Hoe is de reis verlopen in de voorjaarsvakantie?

Voor de terugreis:
Afgelopen woensdag terugereden via a7 a6 a61. Voor Heilbronn liep het behoorlijk vast op de a6 door vrachtwagens die massaal stil vielen op de rechter en middenbaan. Dit leverde een behoorlijk chaotische situatie op. Na Heilbronn gebeurde dit nog een keer. Opletten daar.

Misschien dat het in het weekend minder is doordat er minder vrachtwagens op de weg zitten.

Superskismurf op 26 feb 2017 19:57

Woensdag ervoor terug gereden en dezelfde ervaring: geen file, maar wel veel vrachtwagens in de file op de rechterbaan. Linkerhand reed nog goed door

De reis is uitstekend verlopen.
Heenreis kleine file gehad waardoor we 45 minuten vertraging hadden. Geen controle gehad bij de grens bij passau, terwijl er aan de overkant een dikke file stond.
terugreis wederom uitstekend en overal inclusief de grens netjes kunnen doorrijden.

een puntje van kritiek, wat belachelijk veel werkzaamheden met wegversmallingen :)

Gisteren om 10;00 uur vertrokken uit Fugen/Zillertal. Had begrepen dat er weer grenscontrolles waren, dus binnendoor via Achensee en Bad tollz gereden(mooie weg). Heb weer de 3 genomen, vrijwel overal door kunnen rijden, alleen bij Keulen een kleine file wegens een ongeluk. Precies om 20:00 stond de auto voor de deur in Hoofddorp. De baustellen vond ik meevallen en het merendeel was beperkt tot 100km/uur ipv 80 km/uur. Ik was dus weer dik tevreden met mijn gekozen route!

@Drikus , ja dat is in Helmond. Beetje laat maar de WiFi is niet zoals in Nederland hier op zo’n 1200 meter hoogte midden in de sneeuw.

Ski you later!

met trein prima, wel iets vertraging. daarna naar vanaf moutiers een taxi naar valto en dit ging geen grote drukte de naar boven. hoorde wel in de trein dat fam van iemand om 2 uur ’ s nachts waren vertrokken en 's middags om rond 14:00 pas in albert ville waren. ze hadden wel extra gestopt omdat ze maar 1 chauffeur hadden, maar het was heel druk onderweg. vanaf albert ville zag ik vanuit de trein dat ze stapvoets reden.

Van Zwolle naar Fügen (zaterdag heen, zaterdag terug).

Dit jaar weinig problemen. Heenweg een uur file rond München en aan het einde van de Achensee Strabe, toen tussendoor gestoken via Kasbach. Ook de tunnel naar het Zillertal stond muurvast, dus daar ook mooi omheen gereden.

Terugweg wederom de weg richting de tunnel muurvast (rond 8:30) en dus ook weer terug buitenom de tunnel gegaan. Verder geen file gehad eigenlijk.

*bericht bewerkt door JWWietsma op 28 feb 2017 20:18

Zowel heen als terug zijn goed verlopen.
Heen op vrijdag 24 februari om 11:15 bij Amsterdam vertrokken en om 23:00 op bestemming Oberau. 1 uur sneller dan vooraf ingecalculeerd. In totaal ongeveer 1,5 uur vertraging gehad en 30 minuten minder gepauzeerd.
Gereden over Venlo A61, A5, A8, Munchen, A93, Kufstein, Oberau. Achteraf bleek de A3 beter door te rijden, maarja eenmaal gekozen voor de A61… Daarna wilde ik eigenlijk niet over de A8, maar op de A6 stond in het begin een lange file en het was nog te vroeg om te gaan eten. Dat deden we bij Pforzheim tussen 18 en 19 uur.
De middag was zoals verwacht druk tot ca 20 uur. Daarna konden we tegen de maximum snelheid doorrijden.
Heerlijk om zaterdagochtend al op de bestemming op te staan. 's Ochtends rustig aan gedaan en spullen, passen en les geregeld. Daar was het niet druk. Om 12:00 hadden we de ski’s onder.

Terug was een toppertje. Moe van de hele week zijn we op vrijdagavond direct na het eten naar bed gegaan. Na 7 uur slapen om 3:00 opgestaan en om 3:30 in de auto. Onderaan de berg de auto volgetankt en om 9:45 hadden we de eerste stop voorbij Venlo omdat er 1 moest plassen. Om 11:45 waren we thuis. (1000km) Er was al een hoop verkeer op de weg en we moesten regelmatig afremmen bij baustellen of andere snelheidsbeperkingen, maar geen files gehad. Alleen bij Kufstein zijn we binnendoor gegaan, daar stond voor de grens wel file. Om 4:00 al! De route liep over de A93, Munchen, A8, A3 A??, A61.
Rond 6:00 had ik wel even een dipje, maar al vrij snel werd het licht en verdween de vermoeidheid. Stevig doorrijden houdt je ook gefocust.
Ook niet heel gek gedaan. Max 160, maar dat kon op vrij veel plekken.

Dit doen we volgend jaar weer zo!

zaterdagmorgen om 10.30 uur vertrokken. Alleen bij het begin van het Zillertal een klein beetje oponthoud. Om 19.00 uur in Aschau. Zaterdagmiddag vertrokken om kwart voor 5. Overnachting bij Nurnberg. Wederom geen files. Heen en terug alles bij elkaar een half uur file, en 7 dagen volop kunnen skien!! Dit recept bevalt ons al jaren goed.

