Rugzak?

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een (kleine) rugzak. Nu weet ik niet zo goed hoeveel liter ik ongeveer nodig heb/wat voor een model. Er moet het volgende in kunnen:
Flesje drinken (geen camelbak, maar gewoon een flesje cola bijvoorbeeld)
Zonnebril
Wat accesoires voor camera
Wat eten (bijv twee pakjes koekjes ofzo)

Het liefst niet al te duur, ongeveer max €40
Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen!

Je hebt dan op zich niet veel inhoud nodig. 12 liter of zo is zat.

En duur hoeven ze ook niet te zijn: http://www.decathlon.nl/rugzak-rvs-fs-500-blauw-17-id_836838…

Moet wel zeggen dat ik ook aan het zoeken was voor een rugzak van dezelfde grootte; die van de decathlon hierboven geprobeerd maar die stoorde mij na 1 seconde op mijn rug mij al zodanig dat ik hem maar rap heb afgezwierd. Die zat écht niet lekker op mijn rug.

uiteindelijk heb ik dan maar deze gekocht:

null

maar ter bevestiging van GIGI, 12-20 liter is zeker genoeg, misschien eerder richting de 18 of 20 als je al eens een extra layer en paar handschoenen wil meenemen

Dat is wel even een andere prijsklasse…

Voor dat geld wil ik die van decathlon best proberen, kan altijd terugsturen. Ik zie bij decathlon ook deze staan, is iets kleiner, iemand ervaringen? Of is de grotere beter (die hierboven gestuurd is)
http://www.decathlon.nl/rugzak-rvs-one-300-zwart-p-id_836852…

Andere suggesties zeker welkom!!

*bericht bewerkt door margot3010 op 18 dec 2016 23:01

viel uiteindelijk wel mee om eerlijk te zijn;

normaal 89 maar ging 15 euro af op bergzeit.nl,
vervolgens was er dan nog een actie van -20%
en dan kwam ie ergens vanachter in de 50 terecht, wat ik dan weer best vond meevallen :)

edit; dat rugzakje kan misschien ook prima zijn, ik zou ze gewoon balletwee even passen. Voor mij was het absoluut onaangenaam, maar dat moet voor jou natuurlijk niet persé zo zijn.

*bericht bewerkt door piraat op 18 dec 2016 23:03

Voor dat geld wil ik die van decathlon best proberen, kan altijd terugsturen. Ik zie bij decathlon ook deze staan, is iets kleiner, iemand ervaringen? Of is de grotere beter (die hierboven gestuurd is)
http://www.decathlon.nl/rugzak-rvs-one-300-zwart-p-id_836852…

Andere suggesties zeker welkom!!

margot3010 op 18 dec 2016 23:00

Ik vind zelf een heupband wel heel fijn, anders stuitert dat ding steeds zo op je rug.

Ik heb een salomon agile 12, rond de 45 euro te vinden. Met heupband en een paar kleine zakken aan de zijkant die bereikbaar zijn terwijl hij op je rug hangt.

@margot3010 ik heb zelf de Dakine Heli Pack 12L en ik zie dat ze bijv. een aanbieding hebben (wel iets boven je budget) bij CooBlue: http://www.rugzakcenter.nl/product/617947/dakine-womens-heli…

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Je hebt dan op zich niet veel inhoud nodig. 12 liter of zo is zat.

En duur hoeven ze ook niet te zijn: http://www.decathlon.nl/rugzak-rvs-fs-500-blauw-17-id_836838…

GiGi op 18 dec 2016 22:48

Wel spuuglelijk

@margot3010 ik heb zelf de Dakine Heli Pack 12L en ik zie dat ze bijv. een aanbieding hebben (wel iets boven je budget) bij CooBlue: http://www.rugzakcenter.nl/product/617947/dakine-womens-heli…

Chonn op 19 dec 2016 09:36

Deze heb ik ook, zijn top rugzakken. Gebruik ze ook naast de wintersport. Sterk en compact plus je kan je ski’s er aan vast zetten [draag je die ski’s op je rug].

Ik heb deze er nog bij voor de momenten dat ik op de piste vertoef. Klein, en geen (almost none) straps aan de buitenkant waar je jezelf mee aan een lift kunt haken.

null

When life gets too complicated.... SKI

Ik heb deze een tijd gebruikt:
http://www.decathlon.nl/rugzak-alpinisme-22-zwart-id_8302619…

Niet spannend, maar ook niet duur.

Heb nu wel een mammut, maar dat komt door de airbag die er inzit.

Heb nu wel een mammut, maar dat komt door de airbag die er inzit.

PC2K op 19 dec 2016 14:03

Dus jij zegt dat iedere Mammut een airbag heeft. Of is ie zo groot? :-P

*bericht bewerkt door Alex op 19 dec 2016 15:48

When life gets too complicated.... SKI

Iemand bekend met het reverse systeem van de wed’ze rugzakken? Werkt dat goed?

