Sneeuwsituatie Winterberg (deel 2)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Skiliftkarussell Winterberg

Vandaag heeft het al regelmatig gesneeuwd en nu door de uitstraling van die sneeuw koelt het extra snel af. Zelfs op de kappe zijn ze al flink aan het spuiten. Op deze manier kan zaterdag de hoofdas van rauer bush tot aan de kappe open. De poppenberg heeft een dusdanige hoge capaciteit dat ze na 2 goede nachten met vorst open kunnen.

Matthias123 op 29 nov 2017 18:49

Zaterdag zal echt nog niet zoveel open zijn, hoe mooi het ook zou zijn. Of ze moeten vrijdag al de hele dag effectief kunnen door besneeuwen. Vorig jaar had de Bremberg en Schneewitchen meer dan zat sneeuw om open te kunnen, maar hebben ze ook nog een week gewacht om goed te kunnen besneeuwen. Rauher Busch zal 100% zeker open gaan, maar verder zal het beperkt blijven verwacht ik. Weekend erop wellicht dan wel de hele hoofdas open.

Op de Bremberg en Astenstrasse na staat alles aan nu, zover ik dat zie op de webcams. Ze gaan er echt vol voor. De Astenstrasse is een onbelangrijke piste en de blauwe Bremberg afdaling is dusdanig vlak dat ze denk ik pas gaan besneeuwen bij optimale omstandigheden voor productie.

Ik heb in ieder geval net een pension geboekt van 8-10 December.
Nu maar hopen dat het geen waterballet wordt dat weekend. (Nu ja, wandelen daar is ook mooi, en als het echt te slecht wordt €100 kwijt…).

*bericht bewerkt door FORZAM op 29 nov 2017 21:52

Op de Bremberg en Astenstrasse na staat alles aan nu, zover ik dat zie op de webcams. Ze gaan er echt vol voor. De Astenstrasse is een onbelangrijke piste en de blauwe Bremberg afdaling is dusdanig vlak dat ze denk ik pas gaan besneeuwen bij optimale omstandigheden voor productie.

Frank9 op 29 nov 2017 21:47

.

Bremberg wordt nu ook 1 voor 1 ingeschakeld. Reken er maar op dat ze elk moment pakken nu, ook al is het niet voor 100%.
Overigens zoals verwacht, als het koud genoeg is zal er dit weekend geen lift draaien en wordt er sneeuw gemaakt. Bron: facebook winterberg

Op de Bremberg en Astenstrasse na staat alles aan nu, zover ik dat zie op de webcams. Ze gaan er echt vol voor. De Astenstrasse is een onbelangrijke piste en de blauwe Bremberg afdaling is dusdanig vlak dat ze denk ik pas gaan besneeuwen bij optimale omstandigheden voor productie.

Frank9 op 29 nov 2017 21:47

.

Bremberg wordt nu ook 1 voor 1 ingeschakeld. Reken er maar op dat ze elk moment pakken nu, ook al is het niet voor 100%.
Overigens zoals verwacht, als het koud genoeg is zal er dit weekend geen lift draaien en wordt er sneeuw gemaakt. Bron: facebook winterberg

Komend weekend de hele tijd tussen -5 en -10 graden verwacht. voluit sneeuw knallen dus. Begrijpelijk dat ze dan liever de kerst veiligstellen in plaats van voor een paar honderd toeristen open gaan. Nog een weekje geduld dus voor uitgebreide skimogelijkheden. Als er nog een paar cm valt zal de oefenweide op de Herrloh wel draaien, maar dat is nog onzeker.

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 29 nov 2017 22:20

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Komend weekend de hele tijd tussen -5 en -10 graden verwacht. voluit sneeuw knallen dus. Begrijpelijk dat ze dan liever de kerst veiligstellen in plaats van voor een paar honderd toeristen open gaan. Nog een weekje geduld dus voor uitgebreide skimogelijkheden. Als er nog een paar cm valt zal de oefenweide op de Herrloh wel draaien, maar dat is nog onzeker.

