Lawine! Gefilmd met selfiestick

Click. Click. Peace

Pheww, dan kom je goed weg. Ik vraag me af of ze überhaupt die helling nog hebben genomen. Die plaat brak af bijna vanaf de grond.

When life gets too complicated.... SKI

Zelfs al was de lawine niet naar beneden gekomen had ie aardig wat sharks gezien gok ik…

Click. Click. Peace

Klopt het dat ik het ‘woesh’ geluid niet heb gehoord? En zo ja, waarom was dat geluid er niet? Of is dat geluid geweest voordat hij z’n camera aan had?

Never eat the yellow snow

@Dianthe Dat geluid hoef je niet te horen bij het triggeren van een lawine! Het kan prima zonder woef (instortende sneeuwlaag) gebeuren, of een hele zachte woef zijn.
Bedenk dat natte lawines nooit een woef geluid zullen maken. Maar ook bij droge lawines hoeft dit dus echt niet.

Click. Click. Peace

Oké, bedankt voor je heldere uitleg! :)

Never eat the yellow snow

En dan bedenk je jezelf, shit ik moet ook nog naar beneden…

don't count the days, make the days count !

En dan bedenk je jezelf, shit ik moet ook nog naar beneden…

Droopy-d op 12 dec 2016 20:01

Ik denk dat je je eerder bedenkt, shit in m’n onderbroek

A winter without powder isn't a winter!

Goeie slopecut! (sarcastic smiley)

It's all about the turns duuuuuude!

Oei en dan moet je nog naar beneden :-)
Maar als ik beter kijk zie ik in het begin van het filmpje best veel wind sporen en lijkt me dit toch echt triebsnee, toch @Rogier ?

@QmaartenQ Aan de lawine is te zien dat het triebschnee is. Maar die windsporen daarboven vind ik niet bijzonder eng eerlijk gezegd. Dit soort lawines zijn lastig te herkennen, en je moet dus van te voren herleiden of de helling te gevaarlijk is. Wat is de onderlaag? Hoeveel sneeuw is er gevallen? Hoeveel windf? Te steil?

Click. Click. Peace

@Rogier Nee geen heel enge wind tekenen, maar ze zijn er wel en daarmee zou je kunnen herleiden dat dit een ingewaaide helling zou kunnen zijn. ;-)
Ik bedoel ook niet dat deze mensen iets enorm onverantwoord doen, maar om achteraf te analyseren waarom deze lawine ontstond.
En sharks genoeg inderdaad :-)

Het ziet er wel zo onstabiel uit dat deze mannen denk ik niet echt heel veel hebben nagedacht, of in ieder geval in de loop van de dag iets teveel poederstress hebben gekregen.

Maar het is sowieso triebschnee en, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen, lijkt het erop alsof er een oud dun laagje sneeuw lag. Waarschijnlijk dus ‘gobelets’ of rijp. Een goede glij laag.

Click. Click. Peace

@rogier ooit zelf iets getriggerd ( welliswaar niet zo dichtbij ) en bedacht sh*t ik moet nog naar beneden?

don't count the days, make the days count !

@Droopy-d Yep. Helaas wel. En Sandra ook lees hier http://www.antonmagazine.nl/chapter/115

En naar beneden lukt altijd wel ;-)

Click. Click. Peace

Plaats een reactie