Ik heb deze er nog bij voor de momenten dat ik op de piste vertoef. Klein, en geen (almost none) straps aan de buitenkant waar je jezelf mee aan een lift kunt haken.

null

Alex op 19 dec 2016 13:43

Alex, dat is een mooie rugzak. Zoek ook iets met weinig straps. Welk merk/model is dat? Waar kun je die kopen?

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Iemand bekend met het reverse systeem van de wed’ze rugzakken? Werkt dat goed?

Ik vind dit een erg handig systeem werkt goed. Je krijgt je rugzak eenvoudig los bij het instappen en veilig op je schoot in de lift, bij het uitstappen klik je hem zo weer vast.

Ik heb hem ook . Is handig maar de “buikriem” gaat bij mij altijd erg loszitten. is lastig bij het instappen in de lift. Kan hem dan wel weer vastzetten maar als ik hem draai gaat hij weer los zitten en hangt bijna op mijn knieen. Ben nu wat aan het rondkijken voor een andere misschien.

margot3011, De Deuter Speedlite15 is denk ik een goeie kleine rugzak voor je,
gebruik er zelf ook een kan ook waterzak in voor drinken onderweg.
De rugzak is te bestellen op de site van Bever voor 54,95.

*bericht bewerkt door Wim6 op 20 feb 2017 12:00

ik heb laatst een deuter pace 20 gekocht, erg fijne en comfortabele rugzak, niet erg groot maar dat hoeft ook niet.

null

*bericht bewerkt door bastin op 20 feb 2017 21:02

Er zijn veel verschillende varianten. Zelf heb ik de Lowe Alpine Edge https://www.tonnotermans.nl/lowe-alpine-edge-22xl-1… die ik ruim 8 jaar gebruik. Inmiddels zijn er nieuwere modellen. Het formaat vind ik voldoende. Je kan hem compacter maken met 2 riempjes als je weinig bij je hebt en visa versa groter. Ook zitten er extra ogen/klittenband om je skistokken er aan vast te maken, handig als je met 2 handen een losse camera/telefoon wilt bedienen. Door de boven riem en buikriem, merk je bij hoge snelheden dat hij op z’n plaats blijft. Dit is wellicht ook bij andere merken het geval. Ben er na al die tijd nog dik tevreden mee.

Buikriem is geen probleem voor mij (en inderdaad een must, zoals @GiGi beaamt), ik draai de tas bij elke lift ook even naar de buik, als je het borstbandje los doet, kan je de tas (na 2 keer oefenen met groot gemak) naar je buik draaien. Hij zit dan dus alleen nog maar aan je buik vast, je moet je schouderbanden er voor af doen.

*bericht bewerkt door sneeuwkabouter op 21 feb 2017 23:59

Iemand bekend met het reverse systeem van de wed’ze rugzakken? Werkt dat goed?

Ik vind dit een erg handig systeem werkt goed. Je krijgt je rugzak eenvoudig los bij het instappen en veilig op je schoot in de lift, bij het uitstappen klik je hem zo weer vast.

HillieBillie op 20 feb 2017 09:05

Ik ben de sluitingen/riemen van die van mij nog eens nagelopen en alles goed ingesteld. Heb nu geen last meer van de buikriem. Ik heb wel een van de eerrste modellen. Prima rugzakje.

*bericht bewerkt door Meindert op 26 feb 2017 15:54

Mosterd na de maaltijd.Ik weet het!
Maar je moet wel een rugzak hebben met een (brede) heupband.Wat GiGi ook al aangaf.Zit veel lekkerder!

Ik heb al jaren een Deuter, maar dan een die iets kleiner is: Speedlite 10.
Groot genoeg, lekker licht. Heupbanden er af gehaald, geen last van geklapper op de rug. Gebruik 'm ook bij skaten en bij wandelen. Als ie vies wordt stop ik 'm gewoon in wasmachine, ideaal.

Zoals @danceaxel aangaf:

De (Lowe Alpine edge II) is echt geweldig.
Hij is er in 2 maten en verschillende kleuren.

Wij hebben voor wat tripjes echt enorm veel rugzakken geprobeerd, maar de meeste waren of veel te duur, of zaten echt voor geen meter (zoals dakine bijvoorbeeld).

Dit is echt z’n fijne rugzak die lekker klein is, heerlijk zit. En maar 40 euro kost. Het is overigens ook een goed en bekend merk!

Ik heb zelf deze

null

Een plank onder je voet maakt alles goed!

Ik weet nog wel een ex-vriendin met een behoorlijke rugzak. Volgens mij gratis op te halen.

Plaats een reactie