St Sorlin 7 jan t/m 14jan 2012

Ik ga samen met mijn vriendin en nog een vriendin naar Les Sybelles (St sorlin)…

Nog meer mensen aanwezig daar in die periode, en zin om een keer af te spreken?

Wij zijn 1 boarder en 2 boardsters die niet vies zijn van piste/park en poeder.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik zit van 20 t/m 29 in St. Sorlin met m’n vriendin, dus we komen elkaar niet tegen.

Welke appartement/chalet/hotel heb jullie gekozen?

Veel plezier gewenst!

Ha Timeas jammer dat je net wat later gaat. Wij hebben via sunweb een mega cheap hotel geboekt. Hotel L’Etendard de Saint Sorlin heet het. verwacht er niet veel van omdat het zo goedkoop was als we maar kunnen boarden dan is het al snel goed.

en jij?

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Wij zitten in Résidence L’Orée des Pistes. Dat ligt een beetje hogerop in het dorp aan de piste, daardoor kun je eerst al een stuk de piste af skiën voordat je bij de lift bent. Was ook niet zo duur. Want wij zijn ook al snel tevreden als er tenminste maar sneeuw ligt ;-)
Het ligt naast het restaurant Le Barock, waar je overigens prima kunt lunchen en dineren.

Ik zat vorig jaar in Le Corbier en dus in hetzelfde gebied. Ik vond het een heel prima gebied. Er zijn inderdaad enkele vlakke verbindingspistes (zoals vermeld werd in je vorige topic), maar een beetje wintersportliefhebber neemt die voor wat ze zijn. Ook zijn er enkele oude en vooral trage (sleep)liften (zoals ook vermeld in je vorige topic), maar met een beetje tactische liftenkeuze, zijn die op veel plekken goed te omzeilen. ;-)

Geniet ervan!

Enjoy the music of life!

Voor mij wordt het de eerste keer in dit gebied dus ben zeer benieuwd.

weet jij dan wel of het hotel wat wij geboekt hebben een beetje gunstig ligt? En het funpark? op de ene site staat dat deze in st. sorlin ligt en op een andere in Le Corbier? hebben ze meerdere parken?

Ach idd sneeuw en bergen maakt al veel goed. Heb zelf geen last van sleepliften dus zal goed komen.

Jij ook veel plezier daar!

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

De funparken zijn een beetje wisselend. In St. Sorlin doen ze alleen moeite als er genoeg sneeuw ligt. Is ook niet zo heel groot, er zijn er trouwens nog meer.

In Le Corbier is een funpark, maar dat ligt vrij laag op een piste die in de zon is, dus is vaak gesloten als er weinig sneeuw ligt.

Richting La Toussiere is een mooi funpark, met ook speciale lift.

Ik was vorig jaar in maart in St. Sorlin, toen was het redelijk drama qua sneeuw, maar eigenlijk nog best prima te skiën in het gebied. Zeker niet alles was open en ze hielden sommige pistes wat te lang open. Dorp was gevuld met net zoals wij, grote groepen studenten. Hing een redelijke sfeer, maar verder niet heel veel uitgeweest ofzo, om dat goed te ondervinden, bovendien was onze eigen groep al 65 mensen o.i.d.

Voorzieningen op de piste waren prima, mensen waren erg aardig, reisleiding van Sportura/TravelHorizon was knudde

goed.

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

null

Als je op deze pistekaart kijkt is bij geel/oranje ruitje van lift 18 een funpark (dat er altijd is)(dat ligt dus tussen de deelgebieden van Le Corbier, St. Sorlin en La Toussuire in). Daar heb je meerdere schansen, grindplataeu’s en nog wat meer. Die lift die er naast ligt is een sleeplift en je kan er halverwege uitstappen voor het funpark.
Verder maken ze zowel als in het deel van Le Corbier, St. Sorlin en La Toussuire soms nog aparte schansen, maar die zijn vaak op verschillende plekken.

Wat betreft jullie Hotel, ik heb het even opgezocht op googlemaps en het ligt natuurlijk niet zo ideaal als dat van ons, maar wel vlakbij de liften.
Indien je snel omhoog wil met de lift, dan zou ik wel naar de lift lopen die ietsjes verder (100-200m) ligt dan de lift die het dichtsbij jullie hotel is(geel/oranje ruitje 20, zie skikaart) en dan vervolgens lift 21 nemen. Dat zijn 2 snelle liften en als je boven bent kunt je er voor kiezen om zowel het gebied van Saint Sorlin onveilig te maken of richting de gebieden van Le Corbier of La Toussuire te gaan om daar lekker te boarden.

Hopelijk heb je er wat aan ;-)

Enjoy the music of life!

@ Timeas: Held!!!

Hier heb ik zeker wat aan! Mijn dank is zeer groot :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Leuk om te horen! Daar doe ik het voor ; )

Als je nog andere vragen te binnen schieten, dan hoor ik het wel.

Voor de rest is het hopen dat het lekker gaat dumpen voordat we gaan : )

Enjoy the music of life!

