14) Onbevredigend 15) Ontoereikend 16) Onvoldoende 17) Sip 18) Spijtig 19) Teleurgesteld 20) Teleurstellend 21) Telleurstelle…

Bedankt, dat ben ik met plezier als het over reisbureaus (lees rijke stinkerds) gaat.

Hey guys,

mijn kameraad is net terug single geworden en moet zo snel mogelijk uit het appartement van zijn nu ex-vriendin. Het kan zijn dat onze snowboardvakantie begin januari in het gedrang komt.

Weten jullie wat de kosten zijn om een reis te annuleren bij Sunweb als je geen annulatieverzekering hebt?

Thanks

Kantertainment op 27 nov 2016 11:37

Gewoon met hun voeten spelen: je booking veranderen naar een andere datum (doen ze niet moeilijk over), daar (stiekem) een annulatieverzekering op nemen en klaar is kees.

monoskito op 27 nov 2016 13:15

Sneu exemplaar.

Userd op 27 nov 2016 17:50

Dus ik ben:
SNEU

  1. Betreurenswaardig 2) Droevig 3) Dwarslijn 4) Dwarslijn aan een beug 5) Dwarslijn van een beug 6) Dwarslijntje 7) Dwarslijntje van een beug 8) Enigszins zielig 9) Hard 10) Helaas 11) Ietwat zielig 12) Jammer 13) Jammerlijk 14) Onbevredigend 15) Ontoereikend 16) Onvoldoende 17) Sip 18) Spijtig 19) Teleurgesteld 20) Teleurstellend 21) Telleurstelle…

Bedankt, dat ben ik met plezier als het over reisbureaus (lees rijke stinkerds) gaat.

monoskito op 27 nov 2016 18:45

Haha de tijd dat in die sector de bomen tot in de hemel groeiden is echt al wel lang voorbij hoor.

ja is me dit jaar ook opgevallen dat de annulering bij sunweb niet alleen duur maar ook absurd is.
tegenover bij booking.com betaal je tot 30dagen voor vertrek 50 euro en klaar. als ik geen kleine lettertjes vergeten ben.

ja is me dit jaar ook opgevallen dat de annulering bij sunweb niet alleen duur maar ook absurd is.
tegenover bij booking.com betaal je tot 30dagen voor vertrek 50 euro en klaar. als ik geen kleine lettertjes vergeten ben.

Ik heb een doorlopende annuleringsverzekering via de doorlopende reisverzekering.
Veel goedkoper dan de “vinkjes” bij het boeken van een vlucht of hotelboeking

Plaats een reactie