Val Gardena kerst 2016

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Gardena

Ziet er weer goed uit @CJAHulskamp. Geniet ervan!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Popeldepopel :-)

Dag 3
Vandaag ik en kids op de ski en de vrouw met de …

null

richting Colfosco.
Stralend weer maar behoorlijk wat wind vandaag. Daar door gepolijste pistes die soms behoorlijk hard waren.
null

Eerst via Champinoi naar Wolkenstein via de zwarte die er lekker bij lag. Daarna via Dantercepies richting Alta-Badia.
null
null

Toen via Piz Boe naar Pralongia. Zo als eerder opgemerkt is dit stuk niet altijd open met kerst. Reden om nu maar eens weer te gaan kijken.
null

Boven pakken we de lange cruise piste naar San Cassiano.
null

We schieten nog wat van links naar rechts door het gebied mede ook door de wind. Boven bij het restaurant Col Alt hebben we afgesproken voor de lunch.
null

Na de lunch toch weer richting Pralongia om daarna via het Edelweiss dal boven Colfosco.
null

Daar doen we een een soort bliksem bakkie met @Sndr. Die moeten we dus nog eens overdoen. Daarna zeer snel terug naar Wolkenstein en daar hadden we nog 5 min over om de lift naar Campinoi te nemen. Via Saslong-B komen we weer terug in Santa-Christina.
null

null

Morgen naar kerkje in Badia en paardenkoets naar Tana Dell orso.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 27 dec 2016 18:34

May the ski force be with you !!

Hoe doen de nieuwe skischoenen het trouwens, @CJAHulskamp?

Wel even wat anders dan die brede Access 70 denk ik?

*bericht bewerkt door GiGi op 27 dec 2016 18:10

Hoe doen de nieuwe skischoenen het trouwens, @CJAHulskamp?

Wel even wat anders dan die brede Access 70 denk ik?

GiGi op 27 dec 2016 18:05

Zo, wat moest ik eerste twee uur door bijten zeg. Maar daarna geen een keer meer het idee gehad om ze losser of uit te doen. Wederom prima koop zoals ook de skies.

May the ski force be with you !!

Leuk jullie even te ontmoeten en goed dat jullie t nog gehaald hebben. Gelukkig wind mee he :-)

Hoe zijn de condities on Alta badia? Ik ben er vanaf zondag aan het skiën dus ben zeer benieuwd…

Hoe zijn de condities on Alta badia? Ik ben er vanaf zondag aan het skiën dus ben zeer benieuwd…

chriski op 27 dec 2016 19:33

Mischien schrijf ik chinees. Maar het bovenstaande bericht ging juist over Alta-badia

May the ski force be with you !!

Dan heb ik hem verkeerd begrepen. Ik las eerst over de condities en daarna richting Alta badia. Nog onbekend met het gebied dus dacht dat over de route er naar toe ging…

Leuk weer om te lezen @CJAHulskamp, Hier vandaag ook harde koude wind en vanmiddag begon het met sneeuwen, hoop dat het vannacht even doorgaat. Veel plezier nog groetjes aan je vrouw. tot 29 jan ;)

Dienten Die Alte schule

Leuk weer om te lezen @CJAHulskamp, Hier vandaag ook harde koude wind en vanmiddag begon het met sneeuwen, hoop dat het vannacht even doorgaat. Veel plezier nog groetjes aan je vrouw. tot 29 jan ;)

Elly3 op 27 dec 2016 21:41

Tot 29 jan ?

May the ski force be with you !!

Ik ben echt verbaasd hoe rustig het op de pistes is…wacht je gewoon lang met de foto’s of is het echt heel rustig (in deze drukke kerstweek?)

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik ben echt verbaasd hoe rustig het op de pistes is…wacht je gewoon lang met de foto’s of is het echt heel rustig (in deze drukke kerstweek?)

Roy83 op 28 dec 2016 08:56

Ze houden iedereen tegen alvorens ze de foto maken. Achter de fotograaf staan minimaal 300 wachtenden… ;)

@CJAHulskamp Verbazingwekkend hoe alle pistes er in het gebied bij liggen. Volgens mij nergens met als basis natuursneeuw toch? Is alle gewoon goed te skien of ervaar je ook veel harde of ijsplaten?
Elk jaar twijfelen we om rond Kerst naar Val Gardena of omgeving te gaan maar telkens als ik jouw verslagen lees, is twijfel niet nodig.