Harry(Winterberg) op 29 nov 2017 22:19

Het is idd beter zo, volgens mij kunnen er makkelijk een aantal pistes open zaterdag / zondag. Maar dan is weer commentaar dat de besneeuwing aanstaat overdag. Voor mensen is het nooit goed op die manier. :)

Ik ben heel benieuwd, naar volgend weekend met name. Zou wel een heel leuk en vroege start zijn en aangezien er toch niemand bezig is met skien durf ik het nu in t weekend nog wel aan…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

De kannonen staan sinds de middag uit nu. Kennelijk is het nu te warm? Ben benieuwd of ze vanavond weer aan gaan. Ze gaan dit weekend volop produceren en zeker niet open. Volgend weekend denk ik dat ze wel open gaan.
@Roy83 zeker doen als ze nu open gaan. Voor de kerst valt het altijd mee. Ik ben vorig jaar ook een doordeweekse dag in de kerstvakantie geweest en zelfs dat valt mee. Op de pistes moet je slalommen maar je hoeft nauwelijks nog te wachten bij de liften .
Dat was vroeger wel anders, toen er nog maar een paar stoeltjesliften waren stond je een half uur voor een sleeplift.

Voor de liefhebbers van brullende kanonnen, Winterberg

null

null

null

The older I get, the better I was

De kannonen staan sinds de middag uit nu. Kennelijk is het nu te warm? Ben benieuwd of ze vanavond weer aan gaan. Ze gaan dit weekend volop produceren en zeker niet open. Volgend weekend denk ik dat ze wel open gaan.

@Roy83 zeker doen als ze nu open gaan. Voor de kerst valt het altijd mee. Ik ben vorig jaar ook een doordeweekse dag in de kerstvakantie geweest en zelfs dat valt mee. Op de pistes moet je slalommen maar je hoeft nauwelijks nog te wachten bij de liften .
Dat was vroeger wel anders, toen er nog maar een paar stoeltjesliften waren stond je een half uur voor een sleeplift.

Frank9 op 30 nov 2017 18:34

Die geringe wachttijden zijn alleen voor de kerstdagen. Vanaf de 27e is het bal. Dan kan je bij de Sürenberg nog ste binnen 2 minuten de 8-zitter in, maar is het elders wel erg druk. Inderdaad niet meer zo erg als vroeger. Sinds de aanpassingen aan de liften 10 en 12 loopt het daar ook veel vlotter door

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 30 nov 2017 19:03

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ik ben heel benieuwd, naar volgend weekend met name. Zou wel een heel leuk en vroege start zijn en aangezien er toch niemand bezig is met skien durf ik het nu in t weekend nog wel aan…

Roy83 op 30 nov 2017 18:14

In december gaat het inderdaad nog prima in Willingen en Winterberg in het weekend. Voorgaande jaren zodra het mogelijk was direct het eerste weekend gegaan en mij altijd verbaasd over de rust… Helaas kan ik volgend weekend met geen mogelijkheid, anders wist ik het wel. 17 december maar eens kijken of er mogelijkheden zijn…

Indien de condities goed zijn, doen ze dan door de week ook open?
Of is dit enkel in het weekend. Planning is om op 15december (woensdag) een dagje te gaan.

Het is nu ook al weer geruime tijd lekker aan het sneeuwen in Winterberg. De afgelopen dagen lijkt het toch systematisch meer te sneeuwen dan afgegeven. Ook voor vandaag stond er maar 1cm op maar al met al is er denk ik al een 5 a 10cm gevallen.

Born to Ride

Al bekend of WInterberg morgen of zondag open zijn, men kijkt wel of het mogelijk is. Zit komend weekend in Dusseldorf, omrijden om een paar uur te skien zou dan leuk zijn.

@michelr als het koud genoeg is blijven overdag de kanonnen aan en zullen de liften niet draaien. Zondag gaat echter de temperatuur omhoog dus er is een kans dat als de temperatuur dusdanig stijgt dat ze niet kunnen spuiten ze misschien enkele liften openen. Voor zaterdag zou ik er vanwege de lage temperaturen in ieder geval niet op rekenen. Het beste kan je de Facebook pagina van Winterberg volgen, die zijn altijd erg up to date met info geven.

Born to Ride

De stijging valt mee zoals ik zie, en de facebookpagina hou ik in de gaten. Zou mooi zijn ben toch in de buurt dan even een dagje mee pikken.

