Serfaus tweede week paasvakantie?

Hallo iedereen,

Dit jaar willen we voor de eerste keer met het gezin (3 kinderen zonder ski-ervaring: 4 jaar, 8 jaar & 11 jaar) op skivakantie gaan in de tweede week van de paasvakantie (8 april - 15 april).

Na wat zoeken op de website kwam ik bij Serfaus terecht omwille van de kindvriendelijkheid. Ook het feit dat de skiliften vlakbij het dorp liggen, spreken ons aan. Wel ben ik wat ongerust over de sneeuwzekerheid?

Vandaar mijn vraag. Is Serfaus nog een aan te raden gebied deze periode of zouden jullie opteren voor een gletsjer? Of een andere bestemming? We zijn niet gebonden aan een bepaald land of een bepaalde regio.

Alvast bedankt voor jullie input en reacties!

*bericht bewerkt door nivanc op 28 feb 2017 12:37

Vorig jaar 2e week van Maart in Fiss geweest (waar we normaal in januari/februari verblijven). Toen vond ik het nog aardig goed te skien daar, ondanks dat de het rond de zuidhellingen al aardig bruin was en uiteraard slush skien in de middag. Echter, toen waren de sneeuwcondities wel een stuk beter dan nu. Natuurlijk is het vooral afhankelijk wat betreft sneeuw en temperaturen in maart, dus ik zou zeker de gok nu nog niet nemen en even afwachten waar nog goede sneeuw te vinden is half april. Want ik verwacht dat er betere alternatieven zullen zijn dan SFL…

Vorig jaar 2e week van Maart in Fiss geweest (waar we normaal in januari/februari verblijven). Toen vond ik het nog aardig goed te skien daar, ondanks dat de het rond de zuidhellingen al aardig bruin was en uiteraard slush skien in de middag. Echter, toen waren de sneeuwcondities wel een stuk beter dan nu. Natuurlijk is het vooral afhankelijk wat betreft sneeuw en temperaturen in maart, dus ik zou zeker de gok nu nog niet nemen en even afwachten waar nog goede sneeuw te vinden is half april. Want ik verwacht dat er betere alternatieven zullen zijn dan SFL…

Timski10 op 28 feb 2017 12:46

Heb je dan tips voor alternatieven? Solden? Ischgl? Beide lijken me goed maar het is moeilijk om daar betaalbare verblijfplaatsen te vinden voor een gezin van 5.

2 jaar geleden sloten in solden na 1e week april al diverse pistes. In ischgl is het tot de laatste week van april nog goed skien, maar weet niet of kinderland nog open is.

Sölden en Ischgl zijn inderdaad behoorlijk aan de prijs. Dorpjes in de buurt zijn vaak wel heel betaalbaar, maar dat betekent een stukje rijden met de auto (10 min, kwartier).

Qua gebied zou je ook Obergurgl kunnen overwegen, schijnt meestal wel goed te doen te zijn in die periode.

Is Frankrijk voor jullie een optie? Dan zou ik eens naar Tignes kijken. Nog veel open, zowel makkelijk als moeilijk en ski-in ski-out. Met een beetje mazzel zijn daar ook nog wel goede aanbiedingen te vinden.

zou zo laat niet meer naar Serfaus gaan. Ligt allemaal op zuidhellingen en niet heel hoog.

Tignes/ Val d’isere is inderdaad een goede optie!

Wachten met boeken, tegen die tijd kun je beter inschatten waar de condities nog prima zijn voor een week skien. Frankrijk is een goed alternatief en heeft ook meerdere gebieden die hoger gelegen zijn

Wachten met boeken, tegen die tijd kun je beter inschatten waar de condities nog prima zijn voor een week skien. Frankrijk is een goed alternatief en heeft ook meerdere gebieden die hoger gelegen zijn

Marijnt op 28 feb 2017 14:15

De beschikbaarheid is nu al erg beperkt. Ik ben bang dat als we nog langer wachten, er helemaal geen opties meer zullen zijn.

*bericht bewerkt door nivanc op 28 feb 2017 15:46

Op Tui.nl, even als voorbeeld, zie ik in de week van 8 april voor 5 personen, waarvan 3 kinderen, voor Frankrijk al 55 opties. Via deze site kun je ook zoeken. Als je voor jezelf al een keuze kunt maken naar welk gebied je wilt, of land als je het nog niet zo specifiek weet, dan valt er nog genoeg te vinden. Ik kan mij ook niet voorstellen dat het in die week zo druk wordt dat de mogelijkheden beperkt worden. Hoogtens dat de reisorganisaties zo laat in het seizoen weinig meer ingekocht hebben, dus dan lijkt het voor de argeloze zoeker al snel volgeboekt daar de opties opdrogen. Je kan ook via de lokale VVV zoeken naar appartementen, hotels rechtstreeks bellen/emailen om de beschikbaarheid te checken, dus hup aan de slag! En succes ;)

*bericht bewerkt door Marijnt op 28 feb 2017 15:45

Plaats een reactie