Vrijdagavond 24/02 om 08:00 vertrokken vanuit Tongeren (Belgisch Limburg) en zaterdagmorgen om 05:00 uur stond ik na een rit van 920 km (Via Bregenz - Arlbergtunnel - Landeck) aan het tunneltje juist voor Livigno. Hier half uurtje moeten wachten tot het licht op rood sprong en om 06:00 stond ik aan ons hotel.
Zaterdagmorgen 04/03 om 04:00 vertrokken in Livigno en om 13:15 was ik terug thuis in Tongeren. (deze keer via Zwitserland gereden) Geen files gehad.

Zondagnacht(26 Februari) om 01:30 vertrokken vanuit Veere(middelburg) aankomst Ramsau im Zillertal om 11:05.
Gisteren 5 Maart om 8:00 uur vertrokken,thuiskomst om 19:00 .
Wel 1 uur file gehad tussen Nürnberg en Würzburg(ongeval)

peet3972

Heen- en terugreis (ondanks föhnstorm) prima verlopen. We moesten op de terugreis de nodige voorwerpen ontwijken op de weg, van omgevallen bomen, rondvliegende takken, prullenbakken etc.
Heenreis 24 februari, exact 7,5 uur gereden en terug op 4 maart; 8 uurtjes incl. een tank- en plaspauze.

lekker vlot @Jst81. Op welke tijden heb je gereden?

terugreis was prima… naar beneden in valto lag sneeuw op de weg maar vlak daarna was de weg schoon. de trein reed op tijd en waren dus rond 23:30 uur in rotterdam. met vertrek vanuit moutiers om 16:30 uur. overstap in rotterdam ging ook prima en de bus konden we ook nog redden en waren uiteindelijk om 01:15 uur thuis.

@Taan
Op de heenweg zijn we om 2u 's nachts vertrokken en op de terugweg om stipt 5u 's ochtends.

Heen op vrijdag om 4u 's morgens weg. Doel was om iedereen voor te zijn (ook de Belgen) en dat is gelukt. Vrienden hadden al wat oponthoud bij Luxemburg (rond half 8) maar wij gingen via Longwy. Deze file werd al snel langer totaan Nancy/Metz zagen we later.
Om 13u waren we al in het overnachtingshotel in Annecy, maar dat gaf de kans om deze stad eens te bekijken.
De volgende ochtend rustig aan gedaan. Het was nog maar 30 km, maar de laatste 5 daarvan was daardoor wel aanschuiven.
Terugweg zouden we achter de drukte aan gaan rijden op zaterdag, maar het was helemaal niet druk. En inderdaad, met gemak de Alpen uit maar pas bij Toul begon het wel erg druk te worden, eigenlijk totaan Brussel. Nog een redelijk snelle rit gehad, maar erg vermoeiend door regen en drukte.

*bericht bewerkt door Jay op 07 mrt 2017 09:38

lekker vlot @Jst81. Op welke tijden heb je gereden?

Taan op 6 mrt 2017 13:37

eerder de vraag hoe hard…

Montafon heenreis met uitgebreid ontbijt 9 uur. Terugreis 7,5 uur. Heen 61-8-7- … beetje file op de 8.
Terug a7-a3 vooral baustelle rund köln. Verder geen oponthoud.

Heenreis op zaterdagavond vertrokken rond 22u, rond 6u15 aangekomen in hotel in Biberwier (Zugspitzarena). Zaterdagnacht rijden is een aanrader, bijna geen verkeer…
Ontbijt in hotel om 7u, om 8u30 al eerste de piste op, om 15u hotel inchecken.

Terugreis op zaterdag pas rond 12u vertrokken in Lermoos, druk tot aan de grensovergang via Reutte, Fussen. Dan wat vlotter vanaf je de A7 op bent, maar bij elke stad accordeon files. Zowat bij elke oprit, afrit die erbij kwam problemen door maffe Duitsers die veel te kort op elkaar rijden en continu liggen te remmen, van rijvak wisselen en op het laatste nippertje de afrit nemen vanop het linkervak. Heel druk rond Stutgart.Vanaf Karlsruhe rustiger maar dan zware windstoten met hevige regen tot de Nederlands grens.

Om 11u30 toch veilig thuisgekomen (840km) met 2 korte stops om te eten.
Tot 1u30 tot 2u vertraging opgelopen.

@Triple-T Ik heb dat ook nog overwogen. Vrij laat op de zaterdag vertrekken. Maar zo te zien werkt dat niet geweldig.
Ik ben erg blij hoe het nu gegaan is.

De snelste heenreis zal inderdaad de vrijdagnacht zijn, maar ik zie het toch niet zitten om 's nachts te rijden.

Montafon heenreis met uitgebreid ontbijt 9 uur. Terugreis 7,5 uur. Heen 61-8-7- … beetje file op de 8.
Terug a7-a3 vooral baustelle rund köln. Verder geen oponthoud.

Hanjo op 7 mrt 2017 13:31

Het moet geen wedstrijdje verplassen worden. Zonder vertrektijden/data/dagen is deze info niet erg nuttig.

*bericht bewerkt door Taan op 07 mrt 2017 14:24

Oh sorry hoor. Topic ging toch over voorjaarsvakantie?

Maar even compleet dan;

Vertrek 25-2 om 1.00, aankomst rond 10.00 uur
Terugreis 4-3 om 00.30 aankomst 7.45

tnx

zeer vlotte ritten gehad voor krokusvakantie te zijn:

  • 25/02 vertrek 4u00 regio Leuven - aankomst 14u30 Alpe d’huez (Oz): enkel file rond Grenoble
    (enkel gestopt om te wisselen van chauffeur & tanken. gegeten in de auto)
  • 04/03 vertrek 6u30 Oz - aankomst 17u10 regio Leuven: veel file tussen einde péage (Toule) en Luxemburg. Geen file rond Lyon/Grenoble
    (1 lange stop van 45min om te eten)

Plaats een reactie