Scheur in beschermlaag skibroek

Tijdens het skien heb ik met mijn staalkant een klein scheurtje geskied in de pijp van mijn (gloednieuwe) skibroek, het gaat dan specifiek om het zwarte gedeelte wat voor extra bescherming moet zorgen. Moet dit direct gerepareerd worden of kan ik deze week hier nog mee doorskiën? Heeft iemand ervaring met het repareren of laten repareren van dit soort gaatjes? Het gat is ongeveer 1 a 1,5 cm groot.

Alvast bedankt!

Gewoon mee doorskien, hebben alle broeken eigenlijk wel.

Stukje ducttape erop en lekker doorskiën.
Je kan het bij thuiskomst lijmen.

*bericht bewerkt door Skimams op 07 feb 2017 17:20

mama on a mission in the snow

Zit al jaren in beide broeken. Doe ik niks mee.

Niet lullen, skiën!!!

Evt afplakken met een tape. Thuis met plakvlieseline repareren. Stukje vlieseline door het gaatje prutsen, zorgen dat het goed vlak ligt op de iso
Atielaag. Strijkbout erover en het is onzichtbaar gerepareerd.

Ik heb er een beetje Seam Grip op gesmeerd, scheurt het in ieder geval niet verder. Doet het al 2 jaar prima.

Bij de betere outdoor of wintersportzaak verkopen ze van die stickers die je er op kunt strijken. Werkt perfect!

Sporttape aan de binnenkant plakken

Mijn broek heeft meerdere van die scheuren. Het zal, de broek functioneert nog prima. Enige nadeel is dat er in de loop van de dag soms wat sneeuw in verzamelt, dus als er echt grote klonten in zitten kan het slim zijn om dat eind van de dag even te verwijderen zodat je de volgende dag weer een droge broek hebt.

Seam grip is sowieso prima spul! Ook voor mijn jas gebruikt. je ziet het wel, maar het werkt. Zou er in ieder geval voor zorgen dat het gat niet groter wordt. Ik ben geen fan van tape en dat soort dingen. iets erop strijken lijkt mij ook niet goed voor het materiaal

Not all who wander are lost

Plaats een reactie