Om 12 uur gaat de rechter lift op de Herrloh-oefenweide open in Winterberg. Ook de skischool en skiverhuur naast Vakantiehotel Der Brabander zijn open. Sleetjes worden ook verhuurd.
Voor beginners en gezinnen met kinderen toch een erg leuke piste. Momenteel ca. 15 cm sneeuw van goede kwaliteit.
Ik verwacht niet dat er dit weekend nog meer liften open gaan, of het moet een 2e lift op de oefenweide zijn als het wat drukker wordt.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Situatie nu op de Kappe :

null

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Mmm, op de site van winterberg stond dat ze nog niet zouden openen …

Op de Facebook Skiliftkarussell Winterberg staat ook dat alles dicht is, en je de pistes niet mag betreden.
@Harry, is deze lift niet het eigendom van de brabander? En betreft het de eigen skischool van de brabander?

Geniet van elke dag, het leven is al kort genoeg!

Op de Facebook Skiliftkarussell Winterberg staat ook dat alles dicht is, en je de pistes niet mag betreden.

@Harry, is deze lift niet het eigendom van de brabander? En betreft het de eigen skischool van de brabander?

Maartje op 2 dec 2017 11:57

Skischool Der Brabander is open, maar onze lift (de middelste) nog niet. Wel is de rechterlift open op de oefenweide, deze is van de familie Sonntag. Waarom de Skiliftkarussell dit niet meldt is mij ook een raadsel. De overige pistes mogen inderdaad niet betreden worden, maar de Herrloh is als natuursneeuwhelling al helemaal gezekerd met hekjes,netten e.d., dus kan die gewoon open
Je kunt nog tot half 5 de actie zien op 1 van de 2 webcams https://www.skiliftkarussell.de/aktuell/360-live-mediacam.ht… Dat is de linker webcam, waar het zomer en winter altijd 0,0 graden is ;-)

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 02 dec 2017 16:13

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Ze verwachten volgend weekend te openen volgens hun Facebook site, als de omstandigheden goed blijven. Er is kennelijk niet zoveel sneeuw geproduceerd als verwacht, maar inmiddels staan vrijwel alle kanonnen weer aan. Vanavond wordt het goed koud dus zal men flink kunnen produceren. Vannacht/Morgenochtend valt er natuursneeuw, die in de lage delen van het Sauerland overgaat in regen in de loop van de dag. In Winterberg blijft het waarschijnlijk net koud genoeg voor sneeuw en dat kan best wel eens een aardige laag opleveren. Helaas gaat het maandag dan wel echt regenen tot op hoogte. Ik verwacht dat de sneeuw dat op de pistes wel genoeg overleeft voor die opening volgend weekend maar het is wel jammer van het prachtige winterse plaatje nu.

*bericht bewerkt door Frank9 op 02 dec 2017 16:57

Indien de condities goed zijn, doen ze dan door de week ook open?
Of is dit enkel in het weekend. Planning is om op 15december (woensdag) een dagje te gaan.

JeffreyM op 1 dec 2017 10:14

Iemand die hier een idee over heeft? Ik ben van plan de 12e een dagje die kant op te gaan mits geopend.

Wij hopen maandag de 18e te gaan als minimaal de hoofdas open is. Vandaag was in ieder geval een hele goede dag daar met veel sneeuwval en temperaturen die een graad op 3 lager waren dan verwacht. Er is lekker veel kunstsneeuw geproduceerd en dat in een mix met natuursneeuw geeft een prima base

Born to Ride

Ik ga donderdag beslissen of ik het weekend heen ga. Blijf het in de gaten houden.

Komend weekend gaan waarschijnlijk de meeste liften en pistes open. Er wordt slechts geringe dooi verwacht met vrij weinig neerslag en vanaf donderdagavond weer afkoeling. Al met al prima vooruitzichten.
Ook op werkdagen zijn dan alle belangrijke liften en nagenoeg alle pistes open.

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Gun ons weer een lang seizoen :)

Inmiddels is het ook in Winterberg boven 0. De sneeuw op de bomen verdwijnt langzaam. Toch ben ik wel positief over de opening komend weekend. Er ligt gewoon veel en vanaf vrijdag wordt het weer koud en kunnen de kanonnen weer aan. Volgens @roel komt er in het weekend mogelijk een nieuwe lading sneeuw voor het Sauerland. Misschien kan hij daar in het volgende bericht wat meer over zeggen. Ik verwacht volgende week een dagje doordeweeks te gaan.

is het al duidelijk dat ze open gaan komend weekend? ben anders van plan het weekend heen te gaan. Kan het nergens duidelijk vinden namelijk.

bvd

proost

Plaats een reactie