Binding niet precies in het midden

null
null

Heb gisteren nieuwe ski’s binnen gekregen en nu viel het mij op dat 1 binding niet precies in het midden gemonteerd is. Ga je dit merken tijdens het skiën of merk je daar niks van?

Als dit maar bij één ski voorkomt, lijkt het me ronduit slordig als deze op het oog al scheef is gemonteerd/geboord, of je dit nu merkt of niet.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Denk niet dat je 't merkt. Maar als dit nieuw zo geleverd is, wel slordig. Zou zeker even met de leverancier overleggen.

*bericht bewerkt door evr66 op 07 jan 2017 18:48

Edwin van Riel

Dit komt wel eens voor als de eerste schroef in 1 x vast wordt gedraaid, dan trekt de binding als het ware " krom ". De schroeven even losdraaien, rechtdrukken en weer vastschroeven. Uiteraard door de winkel laten doen, dan zie je gelijk de service en hoe dit opgelost wordt of dat ze er geen verstand van hebben.

*bericht bewerkt door nero op 07 jan 2017 18:35

Heb ze in Duitsland besteld dus langs de winkel gaan wordt helaas een beetje moeilijk.
Had ook al contact gehad met de winkel en die vroeg of ik dacht dat ik het zou merken bij het skiën. Kon ze evt terug sturen en dan zouden ze ze op nieuw monteren maar daar worden ze ook niet echt beter van lijkt mij als ze er net naast nieuwe gaten boren.

Ik zie alleen het ‘stop-ski’ gedeelte. Dit is vaak een los deel van de binding. Het kan ook zijn dat alleen deze scheef zit. Kun je een foto maken van de gehele achterbak?

Click. Click. Peace

Het is een Tyrolia zo te zien dus stopper is irrelevant aangezien deze dezelfde gaten gebruikt als de voorste 2 van de achterbak.

*bericht bewerkt door nero op 07 jan 2017 19:35

null
null
null

Gewoon slordig, laat ze het maar oplossen zonder te herboren.

*bericht bewerkt door nero op 07 jan 2017 20:26

Het lijkt er inderdaad op dat de binding scheef zit. Dit kan ook komen als men de rubberdoppen die op de boormal zitten niet goed geplaatst of teruggeplaats heeft.

In principe moet dit opgelost worden door de winkel waar je deze gekocht hebt. Of er moet een hele duidelijke uitleg zijn waarom en hoe, door iets wat wij niet op foto kunnen zien.

En bij nieuwe ski’s moet dit inderdaad opgelost worden zonder te laten herboren.

Click. Click. Peace

Ik stuur ze maandag gewoon terug en dan moeten ze het maar oplossen.

ff iets anders. De binding staat afgesteld op een absoluut maximumwaarde voor de gewone consument. Hier hoort niveau ver gevorderd tot expert bij en boven de 95 kg. Klopt dit?

Alleen mensen die weten wat ze doen zetten een binding boven deze waarde.

ff iets anders. De binding staat afgesteld op een absoluut maximumwaarde voor de gewone consument. Hier hoort niveau ver gevorderd tot expert bij en boven de 95 kg. Klopt dit?

Alleen mensen die weten wat ze doen zetten een binding boven deze waarde.

SPAM op 7 jan 2017 23:06

Niet dat ik weet waar ik naar moet kijken, maar ik bemoei me ook graag met zaken waar ik bijna niets vanaf weet.

Kijk jij heel toevallig net als ik naar het grijze lijntje rechts naast de twaalf op de laatste foto ipv het rode ’ dingetje’/indicatortje bij de acht op de eerste foto?!

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 07 jan 2017 23:55

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Volgens mij staat hij iets boven stand 8. Lijkt me een redelijke instelling voor als je een klein beetje kunt skiën en niet heel licht bent.

Ik zie de bak ook op 8 staan…

http://www.dinsetting.com/
ik meen 8 of 8,5 op de binding te zien staan. welke optie je ook in de dinsettingtool invult hoger dan 8,5 krijg je hem niet. zeker niet als je eerlijk bent over je niveau.

8 is wel hoog ja. Zelfs als je zwaar bent.

