Skihelm met Visor

Ik ben op zoek naar eem helm. Nu heb ik een helm gevonden met een visor (van Eassun). Deed leek me wel handig als brildrager.

Heeft iemand daar al ervaring mee? Hoe bevalt zo’n helm?

Alvast bedankt!

Nogmaals even onder de aandacht brengen. Gaat met niet eens zo over het merk maar mee over de ervaring die iemand heeft met en skihelm met vizier.

Bedankt!

Heb zelf de Salomon Brigade en het bevalt prima. Je kunt alleen je skibril niet zo snel naar achteren doen als bij een helm zonder visor. Daarnaast is het ook handig als je je skibril meeneemt als je zo’n helm gaat passen/kopen, want soms past het niet helemaal optimaal. Sommige merken hebben ook een helm met een visor die je er dus ook af kunt halen (zoals bij de mijne).

@Jesse

Zo’n helm bedoel ik niet echt. Het gaat om een helm zoals deze

null

Let wel op welke kleuren vizier je neemt. Je moet er in principe een nemen welke doorzichtig is. As je een gekleurde hebt, b.v zilver is dat erg prettig als er zon is, als het bewolkt of sneeuwt heb je een probleem, je ziet dan niets. Verder is het ideaal voor brildragers.

Ik heb zelf deze helm in december gekocht en ben brildragend. Ik heb hem de eerste twee weken van januari in Les sybelles en Paradiski uitgeprobeerd.

De helm en het vizier zijn perfect en werken ideaal. Het vizier beslaat nooit, omdat deze verder van je gezicht afstaat dan een gewoon skibril (meer ruimte voor ventilatie). De helm komt met een zilver en geel vizier. M.n. het zilvere vizier werkte optimaal in de strak blauwe lucht. Het gele vizier vond ik persoonlijk minder, omdat ik daar minder tot geen diepte in zag (maar dit heb ik met alle gele vizieren) met slecht weer.

Ondanks dat ik erg tevreden ben over de helm vind ik dat er drie (kleine) nadelen aan zitten:

  1. Mijn bril (die is wat hoekiger en verder uitstaand dan normaal), paste niet onder het vizier. Dat werd dus lenzen dragen.
  2. Sneeuw/ijsval van de bomen heeft door de snelheid enkele krasjes op mijn vizieren achtergelaten
  3. bij erg koud weer in combinatie met sneeuwval bevroor het schuifmechanisme van het vizier. Gelukkig loste dit snel op in een hutje.
If you snooze, you loose!

Ik heb nu een aantal modellen gepast en dezelfde ervaring als Jeff: mijn bril past niet goed onder het vizier. Dus mocht je aanschaf overwegen zou ik je aanraden om de helm "live" te passen.

mama on a mission in the snow

Jaagt de wind endus evt sneeuw niet onder het scherm door?

@SPAM

Het vizier is gebogen en groot genoeg om de wind af te buigen, zodat het niet er onderdoor komt.

Ik heb in diverse sneeuwstormen gezeten in die eerste week van januari en ik had geen last van wind of sneeuw die er onderdoor kwam. Zoals gezegd vond ik het gele vizier wel slechter met zien van dieptes.

If you snooze, you loose!

@Jeff:
vreemd; want met gele glazen zie je normaliter bij slecht weer meer contrast en daardoor meer diepte!

Als het wit is kun je er over naar beneden...

@Greenfield

I know, zal wel aan mijn superman ogen liggen. ;-) Ik zag soms nml meer zonder vizier, dan met vizier (dit heb ik ook met oranje skibrillen) in slechte weersomstandigheden.

Alleen lastig met al die sneeuw enzo. De oplossing: vizier half open om de sneeuw tegen te houden er onderdoor kijken ;-)

If you snooze, you loose!

Plaats een reactie