Ga deze maand al naar het gebied, de 30e stappen wij op de bus. Dus een weekje eerder. We gaan met een vriendengroep van 1 boarder, 2 ervaren skiers en 1 onervaren skier. Vorig jaar in Saint Jean gezeten, was inderdaad een ‘gat’. Saint Sorlin schijnt een stuk beter te zijn, vooral qua apres ski… Weet iemand waar het leuk stappen is in Sorlin??

Dit jaar ook weer verder met de eerste snowboardlesjes, ben benieuwd!
Nu nog hopen dat er wat sneeuw gaat vallen… Deze week moet het een beetje gebeuren niet waar?

Die sneeuw komt er wel als ik de vooruitzichten mag geloven!
Qua stappen zit je goed in de laatste week van januari. Op 27 januari vertrekken er 1000 studenten vanuit Nederland naar St. Sorlin om daar een mooi feestje te bouwen.

Sorry heb me vergist! Wij gaan van 20 t/m 29 naar Hotel L’etendard de Saint Sorlin.

7 t/m 14 januari 2012 in st jean ’ d arves.

Je zou vrijdag maar vertrekken naar een skigebied waar zoveel poeder ligt…

:) :) :) :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

En de weersverwachtingen van begin volgende week zien er ook perfect voor jullie uit!!! :O

Enjoy the music of life!

Je zal zaterdag maar je verjaardag in les sybelles vieren… woehoeeeeee tis bijna zover mensen.

Wij gaan met groepje van 28 jan tot 4 feb naar Le Corbier. Nog ff geduld dus.

Je zou vrijdag maar vertrekken naar een skigebied waar zoveel poeder ligt…

:) :) :) :)

Jeroen op 4 jan. 2012 17:06

Lucky you, met poeder is het gebied opeens echt een topgebied.

Onder ruitje zestien en daar in de buurt kan je mooi offpiste, maar ook als je bij La Toussiere links naar boven gaat en het richeltje over.

Maar mooiste vond ik toch wel bij Les Perrons dus de 20 en 21 omhoog nemen en dan een stuk naar rechts te lopen vanaf de lift gezien. Het is wel een klein stukje lopen, maar voor wie echt poeder wil skiën zeker de moeite waard.

Pas wel op voor het lawinegevaar!

Wie nooit valt zal niet weten waar z´n grens ligt.

"…"

Lucky you, met poeder is het gebied opeens echt een topgebied.

Onder ruitje zestien en daar in de buurt kan je mooi offpiste, maar ook als je bij La Toussiere links naar boven gaat en het richeltje over.

Maar mooiste vond ik toch wel bij Les Perrons dus de 20 en 21 omhoog nemen en dan een stuk naar rechts te lopen vanaf de lift gezien. Het is wel een klein stukje lopen, maar voor wie echt poeder wil skiën zeker de moeite waard.

Pas wel op voor het lawinegevaar!

FrankW op 4 jan. 2012 21:10

IDD het lawine gevaar zit ik ook met een scheef oog naar te kijken… Als het 5 blijft ga ik dus niet off piste!

Wel al wat info opgevraagd voor een mooie off piste toer met lawine eenheid enz… maar dat is nog te riskant bij dit hoge niveau.

Maar Frank wel super bedankt voor je info: Heb je runs gelijk geprint :)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Wij net terug uit saint sorlin!! wat een superweek!!! Veel sneeuw en veel zon Whaaaaa het was super, volgend jaar weer!

Whaahaa net terug een top gebied met heel veel off piste mogelijkheden!!! Alleen jammer dat er nu geen sneeuw meer bijvalt…

ben ook net terug van die ene super week… dit was de week van het seizoen!!! niets meer dan lol gehad en het was erg lekker…

http://youtu.be/S5b0bJVaS5Y

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Ik ga de 21e voor de eerste keer nar dit gebied met mijn vrouw, we zijn benieuwd

Lucky you, met poeder is het gebied opeens echt een topgebied.
Onder ruitje zestien en daar in de buurt kan je mooi offpiste, maar ook als je bij La Toussiere links naar boven gaat en het richeltje over.

FrankW op 4 jan. 2012 21:10

Let heeel goed op met "over het richeltje bij la Toussiere boven". Dit is een bekende offpiste vallei waar al meerdere dodelijk lawines geweest zijn. Weg blijven zodra er ook maar een beetje kans is op lawines (en ook zonder ervaring,…)

Maar mooiste vond ik toch wel bij Les Perrons dus de 20 en 21 omhoog nemen en dan een stuk naar rechts te lopen vanaf de lift gezien. Het is wel een klein stukje lopen, maar voor wie echt poeder wil skiën zeker de moeite waard.
Pas wel op voor het lawinegevaar!

FrankW op 4 jan. 2012 21:10

Als je van de 21 afstapt en begint aan Les Vallons kan je links aanhouden en een mooi stukje offpiste meepikken die uiteindelijk terug aan de lift uitkomt (tenzij je te laag aanhoudt) Let ook hier goed op; uitdagend terrein met rotsen en verborgen valkuilen. Wij hebben altijd radiocontact met iemand op de piste als we hieraan beginnen (en de 3eenheid)

Plaats een reactie