Wel echt slordig van die scheve binding. Komt helaas vaak voor!

Heb alleen schoenzoollengte en gewicht doorgegeven. Maar laat ze sowieso voor ik ga skiën aftellen bij een winkel waar ze er een speciaal apparaat voor hebben. Kost 10,- en dan weet ik zeker dat ze goed staan ingesteld.

Heb alleen schoenzoollengte en gewicht doorgegeven. Maar laat ze sowieso voor ik ga skiën aftellen bij een winkel waar ze er een speciaal apparaat voor hebben. Kost 10,- en dan weet ik zeker dat ze goed staan ingesteld.

Dv op 8 jan 2017 10:40

heel verstandig. het kan overigens best zijn dat de waarde in de buurt van die 8 of zelfs 8,5 uitkomt maar dan zou dat moeten kloppen met een flink gewicht, dan ben je niet te klein en heb je enorm veel ervaring.

succes met het oplossen van het binding probleem. Overigens heb ik zelf wel eens gehad met online bestelling dat de binding niet helemaal in het midden stond. dus iets dichten bij de ene zijde van de ski dan bij de andere. Ze stonden wel recht uitgelijnd. Daar heb ik toen eigenlijk niets van gemerkt tijdens het skiën. maar slordig is het wel.

http://www.dinsetting.com/
ik meen 8 of 8,5 op de binding te zien staan. welke optie je ook in de dinsettingtool invult hoger dan 8,5 krijg je hem niet. zeker niet als je eerlijk bent over je niveau.

SPAM op 8 jan 2017 10:18

Ik zou maar gewoon toegeven dat je dacht dat hij op 12 stond ;) Die dinsettingtool kan best hogere waarden aangeven hoor:

null

Maar volgens mij zitten er foutjes in de tool. Als ik mijn gegevens invul, schoenmaat zit rond de 310mm:
voor 311-330mm:
type 1: 6.0
type 2: 7.0
type 3: 8.5
Tot zover alles ok, maar voor 291-310mm:
type 1: 6.5
type 2: 5.0
type 3: 9.5

Die waarde voor type 2 klopt natuurlijk niet! Ik ben type 2 overigens en heb mijn achterbakken op 7.5 staan. Trouwens, een aardig detail is dat met een kleinere schoenmaat je bindingen strakker moeten staan. Dat klopt natuurlijk, want met kleine voeten is de hefboom om je enkel/onderbeen te breken een stukje korter.

zit idd een foutje in bij type II skiër. Ik kan zelfs een waarde 11,5 uit het systeem halen. je bent dan wel langer dan 1,95, zwaarder dan 95 kilo expert en hebt een heeeel erg kleine maat schoenen.

overigens zijn de andere waarden die het tooltje oplevert wel conform de tabellen die ik eerder heb gezien. ff googlen levert vergelijkbare tooltjes op die geen/minder fouten bevatten. FF naar een shop is overigens voor de gemiddelde consument een betere optie.

Dank voor de link naar die DIN-calculator. Eigenlijk nooit gebruikt maar binding moet toch een tandje strakker van 8 naar 9, leerzaam topic!

Kan mij niet voorstellen dat dit in Duitsland is gebeurd…

Kan mij niet voorstellen dat dit in Duitsland is gebeurd…

BasTimmermans op 9 jan 2017 10:35

Zeker wel, in Duitsland zit echt zo weinig kennis echt om te janken! Je wilt niet weten hoevaak dit daar gebeurd!

Idd in Duitsland besteld bij 3s-ski,bestaan al sind 1960 dus enige ervaring hebben ze wel. Misschien personeel met minder ervaring in dienst of gewoon iemand die zijn dag niet had☺. De eigenaar zelf is op vakantie en zou morgen contact opnemen over het terugsturen.

Zolang boren handmatig gebeurt en je bij die mallen die rubberen dopjes moet gebruiken, blijf je een klein beetje speling houden. En t is mensenwerk, dus gebeurt het nu eenmaal… ;)

Lekker terugsturen en zorgen dat je een paar krijgt dat niet twee maal geboord is… (zoals een meer dan prima te boek staande Nederlandse winkel bij mij wel eens heeft gedaan).

Plaats een reactie