Piste riderrrrr

Ik ben echt verbaasd hoe rustig het op de pistes is…wacht je gewoon lang met de foto’s of is het echt heel rustig (in deze drukke kerstweek?)

Roy83 op 28 dec 2016 08:56

Was echt rustig, maar vandaag een stuk drukker. Veel wind en de Sella-Ronda dicht waardoor het zich niet goed verspreide.

May the ski force be with you !!

@CJAHulskamp Verbazingwekkend hoe alle pistes er in het gebied bij liggen. Volgens mij nergens met als basis natuursneeuw toch? Is alle gewoon goed te skien of ervaar je ook veel harde of ijsplaten?
Pistes waren vandaag iets minder door de harde wind van afgelopen
Elk jaar twijfelen we om rond Kerst naar Val Gardena of omgeving te gaan maar telkens als ik jouw verslagen lees, is twijfel niet nodig.

Patrick71 op 28 dec 2016 12:54

@CJAHulskamp Verbazingwekkend hoe alle pistes er in het gebied bij liggen. Volgens mij nergens met als basis natuursneeuw toch? Is alle gewoon goed te skien of ervaar je ook veel harde of ijsplaten?
Elk jaar twijfelen we om rond Kerst naar Val Gardena of omgeving te gaan maar telkens als ik jouw verslagen lees, is twijfel niet nodig.

Patrick71 op 28 dec 2016 12:54

Pistes waren iets minder vandaag door de wind afgelopen dagen. Dus hier een daar ijziger. Maat twijfelen hoef je zeker niet met kerst.

May the ski force be with you !!

Dag 4 waar veel tegen zat.

We starten vroeg omdat we om 09.15 uur bij de Dantercepies hebben afgesproken. Omhoog met de cabine van Santa Christina om daarna achter te komen dat de aansluitende stoeltjeslift dicht is naar Champinoi. Goed aan gegeven in het dalstation, Not. Terug over deSaslong die er overigens heerlijk bij lag regelen we een ritje naar Wolkenstein en kom we iets later aan bij de Dantercepies. Bovenop waait het toch minder dan gisteren. Net als we het tunneltje door willen richting Colfosco breekt onze groep in tweeën. De kinderen en ik mogen er nog net door heen voordat de piste wordt afgezet. Bleek later dat de helikopter daar moest landen. Kinderen gingen volle galop verder en ik er achteraan. Had ze dus pas bij Colfosco te pakken om te vertellen dat hun ouders nog boven stonden. Na 15 min zijn we weer compleet en nemen we Piz Boe en daar sluit @Sndr aan om een paar afdalingen te doen. Via de lange blauwe piste met veel wind tegen komen we bij San Cassino aan om ruim 10-15 min aan te schuiven naar Piz Sorega. Lift staat een aantal keer stil. Waarschijnlijk ook te maken met de wind boven. Daar nemen we afscheid van @Sndr en gaan richting Badia. Waar dit stuk normaal zeer rustig is moeten we toch regelmatig een paar minuten wachten. Eindelijk komen we bij Tana Dell orso. We verwachten de paardenkoets maar worden opgehaald met een busje. Das lekker!! Zat net die kinderen te vertellen dat we een verrassing hadden. Eenmaal ingestapt vroeg ik waar de paarden waren. Het antwoordt was dat ze verwerkt waren in het kerst diner.

null

Maar toch een gezellige tent waar we lekker gegeten hebben. Daarna naar het kerkje.
null

null

null

Een van mijn jongens valt twee keer behoorlijk ongelukkig en kan gelukkig mee rijden vanaf La Villa. Met een kleiner groepje stappen we in de Piz la Illa. Deze gondel kruipt omhoog en valt steeds uit en eenmaal boven beseffen we dat het krapjes wordt om Wolkenstein te halen. We moeten nog twee liften voordat we in Corvara zijn en lopen hier veel tijds verlies op. Continue stoppen de liften of draaien langzaam. We mogen als laatste nog de gondel in naar Sella-Joch ondanks we al bijna 10 min later zijn. Ondertussen had ik geregeld dat we op gepikt zouden worden net onder het midden station omdat we waarschijnlijk de twee laatste stoeltjesliften niet zouden halen.
null

Duidelijk niet echt onze dag. Merkte dat er veel onrust was in het gebied. Waarschijnlijk ook omdat de Sell-Ronda gesloten was. Daardoor was de verspreiding minder groot en de wind gaf nog al wat problemen voor de liften. Eens kijken wat de dag voor ons morgen in petto heeft.

