Skispullen bij Transavia

Zijn er mensen met ervaringen met de optie ‘speciale ski bagage’ van Transavia?

Ik heb een skitas die prima groot is en daar zou ik dan twee sets (dus twee paar ski’s, schoenen en stokken en helmen) in willen doen. Nou mag je er officieel maar 1 setje in doen.

Ben wel eens met transavia vanaf Rotterdam naar Innsbruck gevlogen en had niet echt het idee dat ze erg streng waren op de inhoud van de tas…

Andere optie zou zijn om die tas als normale ruimbagage mee te nemen, gezien dat alleen op gewicht gaat en niet op afmeting.

Naar mijn ervaring wordt je skibagage alleen gewogen. Zolang je onder de 15kg blijft met 2 paar ski’s, schoenen, stokken en helmen (wat ik zeer betwijfel) zal er geen haan naar kraaien.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Je mag niet je wintersporttas als gewone ruimbagage inchecken, geldt dan nog steeds als skiset, waar je €25 voor betaalt. Valt onder bijzondere bagage, ook als je het als normale probeert in te checken.

Je kan inderdaad proberen of ze niet naar de inhoud kijken (best aannemelijk, maar dan mag ie zeker niet zwaarder dan 15kg zijn.

*bericht bewerkt door FrankW op 16 jan 2017 17:30

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

@Embee Aldus schiphol en Transavia is ruimbagage pas speciale bagage zodra de afmetingen groter zijn dan 3x1.15x90 cm, omdat ze dan niet door het ruim passen, en zou, zolang het binnen het gewicht valt, skibagage ook als normale bagage meekunnen… En ze vermelden dat een skiuitrusting inderdaad onder speciale bagage valt, maar als je zowel de skiuitrusting als je normale kleding en bagage in 1 tas doet…
@FrankW Zoals je bij onderstaande link kan zien, is bij de meeste speciale bagage een maximaal gewicht gespecificeerd, behalve bij skibagage.
Vandaar de vraag ;)
https://www.transavia.com/en-EU/service/special-luggage/…

*bericht bewerkt door sneeuwkabouter op 16 jan 2017 17:48

https://www.transavia.com/nl-NL/service/bijzondere-bagage/…

Hier staat heel duidelijk dat het maximaal 15 kg mag zijn. Ik heb al heel vaak gevlogen met een ski-uitrusting via Transavia. Ik stop er altijd wat skikleding bij in. Maar zorg wel dat ik niet boven de 15 kg. kom.

https://www.transavia.com/nl-NL/service/bijzondere-bagage/…

Hier staat heel duidelijk dat het maximaal 15 kg mag zijn. Ik heb al heel vaak gevlogen met een ski-uitrusting via Transavia. Ik stop er altijd wat skikleding bij in. Maar zorg wel dat ik niet boven de 15 kg. kom.

Ans-ski op 16 jan 2017 18:08

Grappig dat het bij de Nederlandse link wel in de ‘titel’ staat maar bij de Engelse link niet… (ben gewend dingen in het Engels op te zoeken…)

Gaan ze dan wel een beetje zuinig met je spullen om?
Of worden deze bagagestukken ook als stortmand-product behandeld

*bericht bewerkt door Wintergast op 16 jan 2017 20:17

Ik had ook de NL’se link bekeken (Transavia is NL, meestal werkt land van herkomst beste als taal). Vreemd dat bij de vertaling niet staat.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

Er wordt redelijk voorzichtig met odd size bagage omgegaan, naar mijn ervaring ( zowel met ski en fiets ) Het gaat meestal in een aparte kar omdat deze niet in het reguliere bagage systeem kan.

Het hangt ook af van de bagage afhandelaar, maar daar heb je bijna geen invloed op

Het hangt ook af van de bagage afhandelaar, maar daar heb je bijna geen invloed op

Superskismurf op 16 jan 2017 21:46

Dat “bijna” kun je gerust weglaten …

Verder wordt er over het algemeen wel goed omgesprongen met ski’s etc. Heb er geen slechte ervaring mee (HV, KL)

Rob

Ik ben meerdere jaren met Transavia, vroegah BasicAir, gevlogen om in Andorra te kunnen snowboarden. Nooit beschadigde spullen ontvangen, dus dat gaat goed. Verder is er tegenwoordiger een max gewicht voor je wintersportset, dus hoeveel er in zit kijken ze niet naar. Tenzij je tas te groot wordt. Mijn snowboardtas is in elk geval nog nooit open geweest en daar kan ik alles in kwijt voor 1 week wintersport.

Plaats een reactie