May the ski force be with you !!

Welke restaurantje is dit? Toch niet Scotoni?

Tana Dell orso in Badia. Andere zijde van het gebied

May the ski force be with you !!

Vorig jaar hadden wij een taxi nodig vanaf Armentarola naar Wolkenstein. ??? Alles wat tegen kon zitten zat ook tegen die dag. En dan hadden we nog het geluk dat de Grödnerjoch die dag weer voor het eerst open was, anders hadden we echt een probleem gehad.

Dat restaurant, Tana Dell Orso, daar kom je toch via de piste bij het kerkje? Klopt het dat je dan je skies ergens moet achterlaten?

Weer bedankt voor je berichtje en fijne vakantie nog!

Je laat inderdaad je skies staan in het rek. Vandaag stond er een beer op te letten.

May the ski force be with you !!

O, met die beer er naast zal niemand ze meenemen ?

Volgende keer afdalen tot middelstation en bij Lee gaan eten, wat een superhut is dat! Maar lekker hoor daar

Die is me bekend, inderdaad heerlijk eten.

@CJAHulskamp best skitracker installed. ⛷??? Proud ambassador for iSki in the Benelux

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

@CJAHulskamp best skitracker installed. ⛷??? Proud ambassador for iSki in the Benelux

Ischgeil op 28 dec 2016 23:17

@Ischgeil

null

May the ski force be with you !!

Laatste verslag vanuit Val Gardena. Morgen doen we nog een ochtend en dan terug naar NL. Eindelijk na twee dagen wind is na genoeg windstil. Maar het is drukker geworden en de wind heeft de pistes niet goed gedaan. Veel stukken zijn erg hard en zelfs ijzig. Iets wat ik amper gezien heb de laatste 4 jaar.

null

De jongens willen nog eens het funpark in en de boardercross doen. En ik was nog niet geweest bij het koe restaurant of te wel Rif Frederick August. Maar ik vindt het druk. Bij bijna alle liften toch snel 5 min wachten.
null

Zelfs bij de 8 persoons Paradiso stond meestal een rij. Bij de boardercross vliegt een van mijn jongens nog al vreemd door de lucht.
null

We blijven een beetje hangen rond Piz Seteur en Piz Sella. Rond middaguur richting het koe restaurant.
null

null

null

Na eten blijft druk en zoeken maar de rust op bij Monte Pana. Het is niet heel uitdagend stuk daar maar we kunnen daar steeds met de lift omhoog zonder wachttijden.
null

null

We drinken en eten nog iets klein en we tukke langzaam weg in het zonnetje.
null

null

Daarna nemen we de snelle weg terug en komen terug in de drukte.
null

Hiermee eindigd het verslag. Wederom heerlijk week gehad. Eigenlijk is alles open en pistes liggen er goed bij. Begin van de week vond ik ze zeer goed. Maar wat me vooral opviel dat het drukker was als andere jaren.
Waarschijnlijk is het laatste keer kerst vanuit Val Gardena en gaan we een ander stuk van de Dolomieten de komende kerst opzoeken. Voor wie komend seizoen gaat, Veel plezier !!!

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 29 dec 2016 17:17

May the ski force be with you !!

Bedankt weer voor je verslag, @CJAHulskamp! Leuk om te lezen dat jullie weer een heerlijke week hebben gehad. Maar waar die drukte nu ineens vandaan komt? Zou het dan toch komen door die filmpjes van @kristy?

Weet het wel zeker @Forza. Ze zijn ook wel erg goed, die filmpjes van @Kristy (+Michael natuurlijk). Maar ze is nu gelukkig aan het filmen in Salzburgerland.

Mooie foto’s van de mannen, @CJAHulskamp! Is dat hondje bij Fredrich August? Goede reis terug en groet van ons vandaag onder Lagazuoi (damn, te druk in Scotoni, vrees dat die Italianen ook allemaal die filmpjes van @Kristy kijken).

https://cdn.wintersport.nl/forum/17/54860a7c4c471628c45c9973...

Plaats een reactie